نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
ایده جدید فیفا برای زیباتر شدن فوتبال/ چرا وقت‌های اضافه در جام جهانی ۲۰۲۲ زیاد است؟
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یکی از تفاوت‌های جام جهانی قطر با جام جهانی روسیه زمان وقت اضافه است که از سوی داوران اعلام می‌شود و در برخی از بازی‌ها این عدد دو رقمی بوده است.

 بیشترین وقت اضافه را تا اینجای بازی‌ها دیدار ایران در برابر انگلیس داشته، به خاطر مصدومیت علیرضا بیرانوند از ناحیه بینی. با اعلام علی خسروی یکی از اعضای کمیته داوران شیوه احتساب وقت‌های اضافه در بازی‌های جام جهانی هوشمند نیست.

او در تماسی که با یکی از کمک‌های علیرضا فغانی داشت، متوجه شد چهار داور وقت اضافه را محاسبه و در نهایت داور وسط است که تصمیم می‌گیرد چند دقیقه وقت اضافه اعلام کند. داور ویدویی، به همراه داور چهارم و هم چنین داور وسط و یک داور دیگر در کنار زمین وقت‌های اضافه را محاسبه می‌کنند و به داور گزارش می‌دهند و در نهایت داور وسط تصمیم می‌گیرد چند دقیقه وقت اضافه اعلام کند. گزارش به داور وسط نیز از سوی داور چهارم است.

این ایده به زودی به مسابقات باشگاهی هم راه پیدا خواهد کرد. البته به بازی‌های لیگ برتر ایران کمی دیرتر. به این خاطر که هنوز استادیوم‌های ایران مجهز به کمک داور ویدئویی نشده‌اند. اجرای این قانون همانند VAR می‌تواند موجب بالا رفتن سطج کیفی بازی‌های لیگ برتر شود به این خاطر که اتلاف وقت در بازی‌های لیگ برتر ایران خیلی مشهود است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی