سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۶
۱ |
۰
معرفی و دانلود سریال برکینگ بد Breaking Bad
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

همه چیز از ون سفید پر سر و صدایی شروع میشه. در صحرایی که تنها با دیدنش از پشت تلویزیون، احساس گرمای منزجر کننده رو به بیننده القا میکنه. مردی به ظاهر بی آزار و مطیع، معلمی بی حاشیه که قرار است ما را به روند تغییر اساسی شخصیتش ببره.

در سال 2008 سریال تلویزیونی موفق برکینگ بد (Breaking Bad) برای اولین بار از شبکه AMC پخش شد. ضبط و پخش 5 فصل آن تا سال 2012 به طول انجامید. داستان به دنبال شخصیت اصلی والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی واقع در نیومکزیکو است. وایت پس از پی بردن به برخی بدبختی های زندگیش، خودش رو تو خطر مالی می بینه. تموم ذهنش درگیر چگونگی تامین زندگی خودش و خانوادش میشه. اتفاقات مانند قطعات لگو روی هم سوار می شوند و درنهایت خودش رو درحالی که داره با شاگرد سابقش برای ساخت خالص ترین نوع متامفتامین -ماده مخدر شیشه- تلاش میکنه میبینه.

دانلود سریال

سریال تلویزیونی Breaking Bad یکی از معروف ترین و جنجالی ترین آثار تلویزیونی تاریخ است. والتر وایت معلم شیمی دبیرستان با هر قسمت از ماجرای پر یچ و خم و هیجان انگیزش میلیون ها نفر رو پای تلویزیون هاشون مینشوند.

سریال برکینگ بد از ونیس گلیگان یکی از تحسین شده ترین سریال های تاریخ تلویزیون است. Breaking Bad که در نزدیکی قله های چارت های مختلف IMDB ساکن است با اجرا و بازیگری قوی برایان کرانستون و آرون پل رهبری میشود.

برکینگ بد

برکینگ بد استاندارد سطح روایت یک مجموعه تلویزیونی رو بالا برد.

زمانی که داشتم برای نوشتن این مقاله آماده میشدم ذهنم درگیر پیدا کردن معادل فارسی اسم سریال برکینگ بد شد. عجیب بود که چرا خلاف باقی سریال ها معادل فارسی معروفی برای این سریال وجود نداره. گلیگان این اسم رو براساس اصطلاحی که در آمریکای جنوبی استفاده میشه انتخاب کرد. در این مناطق برکینگ بد به معنای چیزی مانند "برپا کردن جهنم" به کار میره. این اصطلاح معانی خشنی چون مقابله با قانون و حاکمیت و همچین وحشی گری رو شامل میشه.

هدف نویسنده و خالق اثر، ونیس گلیگان، از همون بدو شروع نوشتن برکینگ بد مشخص بود. اثری که شخصیت اصلی اون از هیچ به شر خالص دنیاش تبدیل بشه. گلیگان بار ها در مصاحبه های متفاوت عنوان کرد که روند تغییر شخصیت در این داستان بسیار آسیب پذیر و ریسکیه. بدون عواملی مثل بازیگری و کارگردانی قوی امکان به تصویر کشیدنش نبود.

داستان حول محور معلم شیمی است که در سالگرد تولد پنجاه سالگی اش متوجه میشه به سرطان مبتلاست. پس از بازدید از آزمایشگاه پخت متامفتامین بهمراه برادر زن مامورش و با خبر شدن از میزان درآمد غیرقانونی اون تصمیم میگیره به داخل این دنیای بی پایان جسارت کنه.

سریال برکینک بد

چرا برکینگ بد یکی از بهترین سریال های تاریخ تلویزیون است؟

در اینجا به 5 دلیلی که برکینگ بد رو از نظر بسیاری از منتقدان به یکی از بهترین برنامه های تلویزیونی تبدیل کرده اشاره میکنیم.

1.نحوه روایت داستان

ماجرای Breaking Bad به طرز معرکه ای صادقانه است و سطح خوبی از ثبات را در طول 62 قسمت خود حفظ میکند. داستان درست از قسمت اول تا اخرین قسمت به خوبی بافته شده است. فشار "اوه خدای من چطور این اتفاق افتاد؟" روی بیننده نیست. در عوض هر اتفاق در نقطه خاصی رخ میده و بیننده هرگز دلیل وقوعش رو گم نمیکنه.

عناصر غافلگیر کننده به اندازه و بجا وجود دارن تا بیننده رو شوکه و هیجان زده کنند.

سریال هیجانی

2.رشد شخصیت

تبدیل شدن والتر وایت از معلم دبیرستان به هایزنبرگ، سلطان مواد مخدر یا دانش آموز سابقش، جسی پینکمن که ازیک مواد فروش دسته پایین به غول اینکار تبدیل میشه.

پروسه تغییر شخصیت ها در برکینگ بد به شیوه فوق العاده ای اتفاق میوفتد. اگر اسم برکینگ بد رو در گوگل سرچ کنید به تصویر کچلی از بازیگر برایان کرانستون میرسید که ریش مدل فرانسوی داره. اما در فصل اول سریال او فقط یک مرد از خانواده متوسط بود که لباس های رنگی و روشن میپوشید. در طی مسیر او شخصیتی تهدید آمیز پیدا میکند. چرا که پول او را جلوی چشم بینندگان آروم آروم تحت کنترل میگیرد.

3.به موقع تموم کردنش

همه ما بارها شاهد این بودیم که شبکه های آمریکایی تمایل زیادی به کش دادن سریال برای فصول زیاد و غیر ضروری دارند. نه تنها تعداد فصل ها بلکه جا دادن تعداد زیاد اپیزود در هر فصل.

سریال برکینگ بد محصول شبکه AMC این اشتباه رو مرتکب نمیشه. کل داستان رو در 5 فصل با میانگین قسمت 13 و کاملا به موقع به پایان میرسونه. (فصل اول سریال شامل 7 اپیزود و فصل آخر برکینگ بد16 قسمت دارد.)

4.توجه زیاد به جزئیات

سریال برکینگ محصول یک تیم تولیدی فوق العاده قوی بود. این علم و دنیای امپراطوری مواد مخدر را با جزئیات و دقت به تصویر میکشد. گاهی اونقدر دقیق است که میتوان از طرز پخت متامفتامین والتر وایت نوت برداری کرد. (اهم!)

مجریان این سریال از مشاوران و استادان دانشگاه استفاده بردند تا فرآیند ساخت این ماده مخدر را با دقت هرچه تمام تر به نمایش دربیارن و جاهایی که باید سانسور بشه رو نیز با دقت انتخاب کردن تا این طرز تهیه برای تماشاگران اجرایی نباشد.

5.پایانی همه پسند چیز کمتر دیده شده ای در سریال های چند فصلی

بعضی سریال ها هستند که در طول فصل های اول اونقدر تحت تاثیر تحسین منتقدین قرار میگیرن که برای فصل های بعد هم روی همون تعریف ها سوار میشن و نتیجه رضایت بخشی که بینندگان از همون قسمت اول انتظارش رو میکشن رو فراموش میکنن. (اهم مثلا بازی تاج و تخت اهم)

برکینگ بد نه تنها یک قسمت پایانی قدرتمند ارائه میده بلکه چه از نظر بینندگان و چه منتقدان قسمت های قبل قسمت آخر به عنوان بهترین قسمت های سریال شناخته شدن.

معرفی و دانلود سریال برکینگ بد Breaking Bad

گیلیگان میخواست والتر وایت به میزانی برابر نفرت انگیز  دوست داشتنی باشد!

اگر طرح داستان شما رو به خودش جلب نکرده مطمئنا شخصیت ها اینکار رو انجام میدن. والتر وایت با بازی درخشان برایان کرانستون یکی از بهترین شخصیت پردازی های تلویزیون نام گرفته. شخصیتی ترسو و مطیعی که جلوی چشم بینندگان به شخصی با اعتماد بنفس و نفرت انگیز تبدیل میشه که در تمام ایالات متحده امریکا شناخته شده است.

جالبه بدونین در ابتدا سونی و AMC به هیچ عنوان با انتخاب برایان کرانستون برای این نقش موافق نبودن ولی خب گزینه های دیگر درخواستشون رو برای بازی این نقش رد کردن و باعث شد گیلیگان به خواسته خودش برسه.

ممکن است در نگاه اول برکینگ بد یک نمایش کلیشه ای درام بنظر برسد که نتفلیکس صرفا برای بازدید اونو به آرشیوش اضافه کرده. حتی ممکن است خیلی ها به دلیل اینکه ده سالی از پخش آخرین فصلش میگذره اون رو دست کم و نادیده بگیرن.

بهرحال این سریال در طی پخش 5 فصل خود 110 جایزه رسمی از جملی امی و گلدن گلوب رو از آن خودش کرد. برکینگ بد در هفته اول انتشارش در نتفلیکس بیشتر از 26 میلیون استریم داشته. بنابراین اگر شما هم هرشب دنبال برنامه ای جذاب میگردین که همراه شام یا اسنک شبانه تون از دیدنش لذت ببرین حتما به برکینگ بد فرصت بدین. قول میدم نا امیدتون نمیکنه!

معرفی و دانلود سریال برکینگ بد Breaking Bad

علاقمندان به دانلود فصل اول سریال برکینگ بد Breaking Bad با زیرنویس فارسی می‌توانند به سایت انیمه لیست، مرجع انیمه، فیلم و سریال مراجعه فرمایند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مجتبی IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    واقعا سریال جذابی بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی