نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
از کشتی دور شدم اما مهاجرت نکرده بودم/ برای دیدار با یکی از اقوام به کانادا رفتم/ اتفاقاتی در کشتی افتاد که سرد شدم
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نفر اول وزن ۶۵ کیلوی کشتی آزاد ایران در خصوص مهاجرت خود صحبت کرد.

پیمان بیابانی ۲۶ ساله با قهرمانی در مسابقات آزاد کشور، بار دیگر نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. او که در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا ۲۰۱۹ در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت، مدتی از کشتی دور بود.

بیابانی به کانادا سفر کرد و همین موضوع باعث شد شایعاتی پیرامون مهاجرت او شکل بگیرد اما حالا برگشته و قصد دارد برای دوبنده تیم ملی با رحمان عموزاد قهرمان ۲۰۲۲ جهان رقابت کند.

پیمان بیابانی درباره بازگشت دوباره به مسابقات کشتی اظهار داشت: برای دیدار با یکی از اقوام به کانادا رفتم و یک سال و نیم آنجا بودم. صرفا تمرینات بدنسازی‌ام را دنبال کردم و شرایط انجام تمرین کشتی را نداشتم.

وی درباره اینکه پیش از این گفته شده به کانادا مهاجرت کرده، گفت: نه، اینطور نبود. سفر رفته بودم. حدود ۴۰ روز است که برگشته‌ام و تصمیم داشتم اگر مسابقه‌ای بود، در آن کشتی بگیرم. وقتی شنیدم مسابقات قهرمان کشوری در پیش است، تصمیم گرفتم در این رقابت‌ها حاضر شوم.

این کشتی‌گیر ۲۶ ساله تهرانی با اشاره به آخرین مسابقه‌ای که پیش از سفر پشت سر گذاشت، یادآور شد: بعد از جام تختی دو سال پیش که دوم شدم، اتفاقاتی در کشتی افتاد که سرد شدم و تصمیم گرفتم کمی از آن فاصله بگیرم. در این مقطع هم شرایطی پیش آمد که به کانادا بروم.

بیابانی که در مسابقات استانی اول شد و سهمیه حضور در مسابقات کشوری را به دست آورد، عنوان کرد: در بازگشت باید در مسابقات استانی کشتی می‌گرفتم. آنجا ۶، ۷ دور کشتی گرفتم و اول شدم. بعد از آن تمریناتم را جدی‌تر دنبال کردم.

وی در خصوص اینکه آیا در بازگشت مجدد بعد از حدود ۲ سال دوری از مسابقه، اذیت شده یا خیر، گفت: در مسابقات استانی اذیت شدم و روی تشک گیج بودم اما رفته رفته خودم را پیدا کردم.

قهرمان جوانان جهان در سال ۲۰۱۶ درباره اینکه قهرمانی جهان رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم برای او عامل انگیزشی یا بازدارنده است؟ تاکید کرد: قطعا انگیزه است که برگشتم. در این مدت که دور بودم خیلی چیزها را فهمیدم. گاهی آدم باید فاصله بگیرد و از بیرون نگاه کند تا بهتر بتواند درک کند. وقتی از بیرون نگاه می‌کردم و مسابقات سال گذشته قهرمان کشوری را دیدم، متوجه شدم که فاصله‌ای با ملی پوش شدن نداشتم و دائم این نکته را با خودم تکرار می‌کردم. در واقع از نظر ذهنی خودم را آماده می‌کردم و به این فکر بودم که حتما باید در مسابقات کشوری اول شوم. دوم و سومی برای من فایده‌ای نداشت. خدا هم کمک کرد و در مسابقات کشوری اول شدم.

دارنده مدال برنز قهرمانی بزرگسالان آسیا در سال ۲۰۱۹ تاکید کرد: وزن ما در مسابقات کشوری خیلی شلوغ بود، فکر می‌کنم ۴۵ نفر آمده بودند. من هم چند دور کشتی گرفتم و اول شدم. بعد از این باید به مسابقات آسیایی بروم که امیدوارم در ادامه نیز بهترین نتایج را کسب کنم. از مربی خودم، ابراهیم خیرالله‌زاده و همچنین محسن کاوه که در این چند سال برایم زحمات زیادی کشیدند، ممنونم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    ماشالله اخلاقت خوبه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی