نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
مخالفت مجلس با درخواست مهدی تاج از اعضای هیئت رئیسه/ پای یک پرونده مهم در میان است
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رای دادگاه بین المللی ورزش در مورد شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال ایران صادر و نهایی شده است.

به زودی فدراسیون فوتبال باید مطالبات باقی مانده مارک ویلموتس را پرداخت کند در غیر اینصورت مشمول جریمه خواهد شد. مربی بلژیکی که کارنامه ناموفقی از خود در تیم ملی به جا گذاشت و حتی ممکن بود صعود تیم ملی را به جام جهانی ۲۰۲۲ به چالش بکشد، بعد از ترک تهران در شکایت به فیفا خواستار دریافت همه مطالبات باقی مانده اش از فدراسیون فوتبال شد که شکایت فدراسیون فوتبال به دادگاه بین المللی ورزش این مبلغ را تعدیل کرد. ویلموتس در حالی از فدراسیون فوتبال ایران به فیفا شکایت کرد که بابت حضور چند ماه در ایران مبلغ ۲ میلیون یورو که از سوی شستا تامید شده بود، در ترکیه از فدراسیون فوتبال ایران دریافت کرد.

مهدی تاج عامل بخدمت گیری مارک ویلموتس در تیم ملی فوتبال ایران در تدارک برای اجرای مصوبه ای از سوی هیات رئیسه است که مطالبات مارک ویلموتس از محل درآمدهای فدراسیون فوتبال ایران نزد فیفا پرداخت شود اما کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی مخالف این موضوع است و می گوید این مبلغ را باید مسببین آن که اعضای هیات رئیسه وقت فدراسیون فوتبال بودند، پرداخت کنند. به همین خاطر نشستی میان اعضای این کمیسیون با حضور مهدی تاج و حتی نماینده دادستانی و قوه قضاییه برگزار شد و کمیسیون اصل ۹۰ با پرداخت دستمزد باقی مانده مارک ویلموتس از محل مطالبات فدراسیون فوتبال ایران نزد فیفا مخالفت کردند! مقرر شد این جلسه با حضور وزیر ورزش و جوانان تکرار و تصمیم نهایی در مورد این پرونده گرفته شود.

مشخص نیست در صورت تصمیمی مبنی بر پرداخت مطالبات مارک ویلموتس از سوی اعضای هیات رئیسه آیا این اعضا توانمندی پرداخت آن را خواهند داشت یا خیر. از همه مهمتر باید بابت این موضوع از سوی مراجع قضایی حکم صادر شود و فیفا هم آنرا بپذیرد.

اگر چه مارک ویلموتس برای فوتبال ایران آورده ای نداشت اما دعوا و شکایت او از فدراسیون فوتبال ایران یک اتفاق مرسوم در فوتبال حرفه ای است و در چنین جنگ هایی پرداخت مطالبات از سوی فدراسیون فوتبال است و گویی باید منتظر ماند و دید که این پرونده چه سرنوشتی خواهد داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آشنا روشنا IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    کی بود کی بود ، من نبودم. آقای راج و دوستان! خیلی پر رو هستید که از مجلس چنین درخواستی داشتید. حالا که خودت اومدی, یه کم از بدهی ها رو از جیب مبارک و نزدیکان پرداخت کن.
  • آشنا روشنا IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    از مجلس خواهشمندیم جلوی این باند رو بگیره. اینا اومدند که بقیه پولهای فدراسیون رو ببرند و برند. معلومه با کیروش و بقیه هماهنگ هستند.
  • حسن IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    مسبب اصلی این داستان شخص سلطانیفر هست که الان با بزرگ کردن اسم تاج سعی در مخفی کردن نام این خائن بزرگ دارند
    • اعتدال IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      دقیقا
  • اعتدال IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    هیئت رئیسه گناهشون تبعیت از وزیر ورزش وقت بود که برای حفظ موقعیتشون و درآمدهای حق جلسه منافع ملی را نادیده گرفتند. وزیر و اون شرکت گردشگری ثبت شده در هلند که مورد عنایت وزیر بود مقصرین اصلی هستند و پولش را هم دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی