ورزشگاه آزادی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فقط در فوتبال ایران می‌بینیم که تیم‌های لیگ برتری، ساعاتی قبل از شروع مسابقه علیه یکدیگر بیانیه صادر می‌کنند.

باشگاه‌هایی که توهم فانتزیِ حرفه‌ای‌گری می‌زنند و مدام درباره فوتبال روز دنیا بحث می‌کنند، ساعاتی قبل از شروع یک مسابقه در لیگ برتر، بیانیه صادر نمی‌کنند.

باشگاه‌هایی که به دنبال یک فوتبال ساده و سالم هستند، چند ساعت قبل از یک مسابقه به تحرکات تیم مقابل توجه نمی‌کنند و سرشان به کار خودشان گرم می‌شود.

هیچ فوتبالی در دنیا سراغ نداریم و ندارید که تیم‌های حرفه ای با بیانیه و خلق واژه‌های عجیب، طلبکارانه به جنگ حریفان بروند. این اتفاقات تلخ و گزنده، فقط در فوتبال آماتور و نیم بند ما رخ می‌دهد. مگر میدان جنگ است که این گونه به مصاف حریفان می‌روید؟

این حکایتی است که پرسپولیس و استقلال ندارد، سپاهان، هوادار، گل گهر سیرجان و ... ندارد. هر باشگاهی که برای شخصیت خود احترام قائل است در درجه اول به تجهیز تیم، مسائل فنی و بالا بردن روحیه بازیکنانش می‌اندیشد.

صدور هر گونه بیاینه، پیش و پس از بازی‌های لیگ، مسلما نشانه ای از قدرت تیمی‌ و انسجام گروهی نیست؛ این کارها نشانه ضعف است. جایگاه هیچ باشگاهی در فوتبال، فراتر از آنچه تعریف شده نیست اما در فوتبال ایران، هر کسی اول از همه به خودش حق می‌دهد. توهم پایمال شدن حق و حقوق پیش از اتفاقی که هنوز رخ نداده و چه تلخ است که بگوییم این همان فوتبالی است که کارشناسان آن، توقع صعود تیم ملی در جام جهانی را دارند، برای قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا نقشه‌ها می‌ریزند و غصه ناکامی‌های پیاپی تیم امید را می‌خورند.

این همان فوتبالی است که ناف آن را با شکست بریده اند؛ در داخل بر طبل اختلاف و درگیری می‌کوبند و به وقت رعایت منافع ملی در خارج، توهم اتحاد و همدلی می‌زنند!

خلاصه زمستان سرد و سخت امسال هم تمام می‌شود و می‌رود اما امیدواریم بهار فوتبال ایران سرانجام فرا برسد. چقدر دوست داریم دوباره، همه با هم نگوییم سالی که نکوست از بهارش پیداست...

در همین ارتباط بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • عبدا..532 IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    چیه وقتی لنگ مینویسه که حرفی نیست در برابر لنگ واقعیت رو بنویسند شما بهتون فشار میاد!؟؟این بیانیه هوادار واقعیت فوتباله و هر تیمی با لنگ بازی داره جواب این تیم رو میده چون بیانیه نویس اصلی تیم مافیایی لنگ هست
  • کیسه پنالتی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    هوادار شعبه دوم کیسه اس و مشخصه که داره میسوزه و در جهت منافع کیسه عمل میکنه
  • کیسه IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    خداوکیلی خود منم تصور نمیکردم که 5 تا قهرمانی متوالی و دوتا فینال واقعی آسیا این همه بسوزونه که حتی عوامل کیسه کش تیمهای دیگه هم اینجوری جلز و ولز کنن خخخخخ
    • حسین IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      فینال رفتن اغتخارنیست بلکه قهرمانی افتخاره که شماهاندارید باید دوستاره رو روی پیراهن استقلال رو تحمل ڪنید
    • مهران IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      قربان‌پمادبیارم؟؟بقول خودتون باتیم دوم ماهم سوراخ شدیدولی فقط حرف ازجام اسنپی وجام ولایت میزنیدجمع کنیدبابا
  • نیما IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    در حقیقت این بیانیه باشگاه هوادار نیست بلکه این بیانیه مافیای کیسه هستش که داره از گلات قهرمانیهای پرسپولیس آتیش میگیره وگرنه هوادار که نه رقیب پرسپولیس محسوب میشه و اصلا در چند سال اخیر که پرسپولیس قهرمان میشد این تیم تو لیگ نبود چطور الان در مورد قهرمانیهای پرسپولیس بیانیه میده؟!!!!!!!!
  • پرس IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    چقدر راحت تو این حال بد مردم به تیمی توهین میکنند که نیمی از مردم طرف دار این تیم هستند
  • وحید IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    شعبه دوم کیسه با متن بچگانه پرسپولیس بیشتر جریه کرد
  • علی IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    اگه راست میگی اول برو جلو یحیی بگیر و بیانیه هاشو بخون هر دفعه میبره باید به داورها و مسئولین کمک کرد هر وقت میبازه بیانیه برهلیه داور هاو همه کسانی که تو فداسیون .حالا هوادار بیانیه داده ناراحتی چرا وقتی لنگ میگه مطلب نمینویسی تازه یادت آمده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی