نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
کریستیانو رونالدو
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شرایط فوتبال ایران و عربستان را مقایسه کنید. ۲ تیم ملی ما همین حالا سرمربی ندارند. تیم امید ایران ۵۰ سال است به المپیک صعود نکرده و پس از مهدی مهدوی کیا، دیگر سرمربی ندارد.

رسانه‌های مهم و معتبر دنیا از قرارداد رویایی باشگاه النصر عربستان با کریستیانو رونالدو می‌نویسند.

در روزهایی که خبر مذاکره رونالدو با سعودی‌ها و سفر احتمالی او به عربستان منتشر شد، اما یورگن لوکادیا هم به طور ناگهانی از ایران رفت. پیام‌هایی که او بابت این سفر غیرمنتظره مخابره کرده نیز بسیار تاسف بار است. لوکادیا به نکته‌هایی اشاره کرده که این روزها از این مسائل در عربستان هیچ خبری نیست.

تفاوت فوتبال ایران و عربستان به گل درشت بودن و تفاوت فاحش همین خبرهایی است که مخابره می‌شوند. رونالدو به عربستان می‌رود و قراردادش با النصر، سر تیترهای خبرهای رسانه‌های جهان می‌شود؛ لوکادیا هم از ایران می‌رود و از ماجراها و نحوه زندگی اش سخن می‌گوید؛ تمام و کمال هم حق را به خودش می‌دهد.

عربستان پیش از این هم در آوردگاه‌های دیگر، کارش را انجام داده بود؛ از جمله شکایتش از فوتبال ایران به کنفدراسیون فوتبال آسیا و سلب میزبانی از ما در رقابت‌های لیگ قهرمانان. ضربه‌ای که سعودی‌ها بر پیکر باشگاه‌های نحیف ایرانی وارد کردند را دست کم نگیرید. چندین سال است که یک تیم ایرانی در خاک خودش، میزبان رقابت‌های آسیایی نبوده و کار تا جایی پیش رفته که مجوز حضور تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان لغو شد.

هر چقدر سعودی‌ها بر مدار پیشرفت قرار گرفتند و فوتبال خود را سر و سامان دادند، ما در جا زدیم. هر چقدر آنها برای آینده فوتبال برنامه ریزی کردند، به زیرساخت‌ها توجه کردند، پایه‌ها را ساختند، میزبانی‌ها را گرفتند و به آینه نگاه کردند و آتیه را دیدند، ما در نقطه مقابل هر چه اعتبار داشتیم بر باد دادیم. چیزی را هم در فوتبال نساختیم و بنا نکردیم. در همین جام جهانی اخیر، ما مقابل انگلیس لت و پار شدیم اما آنها، آرژانتین و لیونل مسی قهرمان را شکست دادند.

حالا شرایط فوتبال ایران و عربستان را مقایسه کنید. ۲ تیم ملی ما همین حالا سرمربی ندارند. تیم امید ایران ۵۰ سال است به المپیک صعود نکرده و پس از مهدی مهدوی کیا، دیگر سرمربی ندارد. تیم ملی ایران که باید برای جام ملت‌های آسیا آماده شود، همچنان نمی‌داند باید برای گزینه‌های ایرانی فرش قرمز پهن کند، به سمت مربیان کروات نور بالا بزند یا با همان کی روش توافق کند!

تفاوت ما با عربستانی‌ها و کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله قطر که میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ بود و تمام ستارهای فوتبال جهان را یک جا در دوحه جمع کرد، از زمین تا آسمان است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲۹
  • واعظ آشتیانی IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    آیا عقب ماندگی ما نسبت به عربستان فقط در فوتبال است ؟ یا اینکه وضعیت فوتبال تنها نمونه ای از عقب ماندگی کشور ما نسبت به کشورهای همسایه از جمله عربستان است ؟ البته عده ای مدعی هستند که ما پیشرفت کردیم و قطار پیشرفت ما به حرکت دراومده اما این پیشرفت‌ها مخفیانه است و هیچ کس از این پیشرفت‌ها با خبر نیست ! چند نفر از این مدعیان هم جدیدا در دنیای مجازی خیلی فعال شدن و در همین سایت هم زیر اخبار با نشر نظریات جالب ، بدنبال اثبات پيشرفتهاي ادعایی خودشون هستند . اما متاسفانه آنچه که عیان است احتیاجی به جهاد تبیین این عزیزان ندارد .
    • گلمراد IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      منم خیلی وقته دنبال ایستگاه قطار پیشرفت میگردم که سوار شم،ولی ظاهرا سریع السیر و بدون توقف هست
    • شاهرخ خان: (۱) IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      یکی از مهمترین دلایل عقب‌موندگی فوتبال ما وجود خبرنگاران عقب‌مونده و جوگیر و احیانا قلم به مزدیه که بدون ذره‌ای کار کارشناسی و تحلیل فنی از فلان بازیکن یا مربی یا مدیر حمایت کورکورانه میکنن و موجب به راه افتادن موجهایی در کانالهای طرفداری میشن و جامعه رو به سمت گمراهی هدایت میکنن. آقای زهرابی شما و آقای مدنی بارها شاهد بودیم که با دستاویز قرار دادن مباحثی کم اهمیت باعث ایجاد دعواهای سرخابی و ملی شدین. آقای زهرابی مواضع نابخرادنه شما در حمایت از کیروش بدون کارنامه و امتحان پس داده رو هنوز یادمون نرفته. فرق ما با سعودیها، قطریها، ژاپنیها، کره‌ایها و استرالیها در درک و شعور طرفداران و ملتمونه. طرفدار نادونی که انتقاد منصفانه دوست یا دشمن خود نسبت به فلان ایراد فلان شخص فوتبالی رو بر نمیبانه لیاقتش حکمرانی امثال تاج و عزیزی خادم و علی‌آبادی و هاشمی‌طبا و مصطفوی و اولیاییه. بعضی از این آقایون که همچون کودکان کریهای طرفداری میخونن و کاملا رنگی حرف میزنن و عمل میکنن حاضرن به قیمت ضربه زدن به تیم رقیب، پا روی وحدان خود بذارن و فوتبال این مملکت رو به نابودی بکشن.
    • شاهرخ خان: (۲) IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      حذف سرخابیها از آسیا یه نمونه از سوء مدیریتهاست. تا زمانی که تعقل در کار مردم و مسئولین نباشه و منافع فردی بر منافع ملی ارجحیت داشته باشه آش همین آش و کاسه همین کاسه است. به قول امیرکبیر این مملکت ملت دانا میخواد نه شاه و وزیر دانا. ملت نادون باعث انتخاب وزیر و وکیل نادون میشن و انتخاب وزیر وکیل نادون باعث میشه تصمیمات درستی گرفته نشه و کشور و ملت به درسر بیفتن. آقای زهرابی شما و امثال شما در وضعیت امروز ما کم مقصر نیستین. قلمفرسایی امثال حصرتعالی و روده‌درازی امثال  میثاقی و خیابانی و احمدی و دیگرون به خاطر یه مشت ریال ناقابل و نگفتن حقایق فوتبالی کم به فوتبال باشگاهی و ملی ما ضربه نزده. درست بنویسید، درست تحلیل کنید و درست فک بزنید تا گرفتار آدمهای نادرست و تصمیمات غلط مسئولین نشیم.
    • شاهرخ خان: (۳) IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      به قول داریوش: ===================================================== گناه هر چی که گذشت به گردن ما بود و هست/ از ما اگر بتی شکست بتهای تازه جاش نشست ===================================================== هیچکس به غیر از خود ما از خود ما فریب نخورد/ هیچکس به غیر از خود ما، ما رو به بیراهه نبرد ===================================================== به بچه‌هامون چی بگیم، بگیم که بی‌هویتیم/ گدای حق خودمون پشت درای غربتیم =====================================================
    • شاهرخ خان: IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      سانسورچی عمدا زدی یه "به" رو نابود کردی: به بچه‌هامون چی بگیم، بگیم که بی‌هویتیم/ گدای حق خودمون پشت درای غربتیم
    • ایرانی ناب IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      بزرگترین علت عقب ماندگی فوتبال ما نسبت به عربستان اینه که ورزشی نویسان و خبرنویسان ورزشی سعودی طرفدار کشورشون هستند، اما خبرنویسان ایرانی کشورشون را به علائق و سلیقه رنگی خودشون می فروشند، و حتی به جای منافع ملی، چشم و گوش به دهان یک کروات داشتند. یعنی منافع اون کراوات را بر منافع ملی ترجیح می دادند.
    • شاهرخم IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      اون آهنگ رو داریوش واسه بچه های خودشون خونده که تو غربت بهشون فردای چی بگه!! مثلأ بگه ماازایران فرارکردیم ویاعضوگروههای منافق بودیم ولاغیر! نه واسه کسی که تو ایران بزرگ شده. یکخورده کمتر..... چیزی ازت کم نمیشد
    • علی IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      از پیشرفت های بزرگ عربستان گردن زدن ۵۰ نفر در یک روز به جرم عقیده و شیعه بودن هست و هم چنین از دیگر پیشرفت هاش بمباران مردم مظلوم یمن و برگزاری کنسرت های رقص و دیسکو اونم در سرزمین وحی هست.از سایر پیشرفت ها هم میشه به آمار فقر و بیکاری عربستان اشاره کرد.حکومتشون هم که پادشاهیه و دموکراسی کشکه.یک قبیله به نام قبیله سعودی بر کل عربستان حکومت میکنه.ما اگه تحریم نباشیم هرگز تورمی نخواهیم داشت فقط ۱۰۰ و خوردی میلیارد دلار پولمون رو تو خارج بلوکا کردن و بانک هامون تحریمه.اما واکسن کرونا ساختیم و در اونواع علوم از هسته ای تا فضایی و پزشکی و نانو و ....پیشرفت کردیم.ما پتروشیمی ستاره خلیج فارس رو ساختیم در حالی که سعودی ها نفتشون رو هم شرکت های آمریکایی استخراج میکنن.شما یه نگاهی کنی تو همه فروشگاه ها همه مواد غذایی ایرانیه و این یعنی خودکفایب صنعت غذایی در حالی که در زمان شاه ما وارد کننده پنیر بودیم.الان در دورافتاده ترین روستا هامون برق و آب لوله کشی و گاز و تلفن داریم و در ۹۰ درصدشون اینترنت هم هست اینو با قاطعیت میگم چون خودم روستاهای دورافتاده زیادی رفتم.
    • بهرام IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      علی جان دوست دارید که به این پیشرفتی که بیان کردید نائل بشویم؟
    • ایمان دادور IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      عربستان پشرفت و با پول خریده ما هم پول داشتم بلد یم
  • پرچم کرنر IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    همه چیزمان به همه چیزمان می‎آید...
  • Hadi IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    زمانی که مدیران نا لایق در فوتبال داریم همینه چرا توی ورزش های دیگه مون این اتفاق نمی افته
  • Asad IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    ای کاش مسولین یک فکری به حال وروز فوتبال می‌کردند واجازه نمی‌دادند مدیران باشگاه‌های کشور پول بیت المال مردم ایران را به فوتبالیست های آماتور خارجی بدهند
  • حسن IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    همه این هاحاصل سیاست منزوی خواهی گروهی حاکم انحصارطلب هست،،،،وقتی درسیاست ضعیف وفقیرباشید،،،،همه چیزتان هم فلج میشود😷
  • حسن IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    تازمانیکه امثال مصطفوی واولیایی وهاشمی طباوعلل خصوص عزیزی خادم وگل سرسبدهمشون جناب تاج برمنصب وصندلی مدیریت وریاست ووزارت این کشوروفوتبال وورزش این کشورباشن هرروزبدترازدیروزمیشیم نمیدونم چه اصراریه که بایدهمیشه یکی ازهمین پنج شیش نفر پشت صندلی ریاست این فوتبال باشن چرانبایدنیروی تازه وجوان وخبره کاربیاددرراس امورقراربگیره کسی که هم کاربلدباشه هم خاک این فوتبال روخورده باشه وازتمام مشکلات آگاه باشه وهم درای اف سی وفیفاوبقیه ارکان اصلی فوتبال آسیاودنیانامدارومشهورومحبوب باشه چرابایدامثال دایی ومهدوی کیاوکریمی وباقری وخدادادعزیزی وهاشمیان توخونه نشسته باشن وامثال این آقایون پست مقام داشته باشن البته این مشکل توکشورمافقط مخصوص فوتبال نیست توتمام اموراداره کشورهست افرادلایق توخونه نشستن وافرادی که هیچ سوادی نسبت به اون کاری که توش مدیریت میکنن بواسطه پارتی وپول وعموم وزیره وداییم رئیسه وبابام فلان شخص اومدن وشدن مسوول امورات کشور،هیچی هم نمیدونن ازمسولیتی که بهشون سپرده شده چون نه درسشوخوندن نه تجربه ای تواون کارداشتن توبرگه استخدامی نوشتن فلان کسم همچین شخصیتی هست وهیچوقتم بازنشسته نمیشن
    • محمد IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      دقیقا مث بقیه ارکان انگار آدم قحطیه تو ایران مث تیم فوتبال ترکیب همونه هیچ جوانگرایی چیزی جوان‌گرایی هم کنن فک وفامیل خودشونو میارن
  • مهدی یخشی IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    دقیقامثل کره شمالی که زمانی طوفان زرداسیابود الان چی حتی بلیط پروازبرارقابتهای گروهی انتخابی جام جهانی رونداشتن
  • ایرانی ناب IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    بزرگترین علت عقب ماندگی فوتبال ما نسبت به عربستان اینه که ورزشی نویسان و خبرنویسان ورزشی سعودی طرفدار کشورشون هستند، اما خبرنویسان ایرانی کشورشون را به علائق و سلیقه رنگی خودشون می فروشند، و حتی به جای منافع ملی، چشم و گوش به دهان یک کروات به نام برانکو داشتند که برای این که خودش سرمربی نشده بود، برای سرمربی تیم ملی حاشیه می ساخت. یعنی خبر ورزشی نویسان ایرانی منافع اون کراوات را بر منافع ملی ترجیح می دادند.
    • منطقی باشیم IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      چه ربطی به پروفسور داره البته میدونم استقلالی ها تا عمر دارن کینه برانکو تو دلشونه
  • مرتضی US ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    بهترین مربی دنیا را هم بیاوریم نه تنها به نتیجه نمیرسیم بلکه ممکنه نتایج بدتری هم عاید بشه. سازمان فوتبال ما از ریشه خراب و ورشکسته هست. ما در باد موفقیتهای دهه های ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰ که سه دوره متوالی حدود ۱۲ سال آقای واقعی اول فوتبال آسیا و حتی فراتر از آسیا بودیم خوابیدیم. حتی تیم های جوانان و امید ما در آن زمان در آسیا آقائی میکردند. آوردن و عزل کردن این مربی و آن مربی راه حل نیست و فقط جهت سلب مسولیت های مدیران ورزشی هست. حداقل مدیران امروز نگاهی به آن دوران موفق فوتبال ایران بکنند و راز موفقیت آنها را یا بگیرند و یا از ژاپن وکره جنوبی و امثال آنها اقتباس کنند. اگر ما ادعای فوتبال حرفه ای داریم در درجه اول حق در آمد فوتبال از پخش تلویزیون باید داده شود و دوم مدیران فوتبالی لایق و گردانندگان فوتبالی لایق فوتبال ایران را بدست بگیرند وگرنه بقول علی آقا پروین فوتبال ما موتور گازیست و فوتبال ژاپن و کره جنوبی مرسدس بنز.
    • ارذ IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      شما فکر میکنید که انها نمیدانند چه باید بکنند انها امدند تا ما عقب بمانیم و محو شویم
  • شاهرخ خان: IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    سانسورچی خیلی کارت درسته
  • غغر IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    همش سیاسیه برا اینکه مردم ما رو عصبی کنند
  • راستگو IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    همه مشکلات تو جیب تاج و طرفداراش هست
  • مجید IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    فوتبال ماانقدرهم که می‌گویید بد هم نیست درسته که به عربستان نمیرسیم امااز خیلی از کشورها حوزه خلیج فارس مثل قطرمیزبان جام جهانی بالاتریم اگر ایرانی هستین اینقدر بدکشورتون رابیان نکنیدلطفا
  • Mehdi IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    سال ۲۰۱۴ وقتی ما صعود کردیم به جام جهانی عربستان حتی به دور دوم مقدماتی هم صعود نکرده بود،اینکه با پول مفت نفت بتونی فوتبالت رو احیا کنی هنر نیست اینکه بتونی از ملت خودت استفاده کنی تو ساختار فوتبالت هنرِ،یه زمانی کویت سلطان فوتبال آسیا بود تو دهه هشتاد و اوایل دهه نود میلادی ولی الان کجاست؟!!یادتونِ چه بازیکنایی میرفتن تو لیگشون و چه تیم ملی قوی ای داشت؟!!یکی از دلایل درجا زدن فوتبال ما ساختار ضعیف مدیریت سرمایه مالی هست،ما با همین بودجه محدودمون هم میتونیم بهترین کشور غرب آسیا(حداقل) باشیم چون سرمایه انسانی ما قابل مقایسه با هیچ کشوری تو این منطقه.اوناییکه از عربستان بُت ساختن یه سر برن کشورش رو بگردن و نظر دانشجوهاشون که تو بعضی از کشورها درس میخونن بپرسن در خصوص کشورشون،تو کشوری که تمام پول و ثروت دست خاندان حاکم و دورو بری هاش هست و هیچکس حق انتقاد نداره به هیچ چیز واقعا کل ستاره های فوتبالم بخرن چه فایده ای داره؟!!کشور ما خیلی مشکل داره ولی حداقل چیزهای زندگی رو داریم حداقل،اونقدر قوی هستیم که هیچ کشوری جرات نکنه بهمون بگه بالا چشمتون ابروئه،انقدر ظاهر بین و ساده نباشیم🙏🏼#ایران
    • شاهرخ خان: (۱) IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      دوست عزیز کسی از عربستان و دیگر کشورها بت نساخته. ما میگیم مردم این کشورها مثل مردم ما رنگی عمل نمیکنن و رنگی نظر نمیدن و خبرنگاراشون بدون تحلیل درست درمون در مورد کسی یا چیزی یا سیاستی قلمفرسایی نمیکنن. کیروش بیش از ۸ سال سرمربی ما بوده ولی هنوز یه جماعت نادونی در حال "کیروش کیروش" کردنن یا از نکونام با این فوتبالش اسم میبرن. دایره بسته تفکر این افراد انقد محدوده که فقط حول کیروش و برانکو و نکونام و قلعه‌نوعی و مجیدی میگرده. ما میگیم مگه قحط‌الرجاله که این اسامی اینقد تکرار میشه. حالا اینکه این جماعت "ایویچ ایویچ" نمیکنن احتمالا برای اینه که نمیدونن این بابا سالهاست مرده. صحبت ما سر اینه که اگه قراره خبرنگار ورزشی موج‌سازی کنه موج‌سازیش باید سمت ساحل آرامش باشه نه طوفان ویران‌کننده. خبرنگاری که روی هوا حرف میزنه دو دلیل بیشتر نمیتونه داشته باشه: یا میدونه و مینویسه یا نمیدونه و مینویسه. حالا اینکه کاربر "شاهرخم" متوجه حرف من نمیشه و شعر اردلان سرفراز رو به چیزای دیگه ربط میده چیزی جز فکر بسته ایشون نیست.
    • شاهرخ خان: (۲) IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      ایشون یا چیزی در مورد ضرب‌المثل "در مثل مناقشه نیست" نشنیده یا خودشو زده خیابون شانزه‌لیزه. جناب سانسورچی اگه جواب من به ایشونو چاپ میکرد قطعا جواب دندون‌شکنی براش داشتم.
    • دلواپس IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      گل بسر عربستان چند دوره قبل به دور دوم صعود کرد نمیدونم سال94 بود یا98 و یجوری صحبت نکن انگار تو این چند سال اخیر پیشرفت کرده. مطالعه کن
  • زیگزاگ IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    جناب زهرابی!داشتم دربی لیگ عربستان بین الهلال و النصر رو نگاه میکردم. خیلی افسوس خوردم. میگن بهتره ورزش رو با سیاست قاطی نکنیم.منم بهش اعتقاد دارم. ولی چه کنم که این عربها از حلقم پایین نمیرند، خصوصا با سیاستهای منطقه ای که علیه ما عمل میکنند، منفور هستند. خلاصه به فوتبال برگردیم. این دربی به فاصله ی کوتاهی از دربی تهران برگزار شده. ورزشگاه، تماشاچیها، بازیکنان درجه اول خارجی که میشه به آسیا آوورد، داور خارجی که شاید افتخاری نباشه، فیلم برداری، هیجان، سطح تکنیکی و تاکتیکی و ده ها مورد دیگه. خیلی جا موندیم. فکر میکردم برنامه ریزی نزد شرقی هاست ولی گویا کشورهای همسایه بیکار نبودند.مدیر هم داشتند و ما نمیدونستیم. فکر میکردیم فقط پول دارند و بلد نیستند برنامه ریزی کنند. حداقلش اینه شاید برنامه ریز و مشاور هم میخرند. ما با صدهزار ادعا ، یکی رو رئیس فدرراسیون گذاشتیم که جلوی ۸۵ میلیون هموطن و بیننده، در شبکه تلویزیونی لم میده و به دیرک میگه میله!!! افسوس،صد افسوس، هزاران افسوس
  • اکبری IR ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    سلام.درخصوص کامنت آقای واعظ آشتیانی خواستم به دوتا مطلب اشاره کنم.اول اینکه من نمیدونم شما همون آقای واعظ آشتیانیِ مدیر عامل سابق استقلال هستید یا نه!برفرض اینکه شما همون مدیر عامل سابق هستید،خواستم اینو بگم که خداوکیلی شما دیگه نباید حرف از عقب ماندگی فوتبال ایران از فلان کشور روبزنید،مدیرعاملی شمارو هم همه دیدیم.بیشترین دلیل عقب ماندگی وفساد و وجود دلالان سودجو درفوتبال ایران بخاطر انتخاب مدیران غیر فوتبالی ونابلد در راس نهادهای فوتبالی و همچنین انتخاب بعنوان مدیرعاملی تیمهاست. از ضرر و زیانهای وحشتناک به اقتصاد مملکت و فوتبال کشور باقراردادهای بچه‌گانه و آبکی با بازبکنان و مربیان درجه دو و سه خارجی،و بازنده‌ی همیشگی در دادگاه بین‌المللی CAS و...از دستاوردهای همچین مدیرانی هستن.حالا این به کنار،و اما نکته دوم........
  • اکبری IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    و اما نکته دوم در خصوص کامنت آقای واعظ آشتیانی،باید بگم که،همون عزیزانی که به قول خودتون جدیدا توفضای مجازی فعال شدن وبا نشر پیامها و کامنتهاشون تو سایتهای مختلف،سعی میکنن پیشرفتهای ادعایی‌شون رو به مردم اثبات کنن،اولا که این پیشرفتها نه تنها ادعایی نیستن بلکه واقعی و معتبر هم هستن.و این عزیزان در تلاشن که به افرادی مثل شما که افکاری شبیه آقای زیباکلام دارید،یعنی به ایران و ایرانی اعتقاد وباور ندارید و فک میکنید پیشرفت فقط مال آمریکاییها و غربیاست و به همین خاطرِ که وقتی خبری یا کامنتی ازپیشرفتها و دستاوردهای ایرانیهامیشنوید یامیخونید،باورتون نمیشه و فک میکنید ادعایی بیش نیست و این همون افکار غربگرایانه و خودتحقیرانه‌ی شماو بعضی ازایرانیهاست.🤔🧐😖❌
    • واعظ آشتیانی IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      سوال اول : خیر، بنده از اسم ایشان استفاده میکنم چون اولین نفر بود که شجاعانه مقابل گروهبان قندلی ایستاد و پته امیر مافیا را روی آب ریخت . نکته دوم : آنچه که شما بهش میگی پیشرفت ، بدیهیات زندگی ۵۰سال پیش است و در تراز منابع و استعدادهای طبیعی و انسانی ایران نیست ، مثل اینکه همسایه شما لامبورگینی سوار بشه و شما به موتور گازی افتخار کنی و ویراژ بدی ! بجای مقایسه ایران با سومالی و جیبوتی لطف کن و ایران را با کشورهای هم رده مثل ترکیه و کره جنوبی مقایسه کن ( ژاپن و آلمان و فرانسه و ... پیشکش )بعدش دم از پیشرفت بزن
  • اکبری IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    آقای واعظ آشتیانی،به شماو همه اونایی که افکاری شبیه به افکارشما دارند و هیچ اعتقادی به جوانان نخبه و دانشمند ایران نداریدو باورتون نمیشه که ایرانیها هم میتوانند... بهتون پیشنهاد میکنم جهت آشنایی با پیشرفتهاو دستاوردهای غرورانگیز ایران سربلندمون در طی 40سال اخیر،کتاب «صعود چهل ساله»را که در 320 صفحه و شامل 9 فصل (استقلال، گسترش عدالت اجتماعی، گسترش برخورداری های عمومی، عزت و اقتدار، پیشرفت های زیرساختی، پیشرفت صنعتی، پیشرفت در معنویت، کرامت زن، آزادی و مردم سالاری) نوشته شده است رو حتما بخونید. نکته منحصر به فرد درباره این کتاب اینه که تمام پیشرفتها و دستاوردهای ذکر شده تو این کتاب بر اساس رجوع بــه معتبرتریــن منابــع بینالمللــی نظیــر داده هــای اطلاعاتی سازمان ملل، بانک جهانی، ســازمان جهانــی غــذا و کشــاورزی، ســازمان جهانی سـلامت، دفتر برنامه توســعه ملل متحد و دیگر مراجع آماری جهانی مســتند شــده اســت.موفق باشید.زنده باد ایران و ایرانی وطنپرست و عزیز.آمین.💚🤍♥✌🇮🇷✌💚🤍♥
    • مرغ سحر IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      جناب اکبری دوست عزیز تمام این آمار و ارقام زمانی قابل قبوله که تو زندگی مردم حس بشه برآیند و خروجی هر پیشرفتی باید تو سطح رفاه و آسایش ملت خودشو نشون بده وقتی وضع زندگی مردم اینه آمار به درد لایه جرز دیوار هم ممیخوره
  • صادق الف IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    بیشترین گل خورده توام جهانی ازآن سعودیه.۵تاتوافتتاحیه ازروسیه ۸تاازآلمان۵تا ازفرانسه۴تاازاکراین.چی میگی بابا؟شانسی آرژانتینو زدن باvarکه اگه همین var تو۲۰۱۴بودماهم آرژانتینومیزدیم.
  • محمد IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    بخاطر اینکه افرادی که میتونن و بلد هستن هیچ گاه در رأس نبوده و نیستن. هیچ وقت یک فوتبالیست ریس فدراسیون فوتبال نبوده چون انتخاب فرد مورد استفاده از جایی دیگری رقم میخوره. به عبارتی دلسوز نداریم فقط دهن فیفا رو ببندیم تعلیق نباشیم فوتبال میخوایم چکار
  • یه معلم IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    کجایند *فرگوسن های وطنی* و به اصطلاح کارشناسانی که از وقتی یادمونه ، همواره موفقیت تیمهای عربی را صرفا به *سرمایه گذاری* و *داشتن پول* و *بازیکن های خارجی* نسبت می دهند؟ در سال ۲۰۲۲ تیم المپیک عربستان بدون حتی یک گل خورده قهرمان آسیا شد! آیا این تیم امید هم مثل باشگاههاشون از بازیکن هایی مثل بافتمبی گومیس، جووینکو ، متئوس پریرا،موسی مارگا، آندره کاریو و ایضا مربی خارجی بهره برده؟! *خیر؛* المپیک عربستان با بازیکن های وطنی خودشون و مربی بومی ( *سَعَد الشِهری* ) به این افتخار رسید. به راستی آیا وقت آن نشده که به جای نگاه حسادت گونه و با بغض نسبت به این موفقیت ها، قبول کنیم که فوتبال ما *به لحاظ فنی مشکل دارد؟!* و ما در همه ی این سالها دچار *غرور کاذب* و حتی نوعی *توهم* بوده ایم؟! هیچ شکی در ضعف ساختاری و کمبود امکانات در کشور ما نیست اما آیا کشور های بسیار فقیر آفریقایی یا آمریکایی جنوبی با امکانات بسیار کمتر از ما، به موفقیت های بزرگ قاره ای و جهانی نمیرسند؟ چرا با همه پیشرفتی که ورزش ما در دهه های اخیر در اکثر رشته ها داشته،اما در فوتبال مرتب درجا میزنیم؟!!!
  • یه معلم IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    از لیگ برتری که آقای گل آن پیرمردهایی چون *گادوین منشا* و *لوسیانو پریرا* و بازیکن معمولی مثل *کوین یامگا* است نباید توقع معجزه داشت! اونقدر فقر بازیکن پیدا کرده ایم که بازیکنی خوب اما معمولی مثل *سعید صادقی* که باید آرزویش بازی کردن در تیم های محبوب پایتخت باشد ، با پیشنهاد *۲۰ میلیارد تومانی* هم طاقچه بالا می گذارد و هر روز قیمت خود را بالاتر می برد! در حالیکه تیم المپیک عراق در اوج بحران های سیاسی،اجتماعی ،نظامی ، اقتصادی و جنگ های ۲۰ سال اخیر این کشور، در المپیک ۲۰۰۴ آتن به نیمه نهایی مسابقات راه پیدا کرد و در یک بازی نزدیک مغلوب ایتالیا شد و از راهیابی به فینال بازماند یا همین امارات که اصلا به چشم ما هم نمی آید، با *مهدی علی* مربی بومی خودش به *المپیک ۲۰۱۲ لندن* راه پیدا کرد ،اما ما همچنان بعد از ۵۰ سال آرزوی راهیابی به المپیک را داریم؟ *به راستی چرا؟!*
  • یه معلم IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    همین عراق جنگ زده در *جام ملت های آسیا ۲۰۰۷* قهرمان شد و عربستان از سال *۱۹۸۴* تا *۲۰۰۰* پای ثابت *۵ فینال متوالی جام ملتهای آسیا* بود و ۳ بار هم قهرمان شد یا امارات در سال *۱۹۹۶* فینالیست شد یا قطر ۳ میلیونی که در دوره اخیر قهرمان شد ،اما ایران بعد از جام ملتهای آسیای ۱۹۷۶ تا حالا حدود ۵۰ سال است که آرزوی رفتن به فینال را دارد... *صعود از مرحله گروهی جام جهانی* برای کشورهایی مثل ژاپن و کره جنوبی عادی شده و عربستان نیز در *۱۹۹۴* موفق به صعود شد ، اما همچنان بعد از اینهمه هیاهو و دادار و دودور، برای فوتبال ما ،یک آرزوست! جالب است که بسیاری از *مجریان،مربیان،کارشناسان و...* با اعتماد به نفسی بالا ایران را بهترین تیم آسیا می دانند و اساساً این کشورها را به حساب نیز نمی آورند!!! در مورد بازیکنان نیز اغراق زیادی می کنیم و خیلی اونها رو گنده کردیم... بازیکنانی چون *علی دایی، خداداد عزیزی ، کریم باقری ، علی کریمی،جواد نکونام،مسعود شجاعی، طارمی ، سردار آزمون* و... را اسطوره و قهرمان و فوق‌العاده و جادوگر و... می نامیم ...
  • یه معلم IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    در حالیکه همه این ها روی هم( *تأکید میکنم همه ی اینها روی هم* ) یک گل هم در جام جهانی به ثمر نرسانده اند و *حتی یک قهرمانی ملی یا باشگاهی در آسیا ندارند!* اما فقط *سامی الجابر* یا *پارک جی سونگ* مهاجمان سابق عربستان و کره جنوبی ، در *سه جام جهانی* موفق به گلزنی شده اند. یا بعنوان مثال ستاره هایی مانند *احمد راضی (عراق) ، هونگ میونگ بو، سون هیونگ-مین ،هوانگ سانگ هون (کره جنوبی) ،هیده توشی ناکاتا ،ناکامورا ،کیسوکه هوندا(ژاپن) ،سعید العویران ،فؤاد انور،خالد تیماوی،خالد مسعد (عربستان)، تیم کیهیل و هری کیول(استرالیا)* و... بارها در جام جهانی گلزنی کرده یا دهها بار قهرمان ملی یا باشگاهی در آسیا شده اند... *در این مجال اندک فرصت بحث بیشتر نیست .* اینها تنها گوشه کوچکی از واقعیت فوتبال ما و فاصله ی زیاد آن با همین کشورهای منطقه و آسیا (و نه جهان) است! حرف بسیار است اما به این قلیل بسنده می کنم. به امید روزی که با منطق و واقع بینی و توجه به استعدادهای شگرف فوتبالی در اقصی نقاط کشورمان ،برنامه ریزی مناسب ،اعتماد به مربیان دلسوز داخلی،مبارزه با فساد ،دلالی گری، بازیکن سالاری
  • یه معلم IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    بازیکن سالاری و البته *سعی و تلاش* ، فاصله خودمان را کم کنیم. *کاری که برای مسلمان ایرانی آسان است و در عرصه های دیگر بارها به اثبات رسیده....*🌹 ضمن وظیفه خودم میدونم از دوستانی که در اینجا با ارائه آمار مستند و مستدل مانند اشاره به مجتمع پتروشیمی خلیج فارس یا کتاب صعود چهل ساله ،چهره حقیقی نظام ظالمانه آل سعود را فاش و از پیشرفتهای خیره کننده نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند، تشکر کنم....
  • ماهان پردل IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    الان مقاله رفتن رونالدو به عربستان و فرار مهاجم هلندی از ایران را خواندم. لابد نویسنده به خود دستمریزاد می گوید که به به چه مطلبی نوشتم و سردبیر به خود مدال شجاعت که اجازه چاپ یا نشر دادم ! عزیز جان اینکه نشریات یا رسانه در ایران دیگر طرفدار ندارد به این علت است که نوشته ای که ارائه داده اید و تلاش دارید بگوئید غیر عادی ست در جامعه با یک نمایه زشت عادی گردیده و از همه مهم تر اینکه شما هنوز درباره چرائی به اینجا رسیدن اندکی جرات بیان ندارید ولی علت ها برای مردم کاملا روشن است.
  • سلطانیه تراختورچی IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    فرق مدیریت عرب با فارس ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی