نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
جنگ در باشگاه ادامه دارد/ قرمزها همچنان با مالک سابق ادامه می‌دهند؟
منبع: Mirror
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شیخ جاسم بن حمد ال‌ثانی و سر جیم رتکلیف هر دو برای خرید منچستریونایتد اقدام کرده‌اند اما گلیزرها از قیمت درخواستی ۶ میلیارد پوندی خود عقب‌نشینی نمی‌کنند.

گلیزرها به پیشنهادات خرید اقلیت سهام منچستریونایتد گوش می‌دهند و ممکن است پس از پایان ماجرای تصاحب، همچنان صاحب باشگاه باشند.

مالکان نامحبوب یونایتد نوامبر گذشته باشگاه را برای فروش گذاشتند و دو پیشنهاد تایید شده برای مالکیت کامل از بانکدار قطری شیخ جاسم بن حمد آل‌ثانی و مالک کمپانی پتروشیمی «اینئوس» سر جیم رتکلیف دریافت کردند. گلیزرها هنوز پیشنهادی را نپذیرفته‌اند و انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده پیشنهادات بیشتری ارائه شود؛ از جمله پیشنهاد خرید سهام اقلیت. طرفداران شیاطین سرخ قطعا از چنین پیشنهادی استقبال نخواهند کرد زیرا آنها مصرانه می‌خواهند که گلیزرها به طور کامل از باشگاه بروند.

اعتقاد بر این است که شش خواهر و برادر خانواده گلیزر، آورام، جوئل، کوین، برایان، ادوارد و دارسی، در مورد فروش یونایتد اختلاف نظر دارند. گفته می‌شود که اورام و جوئل که هر دو در پیروزی یونایتد در جام اتحادیه مقابل نیوکاسل حضور داشتند، قوی‌ترین ارتباط را با باشگاه دارند و می‌خواهند در برخی از بخش‌های باشگاه همچنان حاضر باشند. فروش اقلیت اجازه می‌دهد که این اتفاق بیافتد.

با قیمت‌های پیشنهادی، تمایل آورام و جوئل برای فروش اقلیت قوت گرفته است. اعتقاد بر این است که نه رتکلیف و نه شیخ جاسم پیشنهادی بالاتر از ۴٫۵ میلیارد پوند ارائه نکرده‌اند و گلیزرها ۶ میلیارد پوند برای فروش باشگاه می‌خواهند. با تعویق تاریخ فروش، شیخ جاسم و رتکلیف می‌توانند با پیشنهادهای بالاتر بازگردند تا گلیزرها را متقاعد کنند که باشگاه را به آنها بفروشند.

گلیزرها که در سال ۲۰۰۵ کنترل یونایتد را به دست گرفتند، قول فروش باشگاه را ندادند. آنها اصرار داشتند که تعدادی از گزینه‌های استراتژیک را در نظر خواهند گرفت، از جمله سرمایه‌گذاری جدید در باشگاه. به این ترتیب، شانس زیادی وجود دارد که آنها تنها بخشی از باشگاه را بفروشند. یک استراتژی فروش سهام متعلق به کوین، برایان، ادوارد و دارسی است تا اورام و جوئل در راس کار باقی بمانند.

اگر گلیزرها همچنان در هیئت مدیره باقی بمانند، به شریکی نیاز دارند که بتواند زیرساخت‌های باشگاه را بهبود بخشد. زمین تمرینی کارینگتون یونایتد نیاز به پیشرفت و تجهیز امکانات دارد؛ همانطور که کریستیانو رونالدو در مصاحبه مشهور خود با پیرز مورگان به این موضوع اشاره کرده بود.

اولدترافورد نیز به شدت نیاز به بازسازی دارد. سرمایه آنها می‌تواند کمک کند تا اولدترافورد دوباره به یکی از زمین‌های برتر فوتبال انگلیس تبدیل شود. به عنوان مثال، طبق گزارش‌ها، زمین جدید تاتنهام حداقل ۱٫۵ میلیارد پوند به ارزش لندنی‌ها اضافه کرده است.

این مطلب را هم بخوانید: برادرانی که روی اعصاب هواداران قرمز هستند/ کوتاه نمی‌آییم؛ مبلغ همان است!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی