نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
آمار عجیب کی‌روش و دستیارانش روی نیمکت تیم ملی
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در آغار جام جهانی ۲۰۲۲ تیم ملی ایران به عنوان مسن‌ترین تیم حاضر شرکت کننده در این رقابتها معرفی شد.

اما این وجه تمایز منفی تنها ویژگی سفیدپوشان ایران که برای صعود به دور بعدی وارد دوحه شده بودند نیست. ایران یکی از پیرترین نیمکت‌های جام جهانی را هم در اختیار داشته است.

فقط کافی است که نام سه عضو مهم نیمکت ایران را بررسی کنید.

* کارلوس کی‌روش: سرمربی پرتغالی متولد ۱۹۵۳ میلادی است و در حال حاضر ۶۶ روز به جشن تولد هفتاد سالگی دارد. رقمی که با آن در میان سرمربی‌های حاضر در این رقابتها جزو مسن‌ترین‌ها محسوب می‌شود.

*راجر دی‌سا: دستیار اول کارلوس کیروش، اهل افریقای جنوبی، متولد ۱۹۶۴. او ۵۸ سال دارد و یک مربی کاملا با تجربه محسوب می‌شود.

*مارکار آقاجانیان: متولد ۱۳۴۱ شمسی. او نیز با وجود ظاهر نه چندان مسن ۶۰سالگی را پشت سر گذاشته است؛ چیزی که چندان در مورد آن صحبت نمی‌شود اما او که در دهه ۱۳۶۰ کاپیتان تیم پاس بوده هم یکی از اعضای مسن تیم ملی فوتبال ایران است.

آمار عجیب کی‌روش و دستیارانش روی نیمکت تیم ملی

شاید عجیب باشد اما راجر دی‌سا با ۵۸ سال سن جوان‌ترین عضو هسته اصلی کادرفنی ایران محسوب می‌شود.

با یک نگاه سرانگشتی کادرفنی تیم ملی ایران روی هم نزدیک به ۱۹۰سال سن دارند که این رقمی نه چندان معمولی برای هدایت یک تیم ملی و رویارویی با چالش‌های آن محسوب می‌شود. این در شرایطی است که راجر دی‌سا از آفریقای جنوبی می‌آید؛ کشوری که در فوتبال جهان محلی از اِعراب ندارد و بعد از میزبانی جام جهانی ۲۰۱۰ در سه دوره بعدی حاضر نبوده است.

مارکار آقاجانیان که آخرین شغلش در فوتبال ایران حضور در کادرفنی تیم ملی در جام ملت‌های ۲۰۱۹ بوده نیز به ندرت در دوران طولانی پس از بازیگری هدایت تیمی را برعهده داشته و هرگز در سطح بالای فوتبال ایران به کار مشغول نبوده است که البته این مسئله ممکن است بخشی از ایرادهای فوتبال ایران باشد اما به هرصورت مارکار این تجربه را به دست نیاورده.

آمار عجیب کی‌روش و دستیارانش روی نیمکت تیم ملی

نکته جالب اینکه بعد از حضور مجدد کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی یکی ازبحث‌هایی که از سوی فراسیدن تعقیب می‌شد موضوع جانشین پروری بود و به همین دلیل حضور جواد نکونام به عنوان دستیار در دستور کار فدراسیون فوتبال قرار داشت اما این اتفاق رخ نداد و در نهایت مارکار آقاجانیان دوباره به کادرفنی تیم ملی بازگشت؛ فردی که در این سن و سال به هیچ وجه نمی‌تواند بخشی از پروژه جانشین پروری باشد که فدراسیون فوتبال در حضور کی‌روش داعیه آن را داشت.

در شرایطی که تکلیف فوتبال ایران برای آینده و موضوع نیمکت تیم ملی هنوز روشن نیست و کارلوس کی‌روش یکی از آپشن‌های احتمالی محسوب می‌شود، موضوع سن و سال این سرمربی با توجه به برنامه‌های آینده تیم ملی تا جام جهانی ۲۰۲۶ از نکات مورد توجه تصمیم‌گیرنده‌های فوتبال ایران خواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • M IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    کی روش 80 سالشم باشه ارزشش بیشتر از مربیای ایرانی و خیلیای دیگس
    • فرزاد IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      دشات بیکاره با پولی که تاج سر پرونده ویلموتس خرج کرد میشه امثال دشان رو هم آورد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی