نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
ژاپن - کرواسی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، کرواسی با شکست ژاپن در ضربات‌پنالتی به مرحله بعد رسید.

در ورزشگاه الجنوب دیداری دیگر از مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر بین ژاپن شگفتی‌ساز مرحله گروهی و کرواسی نایب‌قهرمان دوره قبل برگزار شد که پس از تساوی ۱-۱ در وقت‌های معمول، در ضربات پنالتی با نتیجه ۳-۱ پیروز شد و به مرحله بعد رسید.

هردو تیم بازی را به شکلی شروع کردند که مشخص بود تمایل دارند زودتر از رقیب به گل برسند. بازی شجاعانه سامورایی‌ها هم در دقایق ابتدایی ستودنی بود. دقایق پایانی هم فشار ژاپن بیشتر شد تا این که در پی ارسال یک کرنر توپ اتفاقی مقابل پای دایزن مائدا افتاد و او در دقیقه ۴۳ با شوتی از درون محوطه جریمه گل نخست را وارد دروازه کرواسی کرد؛ گلی که باعث شد نیمه اول با برتری ژاپن به پایان برسد. 

پایان سربلند سامورایی‌ها/ کرواسی به رؤیای ژاپن خاتمه داد

نیمه دوم کرواسی خیلی زود از فشار زدن گل تساوی خارج شد. ارسال دیان لوورن در دقیقه ۵۵ روی سر ایوان پریشیچ فرود آمد و ضربه سری تماشایی به گوشه دروازه ژاپن رفت. بعد از این گل ریسک دو تیم برای زدن گلی دیگر کمتر شد و محتاط‌تر بازی را دنبال کردند. در نهایت ۹۰ دقیقه با تساوی ۱-۱ به پایان رسید و این نخستین دیداری بود که به وقت‌های اضافه کشیده شد.

روال اواخر بازی در نیمه دوم، در اولین وقت اضافه هم ادامه پیدا کرد و هیچ تیمی بی‌گدار به آب نمی‌زد. نیمه دوم وقت‌های اضافه هم با این که کرواسی بیشتر در زمین حریف بود ولی موفق نشد کار را در ۱۲۰ دقیقه تمام کند.

در نهایت این بازی به ضربات پنالتی کشید و کرواسی با برتری ۳-۱ در این ضربات راهی مرحله بعد شد. برای کرواسی ولاشیچ، بروزوویچ و پاشالیچ ضربات‌شان را گل کردند. لیوایا هم ضربه‌اش را به تیر دروازه کوبید. برای ژاپن آسانو پنالتی‌اش را تبدیل به گل کرد و مینامینو، میتوما و یوشیدا ضربات‌شان را هدر دادند.

پایان سربلند سامورایی‌ها/ کرواسی به رؤیای ژاپن خاتمه داد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آبی رنگ عشقه IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    دم ژاپنیها گرم . مرد و مردانه و با شجاعت تمام در جمع 16 تیم با پنالتی حذف شدند بر عکس تیم بزدل و ترسوی ما که جلوی تیمی مثل آمریکا بزدلانه شکست خوردند و حذف شدند . واقعا ژاپنیها هر چقدر پاداش بگیرند حقشان است ولی بازیکنان ما لیاقت 1 ریال پاداش هم ندارند
  • شاهکار IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    کرواسی با فوتبال زشت و منفعلانه گند زده به هیجان فوتبال، این چه مدل بازی کردنه؟؟ متاسفانه این تیم با این فوتبال زشت به مراحل بالا میلد و تیم خوب و جذابی مثل آلمان باید حذف بشه، امیدوارم برزیل کرواسی رو سه تایی کنه و برن خونه تا ما از فوتبال لذت ببریم
  • ولی IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    لطفا یک مربی ژاپنی برای تیم ملی بیاورید ، مربی ژاپن بعد از باخت در پنالتی تا زمین جلوی هواداران ژاپن در ورزشگاه خم شده و عذرخواهی کرده یک عده بعد ده سال هنوز دنبال کی روش می دوند...........
    • علی IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      ما نیاز به مدیر ژاپنی داریم. در همه سطوح
  • پدرام CA ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    میگن فوتبال ما با کره و ژاپن از لحاظ زیرساخت و برنامه ریزی قابل مقایسه نیست! یکی نیست بگه اگه واقعا این اعتقاد شماست پس چرا چشم اسکوچیچ رو برای باختن به کره در آوردید؟ اگه فقط به زیر ساخته برزیل و ارژانتین چرا همیشه مدعیند؟ تیم ملی سنگال ( که حتی باشگاه هایش یک سهمیه مستقیم در لیگ قهرمانان آفریقا ندارند و هرگز رنگ فینالش رو ندیده اند)چرا آقای آفریقاست؟ مکزیک چرا آقای آمریکای شمالیه؟ چرا کرواسی موفقه ولی دانمارک و نروژ نه؟ چرا چین هیچی نمیشه که 80 مبلیون بازیکن داره و بیشترین منابع و بهترین زیر ساختها رو؟ بعضی وقتها چیزهایی که در تئوری درست و منطقی به نظر میرسند در میدان عمل جواب نمیدهند. فرهنگ فوتبالی یک کشور، شخصیت تیمی تیم ملی یک کشور میتونه جبران خیلی از کمبودها رو بکنه به شرطی که یک تیم با نگاه مناسب و کار امد هدایت بشه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی