کی‌روش با تیم ملی خداحافظی می‌کند؟/ رکورد عجیب و غریب مرد پرتغالی!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کارلوس کی‌روش نتایج بسیار ضعیفی در چند سال گذشته با ۳ تیم مختلف (کلمبیا، مصر و ایران) گرفته است.

جام جهانی با همه تلخی‌ها و شیرینی‌هایش برای ما به اتمام رسید و تیم ملی در شبی که می‌توانست فقط با یک تساوی تاریخسازی کند، از رسیدن به مرحله بعد جا ماند تا همچنان ایرانی‌ها در حسرت صعود از مرحله گروهی جام جهانی بمانند.

مدیران جدید فدراسیون فوتبال که با هدف صعود و گرفتن نتایج خوب در قطر ، اسکوچیچ را برکنار و کی‌روش باتجربه را بازگرداندند، به هدفشان نرسیدند و تیم ملی با کسب ۳ امتیاز در گروه خود سوم شد. نکته جالبی که می‌شود به آن دقت کرد، کارنامه ضعیف کی‌روش در چند سال گذشته است. او که بعد از جدایی از ایران راهی کلمبیا شد، نتایج بسیار بدی گرفت و از کار برکنار شد. کلمبیا هم نتوانست راهی جام جهانی شود و یکی از غایبان جام بود.

بعد از آن کی‌روش راهی مصر شد و در آنجا هم دو ناکامی‌بزرگ شد. ابتدا در فینال جام ملت‌های آفریقا شکست خورد و بعد از آن در بازی پلی آف صعود به جام جهانی مغلوب سنگال شد و نتوانست مصر را به جام جهانی بیاورد. دست تقدیر هم طوری رقم خورد که در فاصله کمتر از دو ماه تا شروع جام جهانی اسکوچیچ برکنار و کی‌روش با ایران توانست فرصت حضور مجدد در جام جهانی را کسب کند. کی‌روش با تیم ملی هم در جام جهانی خوب نتیجه نگرفت و حتی نسبت به دوره قبل که خودش سرمربی تیم ملی بود، یک امتیاز کمتر بدست آورد.

آنطور که اعلام شد قرارداد کی‌روش بعد از جام جهانی به پایان خواهد رسید و مشخص هم نیست که فدراسیون فوتبال می‌خواهند با کی‌روش ادامه دهند یا خیر. جام ملت‌های آسیا چند ماه دیگر در همین قطر برگزار می‌شود و تیم ملی برای حضوری پرقدرت در این رقابت‌ها باید خیلی زود استارت بزند و کارش را برای آن رقابت‌ها شروع کند. در واقع تیم ملی فرصتی برای اشک ریختن ندارد و هرچه زودتر فدراسیون باید تکلیف نیمکت تیم ملی را مشخص کند تا تیم ملی با یک برنامه ریزی خوب راهی جام ملت‌های آسیا شود.

برنامه فدراسیون بر این بود که نکونام در جام جهانی کنار کی‌روش قرار بگیرد و جواد در جام ملت‌های آسیا به عنوان سرمربی کار کند و کی‌روش هم مدیرفنی تیم ملی باشد. همانطور که می‌دانید، فولاد مخالفت کرد و نکونام هم ترجیح داد تا در تیم فعلی‌اش باقی بماند و قید حضور در تیم ملی را بزند.

به این ترتیب برنامه‌های فدراسیون کاملا به هم ریخت و بعید است با این شرایط نکونام را فعلا روی نیمکت تیم ملی ببینیم. حال باید منتظر ماند و دید که تصمیم مسئولان فدراسیون چیست و آیا تیم ملی با کی‌روش در جام ملت‌های آسیا حاضر می‌شود و یا شاهد خداحافظی دوباره کارلوس با ایران خواهیم بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • واعظ آشتیانی IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    نکته اول : راه حل غلط ، همیشه غلط است حتی اگر صدبار تکرار شود . عیار کی‌روش خیلی وقته که مشخص شده اما منفعت عده ای در بودن کی‌روش است . یادتون هست دو ماه پیش امثال آرتین ظهرابی چطور خودشون را برای کی‌روش جر میدادن؟ نکته دوم : قرار داد کی‌روش تمدید خواهد شد ، چون به خوبی از حاکمیت دفاع کرد . نکته سوم : با کی‌روش، بجز سورپرایز (آبروریزی) چیزی عاید فوتبال ایران نخواهد شد . نکته چهارم : هر مربی دیگری بجای کی‌روش سرمربی ایران بود ، تا حالا رسانه ها اعدامش کرده بودند !
  • حامد IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    تمام مدیرای ایرانی همینطوری هستن.آقای تاج تاکی حماقت؟توکی هستی که جای یک ملت تصمیم میگیری؟سرمربی آوردی که انگلیس بدنبازیم که باختیم امدکه به آمریکا نبازیم که باختیم ولزم که شانسی بعد۱۰نفره شدنشودقیقه۱۰۰بردیم این چه تیم داغونی بوددیشب آخه
  • تاجی IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    یه مربی جوان درجه یک خارجی + بازی های دوستانه با تیم های بزرگ در فیفا دی ها+جوان کردن تیم در کنار سرمایه گزاری روی بازیکنان تکنیکی و سرعتی و با آمادگی جسمانی بالا ، میتونه ایران رو در جام ملت ها قهرمان کنه و در جام جهانی بعدی به مرحله بعد ببره
  • سیا IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    نکونام؟؟؟؟؟ این که استادش بود 10 سال فقط حسرت گذاشت برامون. جرفهای خنده دار میزنین ها
  • امیرعلی IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    عجیب غریبترازکیروش اونی هست که این همیشه ناکام آوردخدایی چه دستاوردی داشته باچه زبونی بگه من مربی نیستم حیف زحمتها ی اسکو درآخرحسرت برای ما
    • حامد IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
      آقااااایان منتقد............اسکوچیچ با ایران اسکوچیچ شده و شناخته شده شد...قبل اینکه مربی تیم ملی بشود چه کسی اسکوچیچ را می شناخت؟چرا حتی یک تیم خارجی حاضر نیست که اسکوچیچ مرب تیمشون بشه؟....اندکی تفکر
    • حامد IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
      خواهشا دیگه بس کنید.کی تیموبردجام جهانی؟چراچون هنرشوداشت.کی ازجام جهانی حذفش کرد؟چراچون هنرشونداشت فقط ادعاداره جناب کیروشتون.۸سال توایران نتیجه نگرفت ۴سال بامصروکلمبیا نتیجه نگرفت التماس کمی تفکر
  • اتن IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    مربی خارجی جوان
  • اصغری IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    اخراج اسکوچیچ کاملا اشتباه بود
  • شهرام IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    کی‌روش و تاج همین امروز برکنار شوند و پول کی‌روش را هم باید تاج و طارمی و جهانبخش دهند
  • بهرام رحیمی IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    تاج برکنار و زندانی شود. اسکوچیچ را برگردانید زودتر
  • مصطفی IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    تصمیمی غیر از اخراج کی روش حماقت محض است پر واضح است که ما به ارنج افتضاح و تصمیمات فنی نابخردانه کی روش و البته کم تحرکی و مصدومیت و خودخواهی سردار آزمون باختیم
    • محمد IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      البته ازمون تلاش خودشو کرد ولی فکر کنم بخاطر مصدومیت های اخیر، زیاد اماده نبود
  • ولی IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    جام ملت ها از همین حالا هم با این تیم پیر کی روش از همین حالا از دست رفته .
  • Sina IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    نتنها کیروش بلکه کل بازیکنای تیم بجز دو سه نفر باید عوض بشن و تغییر نسل داده بشه بازیکنای جوان جایگزین بشن و هدف جام جهانی چهار سال بعد باشه
  • عبدالرحمان بابا از غنا IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    ایران استعداد فوتبالی زیاد داره اما عدم شناسایی آنها و پارتی بازی در تیمهای پایه خروجیش میشه این لیگِ ضعیف و آماتور و تیم ملیِ ناقص که بازیکنِ ذاتی و حرفه ای و جهانی کم داره، بیخود همه تقصیرها را گردن کیروش نندازیم، گواردیولا هم بیاد فوتبال ایران همینه، ما با همین زمینهای خراب و استادیومهای قدیمی میتونیم فوتبال قدرتمندی داشته باشیم ولی استعدادها کشف نمیشوند.
    • علیرضا IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
      ایران از نظر تاکتیکی بازی رو واگذار کرد مشکل از سرمربی نیست پس از کجاست
    • کیوان نوری SE ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      توی تمام نبردهای تن به تن دفاع توپ را واگذار کرد، دفاع ضعیف عمل کرد.
  • کوروش کبیر IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    اگه برای ملت آب نداره برا بعضیا که خوب نون داره پس تا وقتی تاج هست این پیر هم هست که بازیکنای سن و سال دار را به امثال جلالی ترجیح بده
  • جفری AU ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    خخخخخخخخخخخ هیچکس جز استاد کیروش نمیتونست در عرض چند ماه کلمبیا و مصر رو از جام جهانی محروم کنه و حاضر آماده بیاد تیمی که بیشترین بخت رو تو صعود در ادوار مختلف داشت با تاکتیکهای تخیلی و لجبازانه به فنا بده پس بمون تا افتضاحاتت ادامه دار بشه مربی همیشه بی جام!
  • تاد AU ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    به همه تبریک می گم.همونطوری که بعد از باخت به آرژانتین در جام قبلی کیروش پرست ها شادی کردند،دیشب هم مردم از باخت و حذف این تیم پول پرست خوشحال شدند
  • دکتر IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    اگر کمی منطقی باشیم فشار درونی بیرونی روی تیم کی روش خیلی خلی بالا بود عده ای در داخل تیم را نابود کردند عده ای در بیرون کشور همینطور انگلیس مثل همه ادوار تاریخی ما را فریب داد همیشه از فریب سود برد ..توی شرایطی که تیم سرود ملی را نمی خواند دلش با تیم نیست سرمربی چه کاری از دستش بر می آیید؟؟؟
  • کیوان نوری SE ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    در بازی دیشب ضعف قدرت فیزیکی بازیکنان ایرانی نسبت به رقیب آمریکایی مخصوصا در دفاع کاملا مشهود بود و بیشتر نبردهای تن به تن را بازیکنان آمریکا میبردند. بازیکنان آمریکایی قدرت بدنی به مراتب بهتری داشتند. شاید اگر کیروش از شجاع و کنعانی زادگان استفاده میکرد وضعیت بهتر میشد، ولی واقعیت این هست که در دفاع خوب عمل نکردیم و نمیشود همه اینها را گردن کیروش انداخت. تیم ملی احتیاج به بازیکنانی با قدرت بدنی بالاتر در پست دفاع دارد، بازیکنانی با جسه درشت و نیرومند که در نبردها تن به تن کم نیاورند.
  • پیشگو IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    مربی خارجی جوان
  • پدرام CA ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    اونهایی که میگن تیم ملی این ایراد رو داشت اون ایراد رو داشت، بک نگاه به کارنامه کیروش بندازند تا بفهمند جرا هیج جا جاش نیست. هرگز نتونست نتایج حتی متوسطی با هیج تیمی بگیره. همین چند روز که مربیهای دیگه داشتند صبح تا شب بازی انالیز میکردند همش دنبال درگیری و اینستاگرام بود. چرا؟ چون چنته اش خالیه. دیشب ما باز هم به خودمون باختیم. عجبیه که حتی اخر بازی که توپ میریختند هم شجاع رو که بهترین سر زن ایرانه نیاورد تو.تمام وجود این مرد عقده و کینه است.
  • دکتر IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    اگر کمی منطقی باشیم فشار درونی بیرونی روی تیم کی روش خیلی خلی بالا بود عده ای در داخل تیم را نابود کردند عده ای در بیرون کشور همینطور انگلیس مثل همه ادوار تاریخی ما را فریب داد همیشه از فریب سود برد ..توی شرایطی که تیم سرود ملی را نمی خواند دلش با تیم نیست سرمربی چه کاری از دستش بر می آیید؟؟؟
  • ناشناس IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    تاج باید جولب گوی ملت باشد که چرا اسکوچیچ را برداشت چراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • بهرامی IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    واقعا اگر اینو نگم دق می کنم. این همه کیروش اصرار می کرد ترکیب تیم من نباید لو بره. دور کمپ تیم ملی هم چادر کشیدن که کسی تمرینات تیم ملی رو نبینه. تعطیلی لیگ و هزار تا امکانات دیگه. آخر سر 6 تا از انگلیس بخوریم . البته 6 تایی شدن تخصص کیروش هست. با کلمبیا هم 6 تا خورد. و درنهایت باخت به آمریکا. اگر این کارا نمی کردیم خوب این نتاریج بدست می اومد.
  • داوری IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    بنظرم آزموده راآزمودن خطاست و بهترین کاراینه کیروش بایدبرود
  • داوری IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    هرچی سریعتربهترکیروش باید برود آزموده راآزمودن خطاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی