نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
دلیل اصلی جدایی استراماچونی از استقلال فاش شد/ پول‌هایی که مربی ایتالیایی را به دردسر انداخت
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

وزیر ورزش و جوانان با طرح این سوال که چرا استراماچونی از ایران رفت؟ از تحریم‌ها و قانون پول پوشی به عنوان مواردی یاد کرد که باعث می‌شود در رابطه با پرونده مربیان خارجی جریمه شویم.

حمید سجادی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره دریافت کارت زرد دوم خود از مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سوال و نظارت حق نمایندگان مجلس است. سوالی که مطرح شده بود، درباره ورزش‌حرفه‌ای، استقلال و پرسپولیس بود که توضیحات کارشناسی و جامع از قبل به نمایندگان داده شده بود و من هم در مجلس پاسخ دادم، اما رایی که دادند یعنی از پاسخ‌ها قانع نشدند که اشکالی هم ندارد. نوع سوال به نحوی بود که ۹۰ درصد آن متوجه آن فدراسیون‌ها مخصوصا فدراسیون فوتبال بود. بارها گفته‌ام فوتبال روز دنیا به استانداردسازی نیاز دارد و فوتبال ما باید متحول شده و به روز شود و به تغییر مدیریتی نیاز دارد. نگاه ما به فوتبال باید عوض شود.

وی ادامه داد: یک بخشی از سوال این بود که چرا ما در رابطه با پرونده مربیان خارجی جریمه می‌شویم؟ اهالی ورزش پاسخ این سوال را می‌دانند. ما تحریم‌های ظالمانه داریم که بخشی از آن مربوط به تبادلات بانکی است. ما اگر درباره مربیان و بازیکنان خارجی که به ایران می‌آیند تاخیری در پرداخت داشته باشیم، طبق قوانین فیفا آنها می‌توانند شکایت کنند و حتی با جریمه مبلغ قرارداد خود را دریافت کنند. موضوع بعدی به قانون پول پوشی بازمی گردد. اگر از مبادی مختلف به حساب فردی به صورت خرد خرد پول واریز شود، تداعی پول شویی می‌کند.

وی ادامه داد: ما به خاطرتحریم نمی‌توانیم مبادلات بانکی داشته باشیم. شما پرونده استراماچونی را بررسی کنید که چرا او از ایران رفت؟ آن زمان از صرافی‌های مختلف شروع کردند به واریز پول به حساب این مربی. او گفت که من متهم به پولشویی می شوم و از ایران رفت. ما به بازیکن و مربی خارجی به خاطر تحریم نمی توانیم پول بدیم و او می‌رود و شکایت می‌کند. پول نقد که آنها قبول نمی‌کنند.

سجادی با بیان اینکه البته در زمان من این اتفاق برای یک مربی خارجی هم رخ نداده است، اما به هر حال این سوال از من پرسیده شد، گفت: من وزیر هستم و باید پاسخ بدهم اما شما عکس‌های مجلس را ببینید اینکه کسی گوش بدهد و احترام بگذارد به پاسخ وزیر یک بحث دیگر است.

وزیر ورزش درباره پرونده استقلال و پرسپولیس نیز گفت: پرونده این دو باشگاه از سال ۲۰۱۶ شروع شد که ما این پرونده‌ها را تکمیل کردیم. چهار دلیل بدهی‌به مربیان و بازیکنان، بدهی مالیاتی، حق پخش و مالکیت مشترک موجب محرومیت این دو باشگاه شده بود که ما این‌ها را یک به یک رفع کردیم و آنها رفع تحریم شدند، اما الان برای حضور مجدد در آسیا باید یک بار ممیزی شوند که داریم کار آنها را اجام می دهیم که اگر ممیزی شدند، دوباره مشکلی ایجاد نشود.

وی درباره وام جوانان نیز اظهار کرد: خودم اعتقاد دارم بحث وام جوانان را باید به طور جدی دنبال کرد. الان مبلغ این وام ۱۵۰ میلیون تومان است. قطعا پیشنهاد و طرح مکتوب به هیات دولت می آورم و با اعضای هیات دولت حاضرم درباره آن صحبت کنم. دلایل خود را هم به رئیس جمهور بیان خواهم کرد. باید این وام مطابق شرایط روز باشد. شروع زندگی با دو وام ۱۵۰ میلیون تومانی شاید با مشکل مواجه شود و من به فکر افزایش مبلغ وام ازدواج جوانان هستم. امیدوارم طرح من مورد موافقت دولت واقع شده و اجرایی شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • شفای بابا مسعود IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    استراماچونی رفت چون پرسپولیس محبوب وزیر و وکیل و مدیر و .... دولت قبل به خطر افتاده بود چون رقابت جوانمردانه را نیاموخته بودند تامام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی