نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
پرسپولیس با بردهای اقتصادی هم می‌تواند قهرمان شود/ دربی هفته دوازدهم تکلیف لیگ برتر را مشخص می‌کند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

لیگ برتر در حالی در پایان هفته یازدهم به پایان رسید که پرسپولیس موفق شد با برتری برابر مس کرمان صدرنشینی خود را تثبیت کند.

 تیم یحیی گل محمدی ۲۴ امتیازی شده اما هنوز زمزمه‌هایی در خصوص زیبا بازی نکردن پرسپولیس به گوش می‌رسد. مرتضی کرمانی مقدم در این رابطه می‌گوید: شکی نیست شاهد بازی زیبایی از سوی پرسپولیس برابر مس کرمان نبودیم اما یک مقدار هم طبیعی بود. مس کرمان با تمام وجود آمده بود که نبازد و خیلی بسته و دفاعی بازی می‌کرد. همین دفاع دسته جمعی و بسته کار را برای رسیدن به دروازه حریف سخت و دشوار می‌کرد.

او که پیش از بازی گفته بود کلید پیروزی مقابل مس کرمان زدن گل زودهنگام است، ادامه می‌دهد: بله، پیش از این دیدار هم گفته بودم که پرسپولیس باید گل زودهنگام بزند. اگر ضربه چیپ سعید صادقی در نیمه اول تبدیل به گل می‌شد حتم بدانید پرسپولیس ۲ یا ۳ گل دیگر هم به مس کرمان می‌زد اما آن ضربه به شکلی عجیب گل نشد. شاید سعید صادقی اصلا مدافع مس کرمان را ندید که به آن شکل چیپ زد. او خیلی خوب از عمق دفاع حریف فرار کرد اما در زدن ضربه آخر اعتماد به نفس اضافی نشان داد و همین باعث شد آن موقعیت خوب خراب شود. البته الحق و الانصاف هم ستاری بازیکن با تجربه مس کرمان خیلی خوب توپ را دفع و اجازه نداد دروازه تیمش باز شود.

ستاره پرسپولیس در دهه ۶۰ اضافه می‌کند: پرسپولیس به قول منتقدان یک برد اقتصادی دیگر کسب کرد اما با ۲ اختلاف امتیاز نسبت به استقلال در صدر جدول ایستاد. بنابراین خیلی نمی‌توان به سبک بازی یا زیبا بازی نکردن این تیم ایراد گرفت چرا که با بردهای اقتصادی هم می‌توان اقتصادی قهرمان شد! مهم نتیجه گرفتن است و تا زمانی که پرسپولیس نتیجه می‌گیرد و امتیاز کسب می‌کند باید به این تیم احترام گذاشت. البته ما پرسپولیسی‌ها دوست داریم تیم محبوبمان در هر مسابقه ۲ یا ۳ گل بزند اما فوتبال امروز ساده نیست. هواداران رئال مادرید و بارسا هم دوست دارند تیم‌های محبوب آنها بردهای پُر گل کسب کنند ولی تیم‌های رقیب هم آنالیزکرده و با آشنایی کامل مقابل پرسپولیس و استقلال صف آرایی می‌کنند. مس کرمان هم پرسپولیس را خوب می‌شناخت و با برنامه دفاع می‌کرد هرچند باز معتقدم اگر ضربه سعید صادقی تبدیل به گل می‌شد، تیم حریف جلو می‌کشید و کار پرسپولیس برای برد مقابل این حریف راحت تر می‌شد.

پرسپولیس با بردهای اقتصادی هم می تواند قهرمان شود/ دربی هفته دوازدهم تکلیف لیگ برتر را مشخص می کند

پیشکسوت پرسپولیس ضمن اشاره به گلزنی شیخ دیاباته، یادآور می‌شود: شیخ دیاباته اگر آماده باشد و مصدوم نباشد یک مهاجم کارکشته و چارچوب شناس است. متأسفانه نمی‌دانم با چه شرایطی به پرسپولیس پیوست و آیا مصدوم بوده است یا نه؟ اما آنچه واضح است او به همراه لوکادیا مهاجمان حرفه ای هستند. البته به نظر من فوتبال این دو خیلی شبیه به هم است. یک زمانی من و فرشاد پیوس زوج خط حمله پرسپولیس را تشکیل می‌دادیم. من البته‌هافبک هم بازی می‌کردم اما در خط حمله زوج فرشاد بودم. او یک مهاجم داخل محوطه جریمه بود و خیلی عالی دروازه حریف را باز می‌کرد درحالی که من می‌توانستم بیرون هجده قدم هم توپ بگیرم و دریبل بزنم. دوندگی من هم اگر حمل بر خودستایی نباشد زیاد بود و همین موضوع باعث می‌شد فضای لازم برای گلزنی پیوس فراهم شود. این در حالی است که به نظر می‌رسد یورگن لوکادیا و شیخ دیاباته هر دو دارای یک ویژگی هستند و هیچ کدام مهاجم بیرون هجده قدم یا دونده نیستند.

کرمانی مقدم خاطرنشان می‌کند: شیخ دیاباته و یورگن لوکادیا هر دو باید درون محوطه جریمه صاحب توپ شوند تا خطرناک جلوه کنند. این دو بیرون محوطه خطری ندارند و این نشان دهنده آن است که سبک بازی هر دو یکسان است. حالا اگر این دو مهاجم خارجی می‌توانند کنار هم توپ بزنند و بازی کنند به دلیل هوش بالای هر دو است. البته من فکر می‌کنم پرسپولیس یک مهاجم و ستاره بالقوه هم دارد که اسمش عیسی آل کثیر است. او مهاجم دونده، پرتلاش و البته گلزنی است که می‌تواند در نیم فصل دوم به همراه شیخ دیاباته و یورگن لوکادیا، تیم پرسپولیس را خطرناک تر جلوه دهند.

ستاره اسبق پرسپولیس در پایان به نتایج استقلال در فصل جاری نیز اشاره کرده و می‌گوید: به اعتقاد من در فصل جاری هم رقابت اصلی برای رسیدن به عنوان قهرمانی بین استقلال و پرسپولیس خواهد بود و برهمین اساس فکر می‌کنم دربی هفته دوازدهم تکلیف لیگ بیست و دوم را مشخص خواهد کرد. دیدارهای هفته دوازدهم به خاطر تیم ملی و جام جهانی تعطیل شد ولی بعد از جام جهانی قرار است برگزار شود که به نظر من بسیار مهم و تعیین کننده است. هر تیمی‌بتواند دربی آینده را ببرد شانس بالایی برای قهرمانی خواهد داشت چرا که تیم بازنده هم دچار چالش می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اسنپ کاپ IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    یه نظر هم در مورد داوریهای این 11 هفته میدادی که الان صدر هستید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی