نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
ببینید| تیم ملی هلند و جام‌جهانی یازدهم؛ برای جبران ناکامی‌ها/ ستاره‌های هلند کدام بازیکن‌ها هستند؟
طول ویدئو: 02:49

تیم ملی هلند یکی از اولین تیم‌های صعود کرده به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر است. 

تیم ملی هلند یکی از اولین تیم‌های صعود کرده به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر است. این تیم از اوایل تاسیس تا امروز توانسته افتخارات خوبی کسب کند و همین موضوع باعث شده فیفا رتبه ۱۰ را به آن بدهد. هلند در لیست برترین تیم‌های دنیا، قبل از آلمان قرار گرفته است.  این تیم اروپایی بازیکن‌های قوی دارد که کنار هم جمع شده‌ و آماده‌اند که با دستی پر از قطر به کشورشان برگردند.

تاریخچه فوتبال ملی در هلند

تیم ملی هلند توسط اتحادیه فوتبال سلطنتی این کشور اداره می‌شود. این اتحادیه یکی از اعضای کنفدراسیون فوتبال اروپاست. تیم فوتبال هلند فعالیت خودش را سال ۱۹۰۵ به‌صورت رسمی آغاز کرد. نتایج بازی‌ها نشان می‌دهد که ۱۹۷۰ میلادی، دوران طلایی این تیم بوده است. هلندی‌ها توانستند در این دهه به فینال دو دوره از مسابقات مختلف راه پیدا کنند. یکی از این تورنمنت‌ها، جام‌جهانی  ۱۹۷۴ بود. کارلوس آلبرتو که در آن دوران کاپیتان برزیل بود درباره تیم ملی هلند می‌گوید: هلند تنها تیمی بود که همه کارها را متفاوت انجام می‌داد.

سال ۱۹۷۴، هلند توانست از سد تیم‌های برزیل و آرژانتین بگذرد و برای اولین بار به فینال برسد. هلندی‌ها در فینال شروعی طوفانی داشتند و همان دقایق اول بازی توانستند یک گل به آلمان غربی بزنند، اما این نتیجه دوام زیادی نداشت و باعث شد که این تیم نتیجه را به آلمان واگذار کند. 

سال ۱۹۷۶ هلند توانست بلژیک را شکست دهد و برای اولین بار در جام ملت‌های اروپا حضور داشته باشد.

این تیم نتوانست در مرحله نیمه‌نهایی چکسلواکی را شکست دهد و در نهایت به مصاف بوگسلاوی رفت. در آخرین بازی از این تورنمنت، تیم ملی هلند توانست میزبان را در وقت‌ها اضافه شکست دهد و به مقام سومی برسد. 

جام ملت‌های اروپا سال ۱۹۸۰، آخرین تورنمنتی بود که هلندی‌ها توانستند خودشان را به آن برسانند.

سابقه حضور تیم ملی هلند در جام جهانی و جام ملت‌های اروپا

تیم ملی هلند برای دومین بار بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۴ دوران طلایی داشت. این تیم توانست در جام ملت‌های اروپا سال ۱۹۹۶ به مرحله یک چهارم نهایی برسد.  در ۱۲۰ دقیقه هیچ‌کدام از تیم‌ها نتوانستند به حریفشان گل بزنند و بازی به پنالتی کشیده شد. در نهایت شوت سیدورف باعث حذف تیم هلند از این دوره مسابقات شد.

در جام‌جهانی ۱۹۹۸، برزیل در ضربات پنالتی مانع رسیدن هلند به فینال شد.  آن‌ها بازی رده‌بندی را مقابل تیم ملی کرواسی انجام دادند.  هلندی‌ها نتوانستند مقابل این تیم نتیجه خوبی بگیرد و کرواسی در این تورنمنت به مقام سوم رسید.

هلند و بلژیک میزبان جام‌ ملت‌های اروپا سال ۲۰۰۰ بودند. این تیم توانست همه بازی‌های مرحله گروهی را با پیروزی پشت سر بگذارد. آن‌ها در مرحله یک چهارم نهایی توانستند با نتیجه شگفت‌انگیز ۶-۱ بوگسلاوی را از این مسابقات حذف کند.

دو سال بعد و در رقابت‌های جام جهانی تیم ملی هلند نتوانست از مرحله گروهی نتیجه خوبی کسب کند و همین موضوع باعث شد که به مراحل بعدی این تورنمنت نرسد.  باخت هلندی‌ها مقابل پرتغال و جمهوری ایرلند باعث شد که، لوئی فان خال از سمت خود (سرمربی) استعفا دهد.

بهترین بازیکنان تیم ملی هلند

لوئی فان خال دوباره به تیم ملی هلند برگشته تا با مهارت خاصش بتواند نتایج خوبی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ برای کشورش کسب کند.  این سرمربی، ممفیس دپای، ویرجیل فن دایک، ماتیس دی‌لیخت، تیم کرول، یاسپر سیلسن و… را در ترکیب تیم هلند قرار داده تا با مهارتی که دارند تیمی کامل و رویایی برای هلند بسازند. هرچند آمار نشان نمی‌دهد هلند بتواند مدعی کسب رتبه یا عنوان قهرمانی در جام جهانی باشد، اما باید دید و منتظر ماند که چه تیمی جام جهانی را به خانه می‌برد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم ببینید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی