نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
آقایان تراکتوری! داور با عکس پنالتی نمی‌گیرد/ آلوس با حمله به ساپینتو می‌خواست بازی را به جنجال بکشد/ استقلال برنده می‌شود اما قهرمانانه بازی نمی‌کند
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

مهاجم اسبق استقلال گفت: تیم ساپینتو مهاجمی می‌خواهد که از کمترین موقعیت‌ها بهترین استفاده را ببرد اما مهاجمان استقلال بهترین موقعیت‌ها را به راحتی از دست می‌دهند که این دردسرساز می‌شود.

بهمن طهماسبی، پیشکسوت تیم استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دیدار این تیم مقابل تراکتور و حواشی بوجود آمده در دل این دیدار مهیج اظهاراتی را مطرح کرد.

استقلال موفق شده تراکتور را شکست بدهد و صعود کند. این تیم را مقابل حریف تبریزی چطور ارزیابی کردید؟

قبل از هر چیز باید به این نکته اشاره کنم که نمی‌دانم چه اتفاقی برای استقلال رخ داده که تا این حد ضعیف شده است. این تیم که مدعی قهرمانی بود از قبل تعطیلات به این سو از این رو به آن رو شده است. ما استقلالی که بعد از جام جهانی دیدیم به هیچ وجه شبیه تیمی که قبل از آن بود نیست و کیفیت قبل را ندارد. انتظارات از این تیم بیشتر است. گرچه در بازی با تراکتور توانستند بازی را برگرداند اما سطح توقعات از این تیم خیلی بالاست.

به نظر شما خط دفاعی استقلال مشکل دارد؟

زوج عارف غلامی و سیلوا زوج ثابت خط دفاعی این تیم بودند که حالا به دلیل مصدومیت عارف شرایط برای استقلال فرق کرده است. سیاوش هم بازیکن خوبی است اما متاسفانه حاشیه های دور و بر خودش را زیاد کرده.

سیاوش یزدانی

منظورتان از حاشیه برخوردش با یک هوادار مقابل کمپ حجازی است؟

به طور کلی زیاد به حاشیه می‌پردازد. در حین بازی هم خیلی حاشیه روی می‌کند. اگر مراقب رفتارش باشد و بتواند بیشتر از هر چیز روی فوتبالش تمرکز کند باز هم می‌تواند همان فوتبالیست خوب باشد اما متاسفانه در این فصل و در خیلی از مواقع بیشتر از فوتبال به حاشیه ها پرداخته است.

مثل توییتی که برای تولد ساپینتو نوشت «مربی تولد ندیده»؟

من کلی حرف زدم و قطعا خودش بهتر از هر کسی می‌داند که این فصل حاشیه هایش بیش از همیشه به چشم آمده است.

برخی معتقد بودند به خاطر اشتباه حردانی در بازی هفته گذشته مقابل تراکتور او در این بازی نیمکت‌نشین می‌شود. نظرتان درباره این مدافع و اعتماد دوباره ساپینتو به او چیست؟

حردانی بازیکن خیلی خوبی است و فوتبال سطح بالایی را ارائه می‌کند اما ممکن است از این قبیل اشتباه برای هر بازیکنی رخ بدهد. شاید اگر بازیکنان دیگر تیم ها اشتباهی این چنینی داشته باشند خیلی به چشم نیاید اما بازیکنی که در استقلال یا پرسپولیس بازی می‌کند چون در دید است اشتباهاتش بیشتر به چشم می‌آید. در کل حردانی یک فوتبالیست خوب است که در جام حذفی هم خوب بازی کرد.

آقایان تراکتوری! داور با عکس پنالتی نمی‌گیرد/ آلوس با حمله به ساپینتو می‌خواست بازی را به جنجال بکشد/ استقلال برنده می‌شود اما قهرمانانه بازی نمی‌کند

درباره تعویض های استقلال چه نظری دارید؟

خوشحالم که قائدی بالاخره آمد و پس از مدت ها یک حرکت خوب انجام داد. او با دو فرار و دو پنالتی که برای استقلال گرفت، توانست تیم را از شکست و حذف شدن نجات بدهد. البته انتظاری غیر از این از قائدی نداریم. گرچه او این فصل با روزهای اوجش خیلی فاصله دارد.

درباره ضربات پنالتی که یامگا زد چه صحبتی دارید؟

کوین یامگا همواره در طول فصل گذشته و این فصل یک بازیکن با کیفیت نشان داده. پنالتی ها را به خوبی می‌زند و خیال بازیکنان و کادرفنی بابت گل شدن آن راحت است. باید قدر این بازیکن را دانست.

پیش از بازی تراکتور عنوان می‌شد اگر استقلال ببازد شاید ساپینتو برکنار شود. به نظر شما این پیروزی جایگاه این مربی را تثبیت کرد؟

من معتقدم ساپینتو مربی خوبی است. اگر خوب نبود نمی‌توانست ظرف یک هفته تیمش را تا این اندازه به شرایط خوبی برگرداند. اما اینکه چه اتفاقی افتاده که تا این حد حمایت از او کاهش یافت را نمی‌دانم! به طور کلی هر زمان تیم دچار افت می‌شود حمایت از کادر فنی و بازیکنان قطعاً کارسازتر است تا مطرح کردن بحث قطع همکاری. وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد مربی و بازیکنان تحت فشار هستند. بنابراین اینکه کادر مدیریتی در این فاصله از ساپینتو حمایت کرد قابل تقدیر است.

ساپینتو - ریکاردو آلوس

درباره برخورد ریکاردو آلوس و ساپینتو که منجر به عصبانیت سرمربی استقلال شد چه صحبتی دارید؟

نمی‌دانم چه حرفی بین آنها رد و بدل شده است. شاید این دو از قبل باهم مشکل داشتند. چون هموطن هستند شاید ساپینتو حرفی از آلوس شنیده که ناراحتش کرده اما به طور کلی بعید نیست که بازیکن تیم تراکتور قصد داشته شیطنت کند. به هر حال آنها در زمین استقلال بازی می‌کردند و از اینکه تیم میزبان تمرکزش را از دست بدهد استقبال می‌کردند. قطعاً دوست داشتند بازی در آزادی به جنجال بکشد.

در همان صحنه، بازیکنان استقلال در حمایت از ساپینتو به سمت بازیکن پرتغالی حمله ور شدند. نظرتان در این باره چیست؟

این خیلی اتفاق خوبی است وقتی بازیکنان اینچنین از سرمربی شان حمایت می‌کنند یعنی اتحاد تیمی در استقلال بالاست و این کمک می‌کند که تیم در ادامه رقابت‌ها با انسجام و اتحاد بیشتری به مسیرش ادامه بدهد.

درباره پنالتی اول استقلال تراکتوری ها مدعی هستند که خطا بیرون از محوطه جریمه روی قائدی انجام شد. به نظر شما که خودتان بارها در چنین شرایطی رو به دروازه حریفان مورد خطای مدافعان قرار گرفتید آن صحنه پنالتی بود یا نه؟

شاید اگر به عکسی که باشگاه تراکتور منتشر شده نگاه کنید به نظر میرسد در لحظه شروع خطا پای مدافع تبریزی بیرون محوطه به سمت قائدی دراز شده اما هیچ وقت داور از روی عکس تصمیم نمی‌گیرد. حرف زدن روی عکس آسان است ولی هیچ داوری در دنیا از روی عکس پنالتی اعلام نمی‌کند. وقتی ضربه به پای قائدی خورد تعادلش را از دست داد. بنابراین داور به درستی اعلام پنالتی کرد.

درباره تکرار پنالتی ها چطور؟ نظرتان درباره پنالتی دوم استقلال چیست؟

اگر پنالتی یامگا باز هم گل نمی‌شد داور باید برای بار چهارم ضربه را تکرار می‌کرد. چون محمدرضا اخباری روی همه پنالتی ها بین یک تا یک و نیم متر از دروازه بیرون آمد و این خطاست. بنابراین داور درست ضربات را تکرار کرد و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد.

ارسلان مطهری

درباره مهاجمان استقلال و فرصت هایی که از دست دادند چه صحبتی دارید؟ دیدید که بابایی و مطهری هر کدام چند موقعیت خطرناک را به راحتی هدر دادند؟

نمی‌دانم چه اتفاقی برای مهاجمان استقلال افتاده! شاید اعتماد به نفس شان را از دست داده اند. باید با آنها بیشتر کار شود. گاهی اوقات یک حرف ساده از طرف سرمربی با مهاجم می‌تواند روحیه او را به جای قبل برگرداند. من حس می‌کنم آنها تمرکز ندارند. استقلال مهاجمی می‌خواهد که از کمترین موقعیت بیشترین استفاده را ببرد اما در این هفته ها مهاجمان استقلال اغلب اوقات بهترین موقعیت ها را به بدترین شکل ممکن از دست داده‌اند. این می‌تواند با تکرار بیشتر مقابل تیم‌های قدرتمند دردسرساز و خطرناک باشد.

این پیروزی تا چه اندازه برای بازی پیش روی استقلال مقابل سپاهان می‌تواند موثر باشد؟

قطعاً تیمی که در بازی گذشته لیگ برتر شکست خورده و حالا بازی تک حذفی مقابل تراکتور را با پیروزی تمام کرده از این شرایط روحیه بالایی می‌گیرد. این برد خیلی می‌تواند به استقلال کمک کند اما قطعاً بازی با سپاهان سخت است. استقلال تنها در صورتی می‌تواند در اصفهان موفق باشد که با این سبک اخیرش بازی نکند. به نظر می‌رسد انگیزه بین بازیکنان بیشتر شده ولی کادر فنی باید به لحاظ روحی روانی تیم را تا روز بازی با سپاهان در همین سطح بالا نگه دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • میثم IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    آخه بازیکن اسبق تو داری با این حرفت فوتبال و به حاشیه میکشونی عوض اینکه بگی هم بازيکنان تراکتور و هم استقلال کار خیلی اشتباهی میکنند و فوتبال را به حاشیه میکشند اونارو به حاشیه ساختن تشویق میکنی ؟! درزم در کجای دنیا یک داوری که اهل همان استان هست و داور میکنن؟ الان تو تبریز واسه بازی پرسپولیس و تراکتور داور تبریزی بزارن خوبه؟
    • لنگیسم IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      بهمن خان طهماسبی در مورد استقلال کبیر تیم خودش حرف زده به لنگیهای متوهم چه ربطی داره
    • ع ق QA ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      شما سراغ دارید که اینا حاشیه ها را جمع کنند ؟ شیوه شون همینه براشون پنالتی می کیرن قبلس با شلوغ کاری زمینه س را فراهم می کنن و بازیکن و مدیر و حتی طرفدارا شلوغ می کنن بعد از تبانی و ووقوع باز هم با شلوغ کاری ماست مالی می کنن و طلبکار میشن
  • حسن IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    وقتی بازی رو دیدم یاد پارسال افتادم قهرمانی فیک‌ با دستور از بالا.امسال هم همینطور است بازی با نفت آبادان .خطای مهاجم روی مدافع وپنالتی بادآورده وبازی تراکتور.داور اگرخجالت نمی‌کشید لباس آبی میپوشید هیچکدام پنالتی نبود .
  • ناشناس IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    اقای استقلالی پیشکسوت واقعا مهدی قایدی در هر دو پنالتی دایو کرده در ضمن پنالتی اول هم بیرون زمین ونزدیک خط بود اگه VAR بود مشخص میشد کی برنده زمین بود
  • هوادار IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    داور با نقش پنالتی می گیرد تا با عکس
  • سارا IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    این دیکه چه پیشکسوتیه باید شجاعانه بگه دو پنالتی اشتباه بود بخدا اگه ۱۰ هیچ تراکتور جلو بود ۱۵ پنالتی میگرفت اینکه دیگه خیلی تابلو بود البته همیشه خوب بلدن ماست مالی کنن
  • حسین IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    یزدانی حردانی بابایی رمضانی باید اینارو بندازن بیرون از استقلال اینا اصلا درحد استقلال نیستن یزدانی تیمو میبره تو حاشیه اون 3تا دیگه هم اصلا لیاقت پیراهن استقلال و ندارن اصلا 337
  • اتش IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    با این تفسیرها،برای استقلال باید گل سازی میشد نه اعمال قانون،مگه عکس بیانگر خطای داور نیست که میگه ما بر اساس عکس پنالتی نمیگیریم،ثانیا خودش میگه اگه ضربه سوم گل نمیشد بار چهارم تکرار میکرد،عدم بر خورد با داوران خاطی باعث میشه در داوری های بین المللی سرخورده بشیم
    • امین IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      مگه شما از داوری چیزی بلدی که نطر میدی
    • امین IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      وقتی داوری بلد نیستی چرا الکی نظر میدی
  • هوادار پرسپولیس IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    اگر داور بی خاصیت الکی پنالتی برای استقلال نمیگرفت واستقلال که در آستانه شکست بود و بازی با همان یک گل به نفع تراکتور تمام میشد الان استقلال از هم پاشیده بود درواقع داور مسابقه به استقلال لطف بزرگی کرد و به تراکتور خیانت البته این هفته استقلال باخت بدی به سپاهان خواهد داد ودیگر استقلال نمیتواند داور مسابقه را بخرد چون قبلا توسط ساکت خریداری شده است بدرود استقلال خوش شانس تا کی میخواهی با پنالتی های الکی پیشروی کنی بدرود استقلال منحل شده و ورشکسته بیچاره بدرود
    • حسن IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      پنج سال تمام با الطاف بی نهایت داوری و با با مسعود قهرمان شدید فکر نکنید یادمون رفته ضمنا تا هوادار هست استقلال هم هست افکار پوچ و توهمات را از سرتون خارج کنید
  • غضنفر IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    داداش بهمن برو برای فتل دعا کن که تو رو از اون تیم شمالی وسط فصل منتقل کرد و تو هم که ........ راستی کلا چند وقت تو تیم اس اس بودی که لقب پیشکسوت رو برای خودت برداشتی ؟تو کجا غلام مظلومی خدا بیامرز و حسن روشن و عمو نصی کجا اینا پیشکسوت هستند نه تو که به خاطر دو زار پول خودت و تیمت رو فروختی به فتل
  • یوسف IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    هروقت بازی قایدی را نگاه میکنم یادآرین روبن هلندی مکاروحیله گرمیفتم کپی برابر اصل استقلالی هاتاقایدی رادارن غم ندارن کلادرهربازی استقلال مقابل حریف بلده چه جوری خودشوزمین بزنه حتی اگه وسط زمین بیفته خودشوغلتان غلتان تومحوطه جریمه خواهدرساند
  • حسین IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    فک کنم مخلوط کردی از تراکتوری ها هم میکشی😂😂😂
  • محمد IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    حق تراکتور را خوردن😢😢
  • اس اس IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    دوستان گرامی همه ای کامنت های لنگی هارو که میبینین نتایج فشار هایی که از بازی ون پارس روشون اومده تیم دسته یکی ک بزور بردن و شانس آوردن یاد و خاطره قشقایی زنده نشد این یک دو اگه ناداوری بوده ک نبوده بین ما و تراکتور بوده نمیدونم چرا شما دارین فشار میخورین ؟
  • داریوش IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    تیم متعلق به وزارت و داور هم باید از خودشان باشد نا تیمهایشان پیروز شوند
  • حسن IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    الان همین صحنه برا تیم مقابل بود همه رسانه ها تیتر میزدن حق استقلال خوردن مافیا رسانه ای برای تیم های سرخابی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی