نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
رئال‌مادرید - بارسلونا (ال‌کلاسیکو فینال سوپرجام اسپانیا)
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بارسلونا موفق شد در فینال سوپرجام اسپانیا مقابل رئال‌مادرید برای چهاردهمین مرتبه در تاریخ جام قهرمانی را به ویترین افتخاراتش اضافه کند.

ورزشگاه ملک فهد شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی میزبان سوپرجام اسپانیا بود که این فصل تبدیل به ال‌کلاسیکو شد؛ دیداری بین رئال‌مادرید و بارسلونا که کاتالان‌ها با برتری ۳-۱ جام قهرمانی را از خاورمیانه به خانه بردند.

نیمه نخست پرهیجان و پایاپای دنبال شد. در دقیقه ۱۳ خطرناک‌ترین موقعیت با شوت روبرت لواندوفسکی خلق شد که بعد از مهار تیبو کورتوا به تیر دروازه برخورد کرد. دقایقی بعد ضربه سر کریم بنزما با فاصله اندک از کنار دروازه بارسا بیرون رفت. سرانجام در دقیقه ۳۳ قفل دروازه‌ها باز شد. گاوی هافبک جوان بارسا پاس روبرت لواندوفسکی را با ضربه پای چپ به گوشه دروازه رئال فرستاد. اما پایان کار بارسایی‌ها در نیمه نخست گلی دیگر بود که این مرتبه روبرت لواندوفسکی زد. گل دوم را برخلاف اولی گاوی نواخت و ستاره لهستانی در دقیقه ۴۵ وارد دروازه رئال کرد.

شادی گل گاوی و پدری در دیدار رئال‌مادرید و بارسلونا

در دقایق ابتدایی نیمه دوم، کورتوا دو موقعیت خوب را از عثمان دمبله و روبرت لواندوفسکی گرفت تا فاصله بیشتر نشود. با این حال گاوی توقف‌ناپذیر بود و در دقیقه ۶۹ باز هم پاسی داد که این مرتبه پدری نتوانست آن را گل نکند. در دقیقه ۳+۹۰ کریم بنزما گلی زد که هیچ ثمری برای تیمش نداشت و تنها یک گل به شمار گل‌های خودش در ال‌کلاسیکو اضافه کرد.

به این ترتیب بارسلونا که ۶ بازی از ۷ ال‌کلاسیکوی آخر را باخته بود در بهترین موقع پیروز شدن را دوباره به یاد آورد تا برای چهاردهمین مرتبه قهرمان سوپرجام اسپانیا شود. که البته نکته مهم‌تر اولین قهرمانی ژاوی به‌عنوان سرمربی کاتالان‌ها بود.

از حاشیه بازی ببینید: فرصت‌طلبی عربستان در شبی که اروپا تماشاگر است/ تیپ خاص زنی که جام سوپرکاپ را به زمین آورد

خلاصه این ال‌کلاسیکوی تماشایی را ببینید: خلاصه بازی رئال مادرید ۱ - بارسلونا ۳/ دبل پاس‌گل و تک‌گل گاوی برای اولین جام با ژاوی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی