مهاجمی که بمب ساپینتو را خنثی کرد/ کابوس پرسپولیس فرشته نجات استقلال
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مروری بر آنچه در ماه‌های گذشته بر ارسلان مطهری گذشت مشخص می کند عدم حضور کاوه رضایی در استقلال خیلی هم موجب پشیمانی ساپینتو نشد.

بررسی کارنامه عملکرد امیر ارسلان مطهری در فصل جاری مشخص می کند این بازیکن طی ماه‌های اخیر روند رو به رشدی را آغاز کرده است.  

ورود پرسروصدا به استقلال

امیر ارسلان مطهری مهاجم ۲۹ ساله تیم استقلال که در فصل نوزدهم لیگ برتر از باشگاه ذوب آهن به این تیم پیوست توانست در نیم فصل دوم لیگ برتر نوزدهم همراه با فرهاد مجیدی ۵ بار دروازه حریفان تیمش را باز کند. او ابتدا مقابل نفت مسجد سلیمان برای تیمش گلزنی کرد و سپس در دیدار دربی دو گل به پرسپولیس زد تا ورود پر سروصدایی به این تیم داشته باشد. گلزنی به صنعت نفت آبادان و شهرخودرو کمک کرد تا او در نیم فصل ۵ گل برای استقلال به ثمر رسانده باشد.

درخشان ترین فصل

مطهری در لیگ برتر بیستم همراه با محمود فکری و فرهاد مجیدی ۷ بار دروازه رقبای استقلال را گشود تا بهترین فصل خودش در سال‌های اخیر را سپری کرده باشد. مس رفسنجان، پرسپولیس، آلومینیوم اراک، فولاد خوزستان، ماشین سازی تبریز و سایپا تیم‌هایی بودند که از امیر ارسلان مطهری گل خوردند.

 مهاجمی که بمب ساپینتو را خنثی کرد/ کابوس پرسپولیس فرشته نجات استقلال

کم فروغ در تیم قهرمان

این بازیکن در لیگ بیست و یکم که استقلال قهرمان شد شرایط خوبی نداشت و تنها سه بار موفق به گلزنی برای استقلال شد! تراکتور، پیکان و هوادار تیم‌هایی بودند که از امیر ارسلان مطهری گل خوردند. او با اینکه فصل گذشته در ۲۶ بازی استقلال برای این تیم به میدان رفت اما مجموع دقایق حضورش تنها به ۷۱۳ دقیقه یعنی میانگین ۲۷ دقیقه در هر بازی رسید که آمار ضعیفی بود!

ساپینتو مهاجم ضعیف مجیدی را نمی‌خواست

امیر ارسلان مطهری در ابتدای فصل جاری نیز در آستانه خروج از لیست تیم استقلال قرار گرفته بود. سرمربی تازه وارد استقلال به زعم خودش (...و با اصرار مدیران وقت باشگاه) قصد داشت با به خدمت گیری کاوه رضایی از یک تیم اروپایی خط حمله تیمش را تقویت کند. او با استناد به کارنامه مطهری در لیگ بیست و یکم برای خالی کردن یک جای خالی، امیر ارسلان مطهری را گزینه مناسبی برای این موضوع در نظر داشت. به ثمر رساندن تنها سه گل و دقایق اندک حضور در ترکیب تیم قهرمان مشخص می‌کرد مطهری مهاجم مورد نظر ساپینتو نیست. اما با فشاری که این بازیکن برای ماندن در جمع آبی پوشان آورد و مشکلات موجود برای انتقال کاوه رضایی به استقلال (به خاطر گرفتن اقامت دائم در بلژیک) همه و همه دست به دست هم دادند تا مطهری در جمع آبی پوشان باقی بماند.

 مهاجمی که بمب ساپینتو را خنثی کرد/ کابوس پرسپولیس فرشته نجات استقلال

اوج گیری دوباره با هوادار

امیر ارسلان مطهری از هفته یازدهم لیگ برتر و دیدار مقابل هوادار توانست روند روبه رشد خودش را آغاز کند. او با ارسال پاس گل برتری استقلال در همان دیدار درخشید. سپس در سوپرجام مقابل نساجی تک گل قهرمانی این تیم را زد. مطهری تاکنون در لیگ برتر فصل جاری چهار بار دروازه حریفان این تیم را باز کرده است. پرسپولیس، سپاهان، ملوان بندرانزلی و نساجی مازندران تیم‌هایی بودند که از امیر ارسلان مطهری گل خوردند.

۴ گل در ۸۹۳ دقیقه!

امیر ارسلان مطهری در فصل جاری لیگ برتر در ۱۴ دیدار برای این تیم به میدان رفته که در ۱۰ مسابقه از ابتدا در ترکیب اصلی حضور داشته و در ۴ بازی به عنوان بازیکن تعویضی وارد ترکیب تیم شده است تا جمعاً ۸۹۳ دقیقه به میدان برود که میانگین ۶۳.۷ درصد حضور در ترکیب استقلال را برای این بازیکن بر جای می گذارد. امیر ارسلان مطهری با آخرین گلی که مقابل نساجی به ثمر رساند مجموعه گل‌های زده اش با پیراهن تیم استقلال را به عدد ۱۹ رساند.

کم توقع و بِساز!

مهاجم ۲۹ ساله تیم استقلال، تا پایان فصل بیست و سوم لیگ برتر (تیر ماه سال ۱۴۰۳) با این تیم قرارداد دارد. در حال حاضر ارزش این بازیکن در سایت ترانسفر مارکت ۴۰۰ هزار یورو تخمین زده شده که به احتمال زیاد طبق قراردادهای معمول بین بازیکنان و باشگاه‌ها، قرارداد مطهری برای فصل آینده (در صورت نیاز کادرفنی) ۲۰ درصد اضافه خواهد شد ولی او با روند دریافتی‌هایش در گذشته ثابت کرده به خاطر استقلال حاضر به تحمل شرایط پرداختی باشگاه بوده است.

 مهاجمی که بمب ساپینتو را خنثی کرد/ کابوس پرسپولیس فرشته نجات استقلال

گیتاریست - دربی باز - محبوب

امیر ارسلان مطهری که لقب گیتاریست استقلال را هم یدک می کشد به واسطه گل‌های زده مقابل پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی یکی از ستاره‌های محبوب تیم آبی تهران به شمار می‌رود که طرفداران استقلال نیز به همین واسطه لقب کابوس پرسپولیس را برایش در نظر گرفته اند. او از اواخر نیم فصل اول به یکی از مهره‌های ثابت مثلث تهاجمی تیم استقلال، کنار محبی و قایدی نیز تبدیل شده است. ارسلان همان مهاجمی بود که در قائمشهر ساپینتو بابت تعویضش به شدت پشیمان شد چون شهباززاده نتوانست خواسته‌هایش را عملی کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ناشناس IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    متعصب مهربون خلاصه عشقه 💙
  • اکبرمعراجی IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    بهترین مهاجم استقلال رمضانی هست اما ساپینتو نشان داده بازیکنای استقلال رو خوب نمیشناسه. مطهری هم بدک نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی