نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
دلیل اعزام حسن یزدانی به مسابقات کرواسی مشخص شد/ پلنگ جویبار به دنبال انتقام از تیلور؟
منبع: میزان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: حسن یزدانی برای بهتر شدن جایگاه خود در رنکینگ جهانی به مسابقات زاگرب می‌رود.

احسان امینی درباره رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور و مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی اظهار داشت: مسابقات خوبی برگزار شد و تمام مدعیان به جز مدال‌آوران رقابت‌های جهانی و همچنین ۲ مصدوم حضور داشتند. مسابقات با نظم خوبی برگزار شد و اسکان و تغذیه مناسبی برای شرکت‌کنندگان تدارک دیده شده بود.

وی افزود: برای نخستین بار بود که کشتی‌گیران از لحاظ اسکان به شکل خوبی تامین شده بودند و برای رفت و آمد هیچ مشکلی نداشتند. از نظر فنی هم مسابقات سطح مطلوبی داشت، به طوری که برخی ورزشکاران در این رقابت‌ها به عنوان پدیده معرفی شدند و برخی هم در حدی که انتظار داشتیم نبودند. روی هم رفته این مسابقات نمره قبولی گرفت.

یزدانی برای بهتر شدن رنکینگ جهانی‌اش به زاگرب می‌رود

مربی تیم ملی در مورد اینکه نفرات برتر به چه رقابت‌هایی اعزام خواهند شد، عنوان کرد: نفرا اول مسابقات قهرمانی کشور در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت خواهند کرد و از بین کشتی‌گیران مستعد این مسابقات، با تصمیم کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد، ترکیب نفرات اعزامی به جام یاریگین روسیه مشخص خواهد شد. همچنین ۱۰ نفر را به مرحله جدید اردوی تیم ملی دعوت کرده‌ایم که ۶ نفر را به مسابقات بین‌المللی زاگرب کرواسی اعزام می‌کنیم. آزادکاران با حضور در اردوها به آمادگی مطلوب برای این رقابت‌ها می‌رسند. فعلاً تا پایان سال برنامه‌ریزی برای حضور در جام یاریگین، زاگرب کرواسی، تورنمنت مصر و انتخابی جام تختی است.

وی در پاسخ به این سوال که حسن یزدانی در چه مسابقاتی شرکت خواهد کرد، گفت: حسن یزدانی برای بهتر شدن جایگاه خود در رنکینگ جهانی به مسابقات زاگرب می‌رود. امیدواریم در این مسابقات و قهرمانی جهان، با تیلور مسابقه بدهد و برنده از آن خارج شود.

توجه مسئولان به ورزش اول ایران ناچیز است

قهرمان کشتی آزاد آسیا با اشاره به اینکه توقع از رشته اول ورزش ایران بالاست، تاکید کرد: شاید ۷۰ تا ۸۰ درصد مدال‌های ورزش ایران در بازی‌های المپیک روی دوش کشتی‌گیران است، بر همین اساس باید رسیدگی و توجه بیشتری از این رشته صورت گیرد. این هم انتظار و توقع کشتی‌گیران و همچنین‌ خانواده این رشته از متولیان ورزش کشور است. از دوران کودکی به یاد دارم که تا الان در فوتبال قهرمانی آسیا نتوانسته‌ایم به جام برسیم، اما از نظر مسئولان ورزش کشور هنوز فوتبال اهمیت ویژه‌ای در بین آنان دارد.

امینی در پایان خاطرنشان کرد: البته باید بپذیریم فوتبال به عنوان یک صنعت در تمام دنیا، ورزش محبوبی است اما به نظرم در ایران مدال‌هایی که می‌گیریم بیشتر مختص ورزش کشتی است. پس از کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو برای ورزش ایران مدال کسب کرده‌اند، اما باز جور ورزش ایران را کشتی می‌کشد. به خاطر همین موضوع تمامی جامعه بزرگ کشتی ایران توقع دارند تا مسئولان توجه بیشتری به کشتی داشته باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی