نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پلیس بریتانیا در قطر حضور خواهد داشت تا از سوءتفاهم‌های فرهنگی و درگیری‌های ناخواسته هواداران انگلیسی جلوگیری کند و «سِپر» بین هواداران انگلیس و پلیس قطر باشد.

ترس از اینکه هواداران انگلیس ناخواسته پلیس را در طول جام‌جهانی تحریک کنند، باعث شده که مقامات بریتانیا افسرانی را برای حل و فصل کردن موقعیت‌ها به قطر بفرستند.

نگرانی در مورد سوءتفاهم‌های فرهنگی و پیش‌فرض‌ها در مورد رفتار طرفداران انگلیسی در سفر به قطر باعث شده که برای اولین بار در یک تورنمنت بین‌المللی، پلیس بریتانیا «افسران در تعامل با حامیان» (SEO) را برای هشدار به مردم به قطر بفرستد تا اگر رفتارشان باعث ایجاد مشکل شود به آنها هشدار بدهد؛ حتی اگر قانونی را زیر پا نگذارند.

مارک رابرتز، فرمانده پلیس فوتبال انگلیس، گفت: «این جام جهانی در بخش بسیار متفاوتی از جهان با فرهنگی بسیار متفاوت برگزار می‌شود. یکی از ترس‌های من این است که حامیانی که نمی‌خواهند مشکل ایجاد کنند، ممکن است به گونه‌ای عمل کنند که ناخواسته باعث توهین یا جلب توجه شوند. به همین ترتیب، ممکن است تصورات نادرستی از سوی پلیس قطر یا پلیس حامی ترکیه به وجود بیاید.»

سازمان‌دهندگان قطری هزاران افسر پلیس ملی ترکیه را برای کنترل رویدادهای خارج از ورزشگاه‌های جام‌جهانی به خدمت گرفته‌اند و افسران پلیس پاکستان نیز برای تامین امنیت و سرپرستی در زمین‌ها اعزام شده‌اند. انتظار می‌رود که هواداران تنها در تعداد کمی از مکان‌ها در دوحه جمع شوند، عمدتاً در اطراف یک منطقه مخصوص هواداران در منطقه کورنیش که می‌تواند تا ۴۰۰۰۰ تماشاگر را در خود جای دهد.

رابرتز گفت که SEOها یک «حائل» بین حامیان و مجریان قانون خواهند بود. او گفت: «آنها حواسشان خواهد بود که رفتارهای هواداران ناخوداگاه از حد مجاز خارج نشود. اولین حرکت ما این خواهد بود که نزدشان برویم و شرایط را توضیح دهیم. به همین ترتیب اگر حس کنیم درگیری با قوانین به وجود خواهد آمد سعی می‌کنیم با مجریان قانون صحبت کرده و آنها را آرام کنیم و مردم را دور کنیم و تعادل ایجاد کنیم.»

رابرتز گفت که پیشنهاد ارسال SEOها توسط پلیس بریتانیا پس از برنامه‌ریزی رویدادها در این کشور خلیج فارسی مطرح شد و این ایده مورد استقبال مقامات قطری قرار گرفت. با این حال او گفت که هنوز در مورد نحوه عملکرد این عملیات تردید وجود دارد.

تونی کانیفورد، رئیس امنیت اتحادیه فوتبال انگلیس، گفت که انتظار دارد حداقل ۳۰۰۰ هوادار انگلیسی در مسابقات گروهی انگلیس که در ۲۱ نوامبر برابر ایران آغاز می‌شود، شرکت کنند. او از پلیس خواست هنگام ارزیابی رفتار هواداران انگلیس بر اساس شهرت و آوازه آنها عمل نکنند.

کانیفورد گفت: «من احساس می‌کنم ارتباط کلید موفقیت این مسابقات است. اگر هواداران قبل از سفر به خوبی آگاه شوند، فکر می‌کنم به فرهنگی که با آن روبه‌رو خواهیم شد احترام گذاشته و به آن پایبند خواهند بود. به هر کشوری که در سال‌های اخیر رفته‌ام، خواسته‌ام که هواداران انگلیس به خاطر رفتاری که الان انجام می‌دهند تحت نظارت پلیس قرار بگیرند نه بخاطر سوابقشان. صمیمانه امیدوارم که در این مناسبت هم چنین باشد. این یک محیط کاملاً جدید برای ما است، محیطی که قبلاً تورنمنت بزرگ فوتبال برگزار نکرده بود و فکر می‌کنم یک تجربه هیجان‌انگیز برای طرفداران ایجاد شود. دوست دارم فکر کنم که مقامات قطر آماده هستند، اما فکر می‌کنم ما فقط زمانی متوجه خواهیم شد که به آنجا برسیم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اسدالله فشکی IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    دولت انگلیس باز هم نژادپرستی کرده و با کمک پلیس کشور خود برای حفظ عابروی خود استفاده کرده و برای پیش برد سیاسی خود اون هم در کشوری از کشور های خلیج فارس برای عملیات های مخرب خود وارد عمل شده اند!!! و این سئوال که بجز انگلیس کدوم کشور پلیس خود را همراه تیم فوتبال و تماشاچی به خارج از کشور هدایت میکنند؟ و ای که چرا دولت انگلیس چنین کاری را کرده مشکوک هست!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی