نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
پیش‌بازی انگلیس – فرانسه
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

تیم‌های ملی انگلیس و فرانسه در دیداری از مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر که یک شبه‌فینال خواهد بود، به مصاف هم خواهند رفت.

امشب از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه البیت آخرین تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر با برگزاری دیدار حساس و حیثیتی انگلیس و فرانسه در مرحله یک‌چهارم نهایی مشخص خواهد شد.

انگلیس؛ این مرتبه واقعاً جام را به خانه می‌آوریم!

پیش از بازی بزرگ و حساس هری مگوایر مدافع سه‌شیرها گفت «این مرتبه جام به خانه می‌آید»! آرزویی که سال‌هاست مردم انگلیس دارند و به نوعی به دیگران بابت خاستگاه فوتبال طعنه می‌زنند. اما این حرکت‌شان هم فشار را روی بازیکنانی که حالا بسیاری از آن‌ها جوان هم هستند زیاد می‌کند. از طرفی آنقدرها هم سابقه خوبی در جام‌جهانی نداشته‌اند که همیشه خودشان را مدعی درجه یک قهرمانی می‌دانند. در هر صورت تیم گرت ساوتگیت این دوره هم عملکرد خوبی تا یک‌چهارم نهایی داشته، مثل دوره قبل. اما مسیر تا فینال خیلی خیلی سخت است. انگلیس حالا باید به مصاف رقیبی برود که قهرمان دوره گذشته است و مدت‌هاست برد بزرگی مقابل آن نداشته‌اند. تنها مسابقه دو تیم در جام‌جهانی را انگلیس برده، ولی از ۴ دهه پیش تا حالا فاصله زیادی است. آیا واقعاً این مرتبه جام به خانه می‌رود؟ اگر برود که باید ساوتگیت و پسرانش را تحسین کرد.

فرانسه؛ جام را پس نده!

مأموریت فرانسه نسبت به انگلیس متفاوت است. خروس‌ها حداقل به نسبت حضورهای‌شان در جام‌جهانی عملکرد خوبی داشته‌اند و ۶ مرتبه در نیمه‌نهایی حاضر بوده‌اند. در دو و نیم دهه اخیر هم ۲ مرتبه قهرمان شده‌اند و هردو قهرمانی هم بدون شکست بوده. با این وجود در دوره‌ای که هستیم مقابل تونس شکست عجیبی خوردند. از طرفی تاریخچه جام‌جهانی می‌گوید حداقل در فوتبال مدرن سابقه نداشته تیمی ۲ مرتبه متوالی قهرمان جام‌جهانی شود. اولین و آخرین مرتبه ایتالیای دهه ۱۹۳۰ و برزیل دهه ۱۹۶۰ توانستند ۲ قهرمانی متوالی کسب کنند. با این وجود در قطر، فرانسه با ستاره‌های خط حمله‌اش و درخشش کیلیان امباپه که صدرنشین جدول گلزنان است، امید زیادی دارد که جام را پس ندهد! باز کردن خط دفاعی انگلیس برای فرانسوی‌ها نباید کار دشواری باشد و شاید سرنوشت بازی در یک‌سوم تهاجمی خروس‌ها رقم بخورد. این فرصت برای دیدیه دشان و شاگردانش طلایی است که نام‌شان را در تاریخ ثبت کنند.

آخرین جدال
ژوئن ۲۰۱۷ در دیداری دوستانه فرانسه با نتیجه ۳-۲ انگلیس را شکست داد. اومتیتی، سیدبه و دمبله برای فرانسه و کین (۲ مرتبه) برای انگلیس در آن دیدار گلزنی کردند.

آمار بازی
۳۰) نبرد انگلیس و فرانسه سابقه طولانی‌اش دارد. این دو تیم که اولین مرتبه سال ۱۹۲۳ با هم دیدار کردند و آن بازی را انگلیس ۴-۱ برد، تا امروز در ۳۰ بازی به مصاف هم رفته‌اند که انگلیس ۱۶ برد داشته، فرانسه ۹ مرتبه پیروز شده و ۴ بازی بین آن‌ها مساوی شده است.
۶) در ۶ بازی اخیر بین انگلیس و فرانسه که در ۲ دهه گذشته برگزار شده، خروس‌ها ۴ بازی را برده‌اند و سه‌شیرها فقط یک مرتبه در دیدار دوستانه سال ۲۰۱۵ برده‌اند. یک بازی هم مساوی شده است.
۴۰) فقط یک مرتبه در جام‌جهانی ۱۹۸۲ یعنی ۴۰ سال پیش این دو تیم در این تورنمنت به مصاف هم رفته‌اند که آن دیدار را انگلیس در مرحله گروهی با نتیجه ۳-۱ برد.
۳) انگلیسی‌ها که همیشه کشورشان را خانه فوتبال نامیده‌اند، فقط ۳ مرتبه بین ۴ تیم برتر جام‌جهانی حضور داشته‌اند. یک مرتبه در سال ۱۹۶۶ قهرمان شدند و ۲ مرتبه هم در سال‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۱۸ در رده چهارم ایستاده‌اند.
۶) فرانسه ۲ برابر انگلیس یعنی ۶ مرتبه به مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی رسیده است. خروس‌ها که سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۱۸ قهرمان شده‌اند، یک نایب‌قهرمانی در سال ۲۰۰۶ دارند، ۲ مرتبه در سال‌های ۱۹۵۸ و ۱۹۸۶ سوم شده‌اند و یک مرتبه هم سال ۱۹۸۲ در رده چهارم قرار گرفته‌اند.
۵) از ۵ مرتبه‌ای که انگلیس در یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی حذف شده، فقط یک مرتبه رقیب اروپایی بوده. سال ۲۰۰۶ پرتغال در این مرحله حذف‌شان کرد. پیش از آن ۲ مرتبه برزیل، یک مرتبه آرژانتین و یک مرتبه اروگوئه سه‌شیرها را قبل از نیمه‌نهایی به خانه بازگردانده.
۲) فرانسه فقط ۲ مرتبه در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی حذف شده که هردو رقیبی که آن‌ها را برده‌اند اروپایی بوده‌اند. ایتالیا سال ۱۹۳۸ و آلمان سال ۲۰۱۴ در این مرحله خروس‌ها را کنار زده‌اند.
۱۲) با ۱۲ گل زده انگلیس در کنار پرتغال تا پایان مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ بهترین خط حمله را در اختیار داشته است.
۵) کیلیان امباپه با ۵ گل زده صدرنشین جدول گلزنان جام‌جهانی و شانس اول آقای‌گلی است. او فعلاً با ۹ گل زده دومین گلزن برتر خروس‌ها در جام‌جهانی بعد از ژوست فونتین ۱۳ گله شده.
۳) هری کین دوره قبل با ۶ گل آقای‌گل جام‌جهانی شد و حالا با ۳ پاس‌گل بهترین پاسور است. البته فعلاً برونو فرناندش هم در صدر جدول گلسازان در کنار او قرار دارد.
۸) در جام‌جهانی ۲۰۲۲ انگلیس بیشترین تعداد گلزن را داشته. ۸ بازیکن سه‌شیرها در این تورنمنت پای‌شان به گلزنی باز شده است.

مصدومان و محرومان
بن وایت به دلیل شخصی و نامشخص شد و رحیم استرلینگ به دلیل شخصی و مشخص (دزدی از خانه‌اش در انگلیس) در اردوی سه‌شیرها حضور ندارند. جان استونز و کالوم ویلسون مصدوم‌های انگلیس برای این نبرد حساس هستند، اما احتمال این که کادرپزشکی آن‌ها را برساند وجود دارد. فرانسه فقط لوکاس هرناندس که در بازی نخست جام مصدوم شد را در اختیار نخواهد داشت.

ترکیب احتمالی دو تیم
انگلیس:
پیکفورد، واکر، استونز، مگوایر، شاو، فیلیپس، رایس، بلینگام، ساکا، فودن و کین
فرانسه: لوریس، کونده، واران، اوپامکانو، هرناندس، شوامنی، رابیو، دمبله، گریزمن،  امباپه و ژیرو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • میلاد IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    آخرین بار برزیل در 1962 و 1958 دو بار پشت سرهم قهرمان شد
  • آبی رنگ عشقه IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    فرانسه مثل آب خوردن میبره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی