نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
هشدار ‌می‌دهم قرارداد یامگا را همین امروز تمدید کنید/ استقلال ساپینتو بر خلاف تیم مجیدی تاکتیک ندارد/ از ۳ تیم ۷ امتیاز بگیریم قهرمان می‌شویم
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

پیشکسوت استقلال گفت: ضعف استقلال در خط هافبک باعث میشود تا فشار روی خط دفاعی افزایش پیدا کند به همین خاطر حریفان به خودشان اجازه میدهند به راحتی به دروازه ما نزدیک شوند.

سعید مراغه چیان، بازیکن قدیمی استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره دیدار آخر استقلال مقابل تراکتور و حواشی آن اظهاراتی را مطرح کرد:

پیروزی استقلال مقابل تراکتور را چطور ارزیابی کردید؟

متاسفانه استقلال در هفته‌های گذشته بازی‌های خوبی را به نمایش نمی‌گذارد. علت اصلی آن نداشتن تمرکز و البته از آن مهم‌تر نبودن هافبک پلی میکر است. وقتی استقلال هافبکی ندارد که بتواند همزمان در کار دفاعی و هجومی‌میانه زمین را در دست بگیرد نقطه مرکزی تیم رها می‌شود. به همین خاطر حریف به سادگی توپ‌های سرگردان میانه زمین را می‌گیرد و حملاتش را پایه ریزی می‌کند.

اما استقلال در این بازی برنده شد و خیلی‌ها معتقدند شرایطش بهتر از قبل بوده! شما با این موضوع موافق نیستید؟

این خوب نیست که تیمی‌مثل استقلال یک بازی کیفیتش به اندازه صفر باشد و در یک بازی با شرایط بهتر به میدان برود. استقلال باید مثل تیم بایرن مونیخ همیشه در یک سطح و روبه بالا حرکت کند. یا لااقل از جایی که هست پایین تر نیاید. این خوب نیست که استقلال چند بازی ضعیف باشد و چند بازی خوب! ما قبل از بازی صنعت نفت آبادان دیدیم که مقابل پرسپولیس بازی دلچسبی ارائه نشد. در آبادان هم بازی خوب نبود و با یک پنالتی بردیم اما مقابل مس رفسنجان و درنهایت تراکتور در تبریز واقعاً ضعیف ظاهر شدیم.

چه اتفاقی افتاد که استقلال در تهران تراکتور را شکست داد اما در تبریز نتوانست؟

به نظرم شوک به موقع به کادر فنی و بازیکنان تاثیرگذار بود. صحبت‌هایی که در ابتدای هفته مطرح شد تیم را به خودش آورد. البته دلیل این موضوع را نمی‌دانم چه بود که یک مرتبه بحث برکناری ساپینتو عنوان شد.

هشدار ‌می‌دهم قرارداد یامگا را همین امروز تمدید کنید/ استقلال ساپینتو بر خلاف تیم مجیدی تاکتیک ندارد/ از ۳ تیم ۷ امتیاز بگیریم قهرمان می شویم

شما با این موضوع تا چه اندازه موافقید؟ آیا ساپینتو باید در صورت نتیجه نگرفتن در جام حذفی کنار گذاشته می‌شد؟

خیر! من مخالف برکناری ساپینتو هستم. استقلال نتیجه بدی نگرفته است. این تیم تقریبا مثل فصل قبل نتیجه گرفته با این تفاوت که فصل گذشته پرسپولیس این پرسپولیس نبود، سپاهان این سپاهان نبود و گل گهر سیرجان هم تیم خوب این دوره اش را نداشت. فصل قبل استقلال اگر آمد و قهرمان شد بیشتر به خاطر بر هم ریختگی دیگر رقبایش بود.

اما خیلی‌ها معتقدند استقلال فصل گذشته در بحث دفاعی خوب کار می‌کرد؟

استقلال فصل قبل زیبا بازی نمی‌کرد اما لااقل تاکتیک داشت. تیم ساپینتو تاکتیک ندارد و دیمی‌فوتبال بازی می‌کند. ما در طول ۹۰ دقیقه سه تاکتیک یکسان را در این تیم نمی‌بینیم. هربار توپ در هر نقطه‌ای نصیب بازیکنان استقلال می‌شود به شکل ذاتی توپ را جلو می‌برند و حمله می‌کنند. هیچ طرح و برنامه مشخصی نمی‌بینیم که بگوییم بر فرض، استقلال روی فلان تاکتیک حملاتش را پایه‌ریزی می‌کند. این برای استقلال خوب نیست. نمی‌دانم چرا استقلال این شرایط را ندارد. فصل قبل اگر حمله نمی‌کردیم اما لااقل در تمام طول ۹۰ دقیقه بازی استقلال به یک شکل بازی می‌کرد و اگر لازم بود گل بزند شکل بازی اش را تغییر می‌داد. تاکتیک داشت. روی همین اصل هم شکست نخورد و با گل خورده کم قهرمان شد. اما این استقلال طوری نیست که بتوان روی آن حساب کرد.

با این وجود شما از ساپینتو حمایت می‌کنید؟

بله! کادر فنی تا اینجا در بحث نتیجه گیری و امتیازآوری بد عمل نکرده. فقط نیاز به‌هافبک بازیساز داریم. الان سه تیم دوم، سوم و چهارم جدول همه ۲۷ امتیازی هستند. اگر استقلال بتواند مقابل تیم‌های پرسپولیس، گل گهر و سپاهان هفت امتیاز بگیرد در نهایت می‌تواند این فصل هم قهرمان شود. به شرط اینکه این امتیازات را بگیرد! چون بازی‌های ۶ امتیازی خیلی اهمیت دارند.

یزدانی - چشمی - آلوس - تراکتور - استقلال - مهدی مهدی پور - حردانی - یامگا - استادیوم ازادی

درباره صحنه جر و بحث بازیکن پرتغالی با ساپینتو نظرتان چیست؟

به نظرم این شیوه در فوتبال پرتغال مرسوم است. وقتی ما می‌بینیم ساپینتو تا این اندازه هیجانی میشود مشخص میکند فوتبالیست‌های پرتغالی ترجیح می‌دهند گاهی از این مسائل در کنار فوتبال استفاده کنند. من احساس می‌کنم بازیکن تراکتور قصد داشت روی نقطه ضعف ساپینتو کار کند که البته موفق هم شد. ولی نکته جالب اینجا بود که آلوس با این کارش اتحاد تیمی‌استقلال را بالا ببرد. چون در آن صحنه بازیکنان پشت ساپینتو درآمدند و اتحاد تیمی‌استقلال از آن زمان به بعد بیشتر شد.

درباره کوین یامگا و اثرگذاری اش در بازی چه صحبتی دارید؟

جایی خواندم که قرارداد ساپینتو تا تیر ماه به پایان می‌رسد. به مسئولان باشگاه استقلال هشدار می‌دهم باید همین حالا قرارداد یامگا را تمدید کنند. حتی اگر قرارداد افزایش یافته باید با او مذاکره کنند و این فوتبالیست را نگه دارند. اگر استقلال می‌خواهد در لیگ قهرمانان آسیا و یا مسابقات لیگ برتر موفق باشد باید چنین بازیکنانی را داشته باشد. یامگاه هم در کار دفاعی به تیم کمک می‌کند هم در کمربند میانی و هم در کار هجومی. در همین دو بازی که ساپینتو او را جلوتر به میدان فرستاده شرایطش خیلی بهتر است. حردانی هم دوباره همان بازیکن قلدر و دفاع قدرتی شده است.

صفا هادی - رضا اسدی - سیلوا - مهدی پور

چرا استقلال نمی‌تواند گل بزند و این قدر موقعیت هدر می‌دهد؟

کاملا مشخص است که تمرکز و خودباوری بین مهاجمان استقلال از بین رفته! چرا بابایی باید جلوی دروازه توپ را به آسمان بزند یا مطهری باید مقابل ۷متر دروازه توپ را به آن شکل بالای دروازه بفرستد! این‌ها همه به خاطر تمرین کردن است. به نظرم ساپینتو باید به صورت اختصاصی با مهاجمان کار کند. موضوع دیگر شوت زنی است. در نیمه اول دیدم که مهدی پور یک شوت سرکش زد که با برخورد به کتف اخباری تبدیل به گل نشد. باید از این شوت‌ها بیشتر بزند. او می‌تواند فیلم مسابقات قدیمی‌استقلال را ببیند. ببیند که بهتاش فریبا چطور شوت می‌زد و خود من چه شوت‌هایی می‌زدم و چطور از همین راه دور به گل می‌رسیدیم. من و خیلی‌های دیگر وظیفه داشتیم در صورت داشتن موقعیت به سمت چارچوب شوت بزنیم. مهدی پور این توانایی را دارد و می‌تواند از قدرتش استفاده کند.

بازی با سپاهان را چطور پیش بینی می‌کنید؟

فکر می‌کنم بازی سختی باشد. قطعاً استقلال باید سه امتیاز بازی که در دور رفت از دست داده را دوباره از این تیم پس بگیرد. سپاهان یکی از همان سه تیمی‌است که گفتم باید هفت امتیاز مقابل آنها گرفت. اگر بتواند سپاهان را در اصفهان شکست بدهد یک گام خودش را به قهرمانی نزدیک می‌کند.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد در گوشی ساپینتو به‌هافبک پرتغالی تراکتور/ بیا پیش خودم بازی کن!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • شاهین IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    پنالتی های داوران با قایدی کافیست..
  • شیش ۶ IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    ۷امتیاز از سه تیم بالای جدول !شتر در خواب بیند پنبه دانه!از همین الان سپاهان ۳صفر از کیثه جلوست .فقط بشرطی که نتیجه در زمین مشخص بشه نه با داور و پنالتی و بابا!!!
  • رضا IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    با داوران تمدید کنند هنیه بازی هاشونو می برند تمام
  • آرمان استقلالی متعصب IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    این لنگی جماعت چرااین قدمیسوزندآره باداوربردیم دیگرش هم باداورمیبریم بیشتربسوزین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی