نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
۱ |
۰
مقایسه اجاق گاز ایرانی مرغوب و اجاق گاز خارجی
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

اجاق گاز یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین وسایل هر خانه به شمار می‌رود؛ به‌طوری‌که روزانه چندین بار مورداستفاده قرار می‌گیرد.

امروزه انواع مختلفی از این محصول تولید و عرضه می‌شود که اجاق گاز صفحه هم یکی از انواع آن است.

شرکت‌های تولیدکننده اجاق گاز باتوجه به نیازهای مشتریان قابلیت‌های زیادی را به محصولات خود اضافه کرده‌اند. معمولا در خانه‌های ایرانی، تعویض اجاق گاز بیش از ۵ تا ۱۰ سال اتفاق می‌افتد. اگر شما هم قصد خرید این محصول را دارید، بهتر است اطلاعات خود را در این زمینه عمیق‌تر کنید؛ در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم ما را تا پایان مطلب همراهی کنید.

انواع مختلف اجاق گاز

  1. اجاق گاز رومیزی

این نوع محصولات معمولا در سایزهای کوچک تولید می‌شوند و معمولا گاز ۵ شعله تا ۲ شعله هستند. از مدل رومیزی برای فضاهایی مانند شرکت‌ها، ساختمان‌های کوچک و اداره‌ها استفاده می‌شود. یکی از مزیت‌های این گازها، جاگیر نبودن آن‌ها است.

مقایسه اجاق گاز ایرانی مرغوب و اجاق گاز خارجی

  1. اجاق گاز صفحه یا توکار

در راستای پیشرفت تکنولوژی و تلاش بشر برای یک زندگی راحت و مدرن، شکل ظاهری این محصولات نیز تغییر کرد. اجاق گاز صفحه یا توکار در جنس‌های مختلف اجاق گاز استیل، اجاق گاز شیشه ای و سرامیکی تولید می‌شوند. نصب آن‌ها به‌گونه‌ای است که اجاق به‌صورت یک صفحه بر روی کابینت قرار می‌گیرد.

مقایسه اجاق گاز ایرانی مرغوب و اجاق گاز خارجی

  1. مبله یا ایستاده

یکی دیگر از اجاق گازهای محبوب، نوع مبله یا ایستاده آن‌ها است. البته این مدل فضای بیشتری اشغال کرده و دارای فر است.

راهنمای خرید اجاق گاز

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در مدت زمان طولانی اجاق گاز خود را تعویض می‌کنید، توصیه می‌کنیم بهترین نوع آن را متناسب با بودجه خود خریداری کنید. به‌عنوان مثال: بین دو اجاق گاز صفحه که از نظر کیفیت و کارایی تفاوت زیادی دارند، اما از نظر قیمت تفاوت آنچنانی ندارند، مدل باکیفیت‌تر را انتخاب کنید؛ به این دلیل که کیفیت و قابلیت‌های یک محصول خوب موجب می‌شود تا از محصول چند سال بیشتر استفاده کنید.

ابعاد و اندازه

قبل از هر چیزی باید به فضای داخل آشپزخانه خود توجه کنید و سپس آن را با ابعاد محصول موردنظر خود تطبیق دهید. برای مثال: اجاق گازهای ایستاده معمولا با عرض‌های ۵۰، ۶۰ و ۹۰ سانتی‌متر تولید و به بازارهای فروش عرضه می‌شوند. چنانچه در آشپزخانه فضای کمی وجود دارد، می‌توانید از اجاق گازهای رومیزی که شعله‌های آن‌ها در یک ردیف قرار دارد، استفاده کنید.

تعداد شعله

این مورد به جمعیت خانواده، تعداد دفعات استفاده و حجم آشپزی بستگی دارد و به‌صورت مستقیم با آن‌ها در ارتباط است. اگر خانه‌دار بوده و به‌صورت همزمان مشغول پخت غذاهای مختلف هستید، گاز چهار شعله شیشه ای یا ۵ شعله از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند. باید توجه داشته باشید تا محصولی را انتخاب کنید که تعداد شعله‌های بیشتری داشته باشد. همچنین شعله‌های  اجاق گاز صفحه چدنی و سرامیکی به‌دلیل پخش مناسب گرما، مناسب هستند.

تایمر یا زمان‌سنج

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های یک اجاق گاز، قابلیت تایمر یا زمان‌سنج است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید زمان پایان آشپزی را تنظیم نمایید تا در هنگام اتمام زمان، آن را به شما اطلاع دهد. در بسیاری از مواقع، دلیل سوختن غذاها فراموشی یا حواس‌پرتی است که با کمک این ویژگی دیگر این اتفاق نخواهد افتاد. اجاق گاز صفحه استیل می‌تواند گزینه خوبی در این زمینه باشد.

قابلیت ترموکوپل

این قابلیت می‌تواند احتمال خسارت‌های جبران‌ناپذیر را کاهش دهد. در حال حاضر بسیاری از محصولات ازجمله اجاق گاز صفحه هم از این ویژگی برخوردار است. هنگامی‌که گاز قطع شود یا شعله بر اثر باد یا سر رفتن غذا خاموش شود، گاز ورودی به‌صورت اتوماتیک قطع می‌شود. از سوی دیگر اجاق‌های برقی از پنل‌های دیجیتالی و لمسی بهره می‌برند که این مسئله از بروز نشت گاز جلوگیری می‌کند. این نوع محصولات از ایمنی بالاتری برخوردار هستند.

نوع فر

بدون شک اجاق گاز صفحه از هیچ‌گونه فر بهره نمی‌برد؛ زیرا نصب اجاق گاز به‌گونه‌ای است که یک صفحه روی کابینت نصب می‌شود. اما در حالت‌کلی ۱ فر، ۲ فر و فر برقی وجود دارند؛ اگر جزو افرادی هستید که به پختن کیک و شیرینی علاقه دارید، می‌توانید از نوع ۲ فر یا بیشتر استفاده کنید.

گارانتی

فرقی ندارد که از کدام مدل گاز تهیه می‌کنید، در هر صورت باید به گارانتی آن توجه داشته باشید. برخی از گارانتی‌ها تا مدت‌زمان‌های طولانی محصولات را پوشش می‌دهند؛ اما برخی از آن‌ها با جابه‌جا کردن محصول باطل می‌شوند. به همین دلیل باید هنگام خرید به این موضوع توجه کنید. برای مثال: باید به گارانتی اجاق گاز شیشه ای و سرامیکی توجه کنید؛ چراکه این نوع محصولات از حساسیت بالایی برخوردار هستند.

استاندارد

انواع اجاق گاز به‌ویژه اجاق گاز صفحه همانند سایر وسایل برقی قرار است که برای مدت‌زمان طولانی با شما باشد. از همین‌رو باید برندی را انتخاب کنید که علاوه‌بر ماندگاری بیشتر، بادوام، مقرون به‌صرفه و ایمن باشد. در صورت تهیه یک محصول ایرانی باید به استاندارد اجاق گاز ایرانی توجه کنید تا از ایمن بودن آن اطمینان حاصل کنید. بنابراین به هنگام خرید به نشان استاندارد و اصل بودن توجه کنید تا خرید خوب و لذت‌بخشی را تجربه کنید.

مقایسه اجاق گاز ایرانی و خارجی

پیشرفت علم و فناوری موجب شده تا انواع اجاق گازهای ایرانی و با کیفیت بالا تولید و به بازار عرضه شوند. نکته موردتوجه در این زمینه این است که نصب اجاق گاز ایرانی همراه با قابلیت‌های یک گاز خارجی با هزینه‌های مقرون به‌صرفه‌تر انجام می‌شود. به عبارت دیگر می‌توانید یک محصول باکیفیت را با قیمت بسیار مناسب خریداری نمایید. بهترین برندهای اجاق گاز ایرانی کیفیت عملکرد و همچنین معتبرترین و باکیفیت‌ترین خدمات پس از فروش را ارائه می‌دهند.

برای معرفی برندهای معتبر ایرانی می‌توان به گاز اخوان، استیل البرز و تورینوپلاس اشاره کرد. این برندها از بهترین برندهای ایرانی هستند؛ به‌طوری‌که اجاق گاز شیشه ای چهارشعله تورینوپلاس از محبوبیت بالایی برخوردار است. همواره بهتر است یک اجاق گاز باکیفیت و مطابق با نیازهای آشپزخانه و آشپز تهیه کنیم.

مقایسه اجاق گاز ایرانی مرغوب و اجاق گاز خارجی

خرید اجاق گاز باکیفیت و مرغوب از تورینوپلاس

تورینوپلاس یکی از تولیدکنندگان معتبر در زمینه تولید انواع اجاق گاز است. اجاق گاز صفحه، اجاق گاز استیل و... از تولیدات این شرکت هستند. همچنین این مجموعه در زمینه تولید سایر لوازم خانگی هم فعالیت می‌کند. این شرکت با دریافت رویکرد خودکفایی ملی، رونق تولید و رعایت استانداردهای تولید به یکی از برترین برندهای ایرانی تبدیل شده است.

بهره‌مندی از متخصصان و کارشناسان باتجربه در ارائه خدمات و محصولات باکیفیت به مشتریان کمک بزرگی می‌کند. از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این شرکت می‌توان به بازگشت کالا، پرداخت در محل، ضمانت اصل بودن کالا و تضمین بهترین قیمت اشاره کرد.

تلفن فروش :  02165274816 | 02165274817 | 09120068602

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آشنا روشنا IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    دارم درست میبینم؟ این یه خبر ورزشی بود؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی