نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
جنگ بین سرخابی‌ها بالا گرفت/ طعنه عجیب به قرمزها؛ با آن‌همه هزینه باید هم قهرمان می‌شدند!
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با شروع جنگ لفظی بر سر هزینه‌های منچستریونایتد، ولخرجی منچستریونایتد و منچسترسیتی در بازار نقل و انتقالات مشخص شد.

منچستریونایتد در چند سال گذشته از نظر هزینه از همسایگان خود سبقت گرفته و پپ گواردیولا مشتاق است به این واقعیت اشاره کند. سرمربی منچسترسیتی پس از موفقیت شیاطین سرخ در جام اتحادیه، نتوانست در مقابل طعنه زدن به آنها مقاومت کند.

یونایتد موفق به شکست دادن نیوکاسل در ومبلی شد و اولین جام خود را از سال ۲۰۱۷ به دست آورد و گواردیولا گفت که آنها با توجه به هزینه‌هایی که کردند باید هم به رقابت برمی‌گشتند.

از زمانی که گواردیولا در سال ۲۰۱۶ هدایت سیتی را برعهده گرفت، یونایتد ۱٫۰۷۷ میلیارد پوند خرج کرده، کمی بیشتر از سیتی که ۱٫۰۷۴ میلیارد پوند خرج کرده است. اما هزینه خالص سیتی به لطف فروش بازیکنانی مانند رحیم استرلینگ، گابریل ژسوس و الکساندر زینچنکو در تابستان گذشته به طور قابل توجهی کمتر است و ۴۷۸ میلیون پوند است. هزینه خالص یونایتد در هفت سال گذشته رقم نجومی ۸۳۵ میلیون پوند است که نشان می‌دهد آنها در تلاش برای کسب جام پول هنگفتی هزینه کرده‌اند.

جنگ بین سرخابی‌ها بالا گرفت/ با آن‌همه هزینه باید هم قهرمان می‌شدند!

گواردیولا به خوبی از تفاوت بین دو باشگاه در هزینه خالص آگاه است، بنابراین پس از پیروزی یونایتد در ومبلی در روز یکشنبه به این موضوع اشاره کرد. او گفت: «به یونایتد برای جام اتحادیه تبریک می‌گویم. دیر یا زود باید این اتفاق می‌افتاد، اینطور نیست؟ خوش آمدید. یونایتد باید بین قهرمان‌ها باشد. آنها در موقعیتی هستند که قاعدتا باید باشند.»

گواردیولا در پاسخ به این سوال که آیا یونایتد اکنون به عنوان یک رقیب اصلی بازگشته است، با لبخند گفت: «شاید. اگر کمی بیشتر خرج کنند، چون زیاد خرج نکردند، نه؟ زمانی که به اینجا رسیدم فکر می‌کردم یونایتد همیشه مدعی قهرمانی است، به خاطر تاریخش، به خاطر همه چیز، و اریک تن‌هاخ کار فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهد. و بازیکنان... می‌بینید که چقدر متعهد هستند، چطور بعد از گذشت پنج یا شش سال بدون کسب یک عنوان همه با هم برای پیروزی تلاش می‌کنند.»

جنگ بین سرخابی‌ها بالا گرفت/ با آن‌همه هزینه باید هم قهرمان می‌شدند!

خریدهای بزرگ

منچستریونایتد در تابستان هزینه زیادی کرد و بیش از ۲۰۰ میلیون پوند برای آوردن آنتونی، لیساندرو مارتینس و کاسمیرو به باشگاه خرج کرد. دیگر خریدهای گران‌قیمتی که از سال ۲۰۱۶ وارد باشگاه شدند عبارتند از: جیدن سانچو، هری مگوایر و روملو لوکاکو که همگی حدود ۸۰ میلیون پوند هزینه داشتند. پل پوگبا که پیش از فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ با مبلغ ۸۹ میلیون پوند به منچستریونایتد پیوست، همچنان گران‌ترین انتقال تاریخ منچستریونایتد است.

گران‌ترین خرید من‌سیتی جک گریلیش است که با انتقال از استون‌ویلا در سال ۲۰۲۱ به اولین بازیکن ۱۰۰ میلیون پوندی لیگ برتر تبدیل شد. ارلینگ هالند، روبن دیاس، ژوائو کانسلو و ریاض محرز تنها تعدادی از معاملات بزرگ‌تری هستند که از زمان ورود گواردیولا در باشگاه اتحاد دیده شده‌اند.

این مطلب را هم بخوانید: ششمین جام بعد از ۶ سال حسرت/ آغازی بر میراث جدید شیاطین‌سرخ

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • حامد IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    گواردیلو.کاش بجای دعوت رونالدو به زور میبردش سیتی.که تنهاخ با سختگیریش باعث جدایش نشه. اونم وقتی پسر کوچک رونالدو مرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی