نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
پیش‌بازی کرواسی – کانادا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کانادا که مقابل بلژیک نمایش بسیار خوبی داشت در دومین دیدارش در جام‌جهانی ۲۰۲۲ به مصاف کرواسی خواهد رفت.

امشب از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه تیم‌های ملی کرواسی و کانادا به مصاف هم خواهند رفت. این دومین دیدار دو تیم از گروه F جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر است.

کرواسی؛ انتظار از بلیزرها

بلیزرها ستاره زیاد دارند و دوره قبلی هم فینالیست جام‌جهانی بوده‌اند، به همین دلیل هم انتظار از تیم دالیچ خیلی بیش از این حرف‌هاست که مقابل مراکش کارشان گره بخورد. کرواسی با نمایش مقابل مراکش کار خودش را دشوار کرد. با این حال می‌تواند با شکست کانادا که البته رقیب آسانی هم نخواهد بود، خیلی زود برگردد و کارش را به بازی دشوار آخر مقابل بلژیک نکشاند. نقطه ضعف کرواسی در بازی نخست این بود که مالکیت توپ را داشت ولی کمتر موقعیت خلق می‌کرد. در واقع ضدحملات رقیب خطرناک‌تر بود. دالیچ می‌داند که برای بازی دوم باید تاکتیک تیمش را تغییر دهد.

کانادا؛ شیرهای قرمز

آنقدر که از عربستان و ژاپن صحبت شد، کسی از کانادا نگفت. عجیب بود که در تمامی دقایق بازی کانادا موفق شد بلژیک پرستاره و قدرتمند را به عقب براند و موقعیت‌های زیادی خلق کند. در واقع کانادا با ۲۱ ضربه به سمت دروازه رقیب قدرتش را به رخ کشید. اما ضعیف در تمام‌کنندگی باعث شد تا تیم هردمن نتواند به آنچه که شایسته‌اش بود، برسد. هنوز هم کانادا در پی شکستن طلسم گل نزدن و نبردن در جام‌جهانی است. اگرچه با شکست در بازی اول کمی کارشان دشوار شده، ولی با نمایشی که داشته‌اند باید بگوییم که هیچ چیز از این تیم بعید نیست.

آخرین جدال
این نخستین بازی بین کرواسی و کانادا است و این دو تیم تابه‌حال به مصاف هم نرفته‌اند.

آمار بازی
۰) یک تجربه جدید برای کرواسی و کانادا. این دو تیم تابه‌حال مقابل هم قرار نگرفته‌اند و در جام‌جهانی برای نخستین مرتبه مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد. نکته جالب این که کرواسی مقابل مراکش هم برای اولین مرتبه بازی کرد.
۳) کرواسی از ۵ حضورش در جام‌جهانی ۳ مرتبه از مرحله گروهی صعود کرده است. نکته جالب این که دو مرتبه به نیمه‌نهایی هم رسیده؛ یک مرتبه سوم شدند و دوره قبل هم به نایب‌قهرمانی رسیدند.
۰) صفرهای جلوی نام کانادا هنوز پاک نشده است. این تیم که برای دومین مرتبه راهی جام‌جهانی شده هنوز نه گلی در این تورنمنت زده و نه بردی کسب کرده. کانادا در جام‌جهانی ۱۹۸۶ با ۳ باخت و ۵ گل خورده حذف شد. در واقع این تیم هنوز امتیاز هم نگرفته است.
۴) لوکا مودریچ در ۴ دوره از ۶ حضور کرواسی در جام‌جهانی در لیست این تیم قرار داشته. کاپیتان بلیزرها با ۱۵۶ بازی باسابقه‌ترین بازیکن تاریخ کرواسی به شمار می‌رود.

مصدومان و محرومان
نه کرواسی برای این بازی مصدوم یا محروم دارد و نه کانادا. دو تیم با تمام قوا در دومین دیدارشان حاضر خواهند شد.

ترکیب احتمالی دو تیم
کرواسی:
لیواکوویچ، یورانوویچ، لوورن، گواردیول، سوسا، مودریچ، بروزوویچ، کواچیچ، ولاشیچ، پریشیچ و کراماریچ
کانادا: بوریان، جانستون، ویتوریا، میلر، لاریئا، هاچینسون، یوستاکیو، دیویس، بوچانان، هویلت و دیوید

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی