نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
جرمین پنانت
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

جرمین پنانت، ستاره سابق ورشکسته، در مورد اینکه چطور ۱۰ میلیون از درآمدش را از دست داد و دچار چه حال آشفته‌ای بوده که حتی فراموش می‌کرد صاحب خانه است، صحبت کرد.

جرمین پنانت، وینگر سابق لیورپول، پول‌های خود را صرف ناوگانی از خودروها، خانه‌ها و هتل‌های پنج ستاره می‌کرد و یک بار هم صورت‌حساب ۲۵۰۰۰ پوندی بار را به خاطر عیش و نوش دوستانش پرداخت کرد.

اما این مرد ۳۹ ساله که خود را «بی سواد مالی» توصیف می‌کند، سرمایه‌گذاری‌های بدی انجام داد و ثروتش را بر باد داد و شکار مفت‌خورهایی شد که می‌گوید او را هدف قرار داده بودند. او همچنین سه خانه و پول‌های بیشتری را به دلیل طلاق و ورشکستگی از دست داد. پنانت گفت: «در کمال صداقت، می‌توانستم میلیاردر باشم و همه چیز را خراب کردم. اشتباهات زیادی مرتکب شدم اما نمی‌دانستم چگونه با مسائل کنار بیایم و به عواقب کارهایم فکر نمی‌کردم. به من برچسب «پسر بد» می‌زدند، اما در واقع من فقط یک بچه سست‌عنصر بودم که نمی‌دانست چه کار می‌کند.»

پنانت فاش کرد که سال گذشته در او اختلال نقص توجه و بیش‌فعالی و PTSD مرتبط با ترومای دوران کودکی تشخیص داده شد. اختلال ADHD باعث شده بود که پس از نقل مکان از لیورپول به رئال ساراگوسا، فراموش کند که صاحب خانه‌ای در چشایر است؛ اگرچه همچنان وام مسکن را با بهره پرداخت می‌کرد.

او به توصیه یک دلال در هیل خانه‌ای شش خوابه به مبلغ ۱٫۲ میلیون پوند خرید. هنگامی که به اسپانیا نقل مکان کرد، خانه را خالی گذاشت اما خانه بعداً توسط یک باند مواد مخدر که باعث آتش سوزی در ملک شدند، اشغال شد.

در همین ارتباط: دردسر بزرگ برای ستاره سابق قرمزها/ عمارت میلیون پوندی مزرعه کشت مخدر شد!

ستاره لیگ برتری از زندگی آشفته‌اش می‌گوید؛ من یک بی‌سواد مالی بودم/ از ناتوانی در پرداخت صورتحساب تا فراموش کردن خانه‌ای که مالکش بود

پنانت که اکنون کارشناس فوتبال در تاک‌اسپورت است، اعتراف کرد: «من خانه ‌می‌خریدم اما هرگز با یک مشاور املاک صحبت نکردم و وام‌هایی داشتم که از آنها اطلاعی نداشتم. نصیحت‌های بد افراد بد را گوش می‌کردم و فقط صبحم را شب می‌کردم. یک دلال بود که همه کارها را برای من ترتیب داد، اما بعد از مدتی متوجه شدم که از من کلاهبرداری کرده است. او به من توصیه کرد که خانه‌ای در هیل با قیمتی بیش از حد گران بخرم و سپس کارهای ساختمانی زیادی روی آن انجام دهم. اما من به سازندگان پول نمی‌دادم، بلکه به او پول می‌دادم. هر جا می‌رفتم چنین اتفاقی برایم می‌افتاد. من همچنین بیرون می‌رفتم و برای میزهای کلوپ‌های شبانه پول خرج می‌کردم. ما دو سفر به لاس‌وگاس داشتیم و در اولین سفر یک صورتحساب به ارزش ۳۰۰۰۰ دلار (۲۵۰۰۰ پوند) برای دوستانم پرداخت کردم و حتی نمی‌دانستم آنها چه چیزی سفارش داده‌اند. من روی اسب‌ها و املاک سرمایه‌گذاری کردم و همه پولم را از دست دادم. می‌ترسم به مجموع آن پول‌ها فکر کنم، اما حدس می‌زنم بیش از ۱۰ میلیون پوند باشد.»

در سال ۲۰۱۸ مأمور مالیات با صورت حساب بیش از یک میلیون پوندی به سراغ او رفت. او در ابتدای سال با بدهی بیش از یک میلیون پوند ورشکست شد. پنانت گفت: «ورشکستگی یک شبه اتفاق نیفتاد و ناشی از سالها تصمیمات بد و نادیده گرفتن خیلی چیزها بود. نمی‌دانستم چه درآمدی دارم و چه چیزی از حسابم بیرون می‌آید. به دلیل ADHD چیزها را نادیده می‌گرفتم و سرم را زیر برف فرو می‌کردم، حتی فراموش می‌کردم که صاحب خانه هستم.»

اما پنانت که با نامزد ۳۳ ساله‌اش «جس ایمپیاتزی» زندگی می‌کند، پس از ورشکستگی اصرار داشت که خوشحال‌تر از همیشه است و به آینده نگاه می‌کند. او ادامه داد: «ورشکستگی موقعیت ایده‌آلی نیست، اما به این معنی است که می توانم زندگی خود را بازسازی کنم و شروعی تازه داشته باشم.»

او گفت که از رفتار گذشته خود پشیمان است و از بازیکنان جوان خواست که اشتباهات او را مرتکب نشوند، بلکه توصیه‌های درست را بپذیرند و از تله‌های شهرت دوری کنند.

ستاره لیگ برتری از زندگی آشفته‌اش می‌گوید؛ من یک بی‌سواد مالی بودم/ از ناتوانی در پرداخت صورتحساب تا فراموش کردن خانه‌ای که مالکش بود

پنانت که یک پسر ۱۲ ساله دارد و از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ با آلیس گودوین ازدواج کرده بود، زمانی صاحب ماشین‌هایی از جمله فراری F۴۳۰، استون مارتین DB۹، لامبورگینی، پورشه GTS و چندین رنج‌روور بود.

زمانی که آرسنال در ۱۵ سالگی او را از ناتس کانتی به خدمت گرفت، دوران حرفه‌ای این ستاره متولد ناتینگام آغاز شد. او در اولین بازی کامل خود در لیگ برتر برای توپچی‌ها در ۲۰ سالگی هت‌تریک کرد، اما بعداً اعتراف کرد که شب قبل از بازی به دلیل نوشیدن مشروبات الکلی به شدت خمار بوده و انتظار نداشت انتخاب شود. اما با وجود شروع امیدوارکننده، قبل از پیوستن به بیرمنگام سیتی در سال ۲۰۰۵ به صورت قرضی به باشگاه‌های مختلف فرستاده شد.

زمانی که در تیم آبی‌ها بود، پس از تصادف با مرسدس بنز و کوبیدن به تیر چراغ برق، به دلیل رانندگی در حالت مستی به زندان افتاد، در حالی که قبلاً هم به دلیل همان تخلف از رانندگی در جاده محروم شده بود. اما بیرمنگام به او چسبید و مربی تیم «استیو بروس» که هم‌تیمی‌ها او را پدرخوانده‌ پنانت لقب دادند، به ملاقات او در زندان می‌رفت.

پس از آزادی با یک برچسب الکترونیکی که روی مچ پایش نصب شده بود بازی می‌کرد. او به لیورپول نقل مکان کرد و در آنجا نقش کلیدی در راهیابی آنها به فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۷ ایفا کرد که در فینال به میلان باختند. سپس با دستمزد ۸۰۰۰۰ پوند در هفته به رئال ساراگوسا پیوست اما تنها یک سال در باشگاه ماند.

پنانت که در لیورپول هفته‌ای ۳۰ هزار پوند درآمد داشت، وقتی پورشه خود را به دلیل فراموشی به مدت یک ماه در ایستگاه راه‌آهن در اسپانیا رها کرد، دوباره خبرساز شد.

ستاره زیر ۲۱ ساله‌های انگلیس سپس به استوک سیتی پیوست. دوره‌هایی در وولوز، اف‌سی پونا سیتی در هند، ویگان اتلتیک، تیم سنگاپور تامپینز روورز و بوری هم سپری شد و در سال ۲۰۱۷ به کار خود در تیم غیرلیگ بیلری تاون پایان دهد.

ستاره لیگ برتری از زندگی آشفته‌اش می‌گوید؛ من یک بی‌سواد مالی بودم/ از ناتوانی در پرداخت صورتحساب تا فراموش کردن خانه‌ای که مالکش بود

او توضیح داد: «من از یک منطقه سازمانی خشن آمدم و در ۱۵ سالگی به یک کودک شگفتی‌ساز تبدیل شدم. من واقعاً تحصیلات نداشتم و هیچ چیزی در مورد امور مالی و پول نمی‌دانستم. هیچ کس در آرسنال به من کمک نکرد. من به تمرین می‌رفتم و به خانه برمی‌گشتم و به حال خودم رها می‌شدم. من نفسم را پرورش دادم و هیچ ارزشی برای خودم قائل نبودم، بنابراین سعی کردم با نشان دادن اینکه پول دارم، خودم را ارزشمند نشان بدهم.»

او اعتراف کرد که بزرگترین پشیمانی‌اش رانندگی در حالت مستی بود که منجر به حبس شدن در کنار قاتلان و تروریست‌ها شد. او افزود: «بدون اینکه با کسی صحبت کنم کارهایی انجام می‌دادم، چیزهایی را از ایجنتم پنهان می‌کردم و او مدام مرا از دردسر خارج می‌کرد. شاید این واقعیت که او مدام راهی پیدا می‌کرد که همه چیز را حل کند باعث شد فکر کنم شکست‌ناپذیر هستم.»

او در پایان گفت: «اگر بتوانم یک چیز را به بازیکنان جوان بگویم، این است: مطمئن شوید که از کمک، مشاوره خوب و احاطه افراد شایسته برخوردار هستید.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی