نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
علیرضا بیرانوند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

روحیه علیرضا بیرانوند در تمرینات اخیر پرسپولیس و در آستانه نبرد حساس با سپاهان فوق العاده بالا بوده است.

تعداد زیادی از کارشناسان و اهالی فن معتقدند احتمال دارد دیدار حساس نقش جهان به ضربات پنالتی کشیده شود.

چهارشنبه هفته جاری قرار است پرسپولیس در نفس گیرترین دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در اصفهان به مصاف سپاهان یکی از جدی‌ترین رقیبان فصول اخیر خود برود.

شاید برنده این دیدار را یکی از دو دروازه‌بان دو تیم رقم بزنند. یک طرف پیام نیازمند است که عضو تیم ملی است و همراه کارلوس کی‌روش جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را تجربه کرد.

طرف دیگر اما علیرضا بیرانوند است. دروازه‌بانی که سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا واکنش خیره کننده او در جام جهانی ۲۰۱۸ در مصاف با تیم ملی پرتغال را جزو صحنه‌های نمادین تاریخ فوتبال قاره کهن قرار داد. مهار پنالتی کریستیانو رونالدو برای همیشه در تاریخ جام های جهانی، فوتبال قاره آسیا و ایران ثبت شد.

گلر ملی‌پوش پرسپولیس در سال های اخیر نشان داده که یک پنالتی گیر قهار است. در دیدار قبلی پرسپولیس در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی، پرسپولیس موفق شد تیم ون پارس را شکست داده و به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی صعود کند. سرنوشت آن بازی عجیب و غریب برخلاف تصور همگان به ضربات پنالتی کشیده شد. در ضربات پنالتی در حالی مهدی ترابی، فرشاد فرجی، مرتضی پورعلی گنجی و محمد عمری ضربات خود را تبدیل به گل کردند تا به لطف مهار پنالتی ون پارسی‌ها توسط علیرضا بیرانوند، به مرحله بعدی صعود کنند.

جالب اینکه دروازه‌بان اصلی پرسپولیس در آن دیدار حذفی احمد گوهری بود اما وقتی کار به ضربات پنالتی کشیده شد یحیی گل محمدی تصمیم مهمی گرفت. سرمربی پرسپولیس، علیرضا بیرانوند را جانشین احمد گوهری کرد و با این تصمیم درست و مهم موفق شد به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.

علیرضا بیرانوند

در همین ارتباط شنیدیم روحیه علیرضا بیرانوند در تمرینات اخیر پرسپولیس فوق العاده بالا بوده است. دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس که در کنار اعتماد به نفس بالا روحیه شوخ طبعی هم دارد از هر فرصتی برای بالا بردن روحیه همبازیانش استفاده می‌کند. در تمرین اخیر پرسپولیس که یحیی گل محمدی ضربات پنالتی هم گنجانده بود، علیرضا بیرانوند حسابی درخشان ظاهر شده و پنالتی همبازیانش را مهار کرده است.

شنیدیم علیرضا بیرانوند با اعتماد به نفس بالا و صدایی بلند در تمرینات به همبازیانش گفته است: مهار دو پنالتی سپاهان با من! شما فقط ضربات خود را گل کنید و نگران نباشید.

این مطلب را هم بخوانید: ماجرای تصویر جالب بیرانوند در تمرین پرسپولیس/ سنگربان سرخ‌ها محافظ شد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • امیرحسین IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    بزار ببینیم میتونید کارا به پنالتی بکشید بعد ...
  • دروازهبان روح الله کلهری IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    علی بیرو ما بهت ایمان داریم و میدونیم که میتونی برو خدا به همراهت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی