نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
نزدیک به ۵۰% پژو ۲۰۶های دست‌دوم، موتور معیوب دارند!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با توجه به افزایش قیمت خودرو و نوسان بازار، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند سراغ خرید خودروی دست‌دوم با کیفیت و مدل بالاتر بروند. درحال حاضر پژو۲۰۶ در تیپ‌های مختلف، جزو ماشین‌های پرطرفدار در بازار خودروی نو و دست‌دوم محسوب می‌شود.

براساس بررسی گزارش‌های کارشناسی خودرو در کارنامه، این ماشین پرفروش بعد از چندسال کارکرد، دچار عیوبی می‌شود که بهتر است قبل از خرید نسبت به آن‌ها آگاهی داشت.

لازم به ذکر است که مرجع اطلاعات ارایه‌شده، هر روز توسط مجموعه کارنامه به‌روزسانی می‌شوند و درصدهای موجود در این گزارش، با بررسی یک به یک گزارش‌های به دست آمده استخراج شده است.

از هر ۱۰۰ خودروی ۲۰۶ دست‌دوم، ۴۵ خودرو موتور معیوب دارد

یکی از مشکلات اصلی ۲۰۶ کارکرده به بخش فنی آن مربوط می‌شود. همانطور که در نمودار زیر می‌بینید، رایج‌ترین ایراد فنی این خودرو مربوط به موتور و گیربکس است. در واقع براساس نتایج کارشناسی ۲۰۶‌‌ کارکرده، ۴۵٪ آن‌ها ایراداتی در عملکرد موتور و سیستم خنک‌کاری موتور داشته‌اند. اما ایرادات فنی رایج صرفا به موتور ختم نمی‌شود؛ چراکه بیش از ۳۰٪ این خودروها  گیربکس معیوب و وحدود ۱۰٪ آن‌ها ایراد در هشداردهنده صفحه کیلومتر دارند.

مشکلات اصلی 206

مشاهده گزارش صافکاری و لیسه‌گیری درب‌ها در ۴۵٪ از ۲۰۶‌های کارکرده

این گزارش براساس بررسی ۴ درب خودروی ۲۰۶ در وبسایت کارنامه به دست آمده و نشان می‌دهد که از هر ۱۰۰ خودروی ۲۰۶ دست‌دوم، حداقل یک درب از ۴۵ خودرو، مورد صافکاری یا لیسه‌گیری قرار گرفته است.

همان‌طور که در نمودار مشاهده می‌کنید، فرورفتگی و خط و خش درب‌ها، درصد زیادی از ایرادات مربوط به بخش بدنه را شامل می‌شود.

206

شاسی و ستون۱۰ درصد از ۲۰۶‌های کارکرده رنگ یا تعویض شده اند

براساس گزارش کارشناسان کارنامه، ۱۰٪ از خودروهای ۲۰۶ کارکرده دارای ستون رنگ‌شده هستند. گلگیر ۲۰٪ از آن‌ها تعویضی، ۵۰٪ دارای گلگیر لیسه‌گیری‌شده و ۶۰٪ گلگیر صافکاری‌شده دارند.

سقف ماشین‌های ۲۰۶


آمار جالبی که درباره سپر۲۰۶‌های دست دوم وجود دارد این است که ۷۰٪ از آن‌ها دارای خط خش هستند و حدود ۷٪ سپرها از لحاظ ظاهری وضعیت سالمی ندارند.

سقف ماشین‌های ۲۰۶ با صدمات مختلفی روبه‌رو هستند

سقف ۲۰۶ به عنوان یکی از بخش‌های مهم بدنه این خودرو، در معرض ایرادات رایجی قرار دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

  • سقف ۳۰٪ از خودروهای ۲۰۶ دارای فرورفتگی و رنگ‌سوختگی‌ست.
  • سقف ۱٪ تا ۲٪ خودروهای ۲۰۶ تعویضی یا رنگ‌شده است.
  • سقف ۲٪ یا ۳٪ خودروهای ۲۰۶ در معرض لیسه‌گیری یا صافکاری قرار گرفته‌اند.

«کارنامه»؛ مرجع کارشناسی خودرو

آنچه در مطالب قبل خواندید نتیجه بررسی گزارشات کارشناسی خودرو در مجموعه کارنامه است.

کارشناسان خودرو در کارنامه با تکیه بر تجربه و دانش، و با آگاهی نسبت به ایرادات رایج خودروهای مختلف، و به کمک بهترین ابزار و دقیق‌ترین روش، ۰ تا ۱۰۰ یک خودرو را بررسی می‌کنند تا گزارش کامل و قابل استنادی از آن را در اختیار متقاضی کارشناسی قرار دهند.

کارنامه هم‌اکنون به غیر از تهران، در پنج شهر دیگر یعنی رشت، شیراز، مشهد، اصفهان و کرج آماده خدمت‌رسانی به هم‌وطنان گرامی است. بررسی وضعیت خودرو با ارزیابی بیش از ۴۳۰ نقطه از ماشین در کارنامه انجام می‌شود و گزارش نهایی علاوه بر نظارت تیم کارنامه، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تحت ضمانت قرار دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی