نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
برنامه فیفا برای شادی بعد از گل فوتبالیست‌ها/ واکنش اینفانتینو به قوانین جدید در فوتبال
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس فیفا امروز تاکید کرد که قصد دارد با وضع قوانین جدید، از تلف شدن بیش از اندازه زمان در بازی های فوتبال جلوگیری کند.

در اجلاس انجمن بین‌المللی فوتبال(IFAB) قرار است قوانین جدیدی برای فوتبال در نظرگرفته شود و برخی قوانین نیز اصلاح شوند. یکی از مهمترین موارد مورد بحث، بحث دقایق تلف شده است.

رسانه‌های اروپایی گزارش داده‌اند که در فوتبال از سال بعد قرار است مثل بسکتبال و فوتسال با توقف جریان بازی، زمان نیز متوقف شود تا دیگر شاهد تلف شدن وقت از سوی بازیکنان نباشیم. برخی گزارش‌ها نیز حاکی از آن هستند که از این پس در بازی‌های فوتبال زمان دقیق تلف شده باید از سوی داوران محاسبه شود، مثل آن چیزی که در جام جهانی ۲۰۲۲ شاهد بودیم.

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، در سخنرانی امروز خود در IFAB روی این مساله تاکید کرد و گفت: «نباید در فوتبال این همه وقت تلف شود. باید علیه این قضیه ایستاد. در جام جهانی اخیر شاهد بودیم که دقایق اضافه بازی به همین دلیل از سوی داوران زیاد اعلام می شد. ما می خواهیم که داوران زمان دقیق وقت های تلف شده را در نظر بگیرند و این باید جهانی شده و در تمام بازی های فوتبال دنیا رعایت شود. وقت اضافه هر اندازه که نیاز است باید اعلام شود. مواردی مطرح شده که بازیکنان نباید پس از گل، شادی طولانی داشته باشند ولی با این مخالفیم. شادی گل حق بازیکن و از جذابیت های فوتبال است و هر اندازه روی این مورد وقت تلف شود، باید در انتهای بازی آن را منظور کرد.»

برنامه فیفا برای شادی بعد از گل فوتبالیست‌ها/ واکنش اینفانتینو به قوانین جدید در فوتبال

اینفانتینو در مورد ادامه روند پنج تعویض در هر بازی نیز گفت: «در این مورد مخالفت هایی شده ولی برای ما سلامتی بازیکنان از هر چیز دیگری مهمتر است.  انجام پنج تعویض به سود فوتبال است و ما هر کاری برای حفظ سلامت بازیکنان خواهیم کرد. در زمین هر اتفاق ناگواری هم رخ بدهد، داور موظف است بازی را قطع کند تا به وضعیت بازیکن رسیدگی شود. سلامتی در درجه اول اهمیت قرار دارد.»

اینفانتینو در مورد توهین ها به داوران گفت: «متاسفانه در دنیا داوران زیادی را به این دلیل از دست داده ایم. این یک مشکل جهانی است. در هر بازی به داوران توهین های زیادی می شود و باید در این مورد کاری انجام داد.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • عیسی IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    اونوقت بعضی ازمربیان کیسه کش دیگه تولیگ نمیتونن مربی گری کنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی