نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
ناصر محمدخانی
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

ناصر محمدخانی ستاره سابق پرسپولیس می‌گوید: من نه مسی بودم و نه مارادونا و فقط شاگرد علی آقا پروین و همه پرسپولیسی‌ها و همبازیانم بودم.

فوتبالدوستان قدیمی هنوز هم بر این باور هستند که شاید دیگر مهاجم روی دست ناصر محمد خانی در فوتبال ایران متولد نشود. مرتضی کرمانی مقدم که خودش از ستاره‌های پرسپولیس در دهه ۶۰ بوده است درباره ناصر محمد خانی می‌گوید: «ناصر محمدخانی بی نظیر بود هم از لحاظ فنی و هم معرفتی! همین کارهایی که الان لیونل مسی انجام می‌دهد آن زمان محمدخانی انجام می‌داد. به عنوان یک چپ پا در سمت راست زمین بازی می‌کرد، همه را دریبل می‌زند و یک ورزشگاه را از جای خود بلند می‌کرد. از نظر معرفتی هم بی نظیر بود و اگر کسی می‌گفت چه ساعت قشنگی داری، آن را می‌بخشید! همیشه هوای جوان ترها را داشت و واقعا انسان بخشنده و مهربانی بوده و هست.»

علی پروین هم همیشه و همه جا از ناصر محمدخانی به عنوان بهترین مهاجم بعد از انقلاب یاد می‌کند. ستاره‌ای که می‌توانست در بوندس لیگا توپ بزند اما ...

همان معرفتی که مرتضی کرمانی مقدم از آن تعریف می‌کند اجازه نداد ناصر محمدخانی با آن همه توانایی در بوندس لیگا توپ بزند.

با همین سئوال، گپ و گفت با ناصر محمدخانی را آغاز کردیم که به ما گفت: بله، این فرصت در گذشته هم برای من پیش آمد که در بوندس لیگا بازی کنم اما نشد دیگر! ( با اصرار ما ادامه می‌دهد) به همراه بهروز سلطانی در تمرینات تیم آرمینیا بیلفلد حضور پیدا کرده و تست دادیم که آلمانی‌ها گفتند فقط من را می‌خواهند. این درحالی بود که بهروز هم واقعا دروازه بان بزرگی بود و آن زمان حتی می‌توانم بگویم یکی از دو گلر برتر آسیا اما فوتبال سلیقه‌ای است و او را نخواستند.

وی ادامه داد: به هرحال من و بهروز سلطانی با هم به آلمان رفته بودیم. آنها من را خواستند و سلطانی باید برمی‌گشت که احساس کردم دور از معرفت است بمانم. به همین خاطر گفتم که ما دو نفر هستیم و اگر من را می‌خواهید باید با سلطانی هم قرارداد ببندید. قبول نکردند و من هم برگشتم چون آن زمان معرفت و رفاقت ارزش بیشتری برای ما داشت. این فرصت در آن زمان به وجود آمد که در بوندس لیگا بازی کنم ولی نشد و الان هم پشیمان نیستم. به هر حال هر کسی یک شیوه‌ای در زندگی دارد و من هم این طوری فکر می‌کردم.

به ناصر محمدخانی گفتیم که مرتضی کرمانی مقدم گفته است که شما کارهایی را در زمین انجام می‌دادید که الان لیونل مسی انجام می‌دهد که با تواضع خاصی به ما گفت: مرتضی کرمانی مقدم خودش جزو فوتبالیست‌های تکنیکی، قلدر و فوق العاده اینه مملکت بوده که اگر الان بازی می‌کرد، نمی‌شد روی او قیمت گذاشت. آقا مرتضی لطف دارد اما من نه مسی بودم و نه مارادونا و فقط شاگرد علی آقا پروین و همه پرسپولیسی‌ها و همبازیانم بودم. سعی می‌کردم اگر به زمین رفتم تمام تلاش خودم را انجام بدهم و امیدوارم هواداران پرسپولیس، مربیان و همبازیان قدیمی‌ام از من راضی باشند.

ناصر محمدخانی، علی پروین و شاهرخ بیانی

وی در خصوص تفاوت فوتبال آن زمان با امروز نیز خاطرنشان کرد: آنچه مشخص است قراردادهایی است که امروز بسته می‌شود. آن زمان جنگ بود و پول زیادی در بساط نبود. شاید اگر من ناصر محمدخانی هم به لطف علی آقا پروین به قطر نمی‌رفتم و پولی جمع نمی‌کردم الان زندگی ام دچار مشکل می‌شد. آن زمان همه چیز دلی و احساسی بود و فوتبال شغل محسوب نمی‌شد. همبازیان من شغل‌های مختلفی داشتند تا چرخ زندگی آنها بچرخد. الان اما خدا را شکر وضعیت فوتبالیست‌ها بهتر شده است. قراردادها خیلی بهتر شده و بازیکنان حرفه‌ای فقط یک شغل دارند.

ناصر محمدخانی در خصوص بهترین بازیکن پرسپولیس در فصل جاری نیز تصریح کرد: واقعا سخت است که شما بخواهید یک بازیکن را معرفی کنید. علیرضا بیرانوند درون دروازه پرسپولیس عالی کار کرده و گئورگی گولسیانی هم بسیار با تعصب و حرفه‌ای بازی می‌کند. وحید امیری هم با وجود آن که در پُست غیر تخصصی بازی می‌کند و مدافع چپ نیست اما این اواخر عالی بازی کرده و در دیدار با سپاهان و نفت مسجد سلیمان خیلی خوب کار کرد.

ستاره گریزپای پرسپولیس در دهه ۶۰ در مورد محمد عمری پدیده این فصل پرسپولیس نیز عنوان کرد: محمد عمری تکنیک و سرعت لازم را برای رشد و پیشرفت بیشتر دارد. او تازه امسال به سطح اول فوتبال معرفی کرده اما پتانسیل آن را دارد که خیلی بیشتر به پرسپولیس و تیم ملی کمک کند. محمد عمری نباید خیلی درگیر تعریف و تمجید رسانه‌ها یا تبلیغات فضای مجازی شود و اگر می‌خواهد اسم و رسم بزرگ تری برای خودش دست و پا کند لازم است از غرور اضافی فاصله بگیرد، دل به نصایح مربیان خودش به ویژه بزرگ ترهای تیم پرسپولیس مثل یحیی گل محمدی، افشین پیروانی و کریم باقری ببندد و فقط به تمرین و مسابقه فکر کند تا بتواند حتی لژیونر شود. محمد عمری باید بداند خیلی بازیکنان مستعد در این فوتبال بوده اند که در همین پرسپولیس استارت فوق العاده‌ای داشته اند. بازیکنانی که همه فکر می‌کردند ستاره تیم ملی می‌شوند اما به خاطر زود اشباع شدن خیلی زود در این فوتبال محو شدند. البته محمد عمری تا جایی که شنیدم واقعا بچه سر به زیر و بی ادعایی است که از پایه‌های پرسپولیس آمده و حالا در بزرگسالان خوش می‌درخشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • کامیکازه IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    چه اذتی داشت تماشای هنرنمایی ناصر ممدخانی چه توی ورزشگاه چه تلویزیون ، چه باشگاهی و چه ملی
  • ایمان IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    سلطان شمایی ناصرخان هم نسلیهای من شمارو فراموش نمیکنن بی نظیر بودی وهستی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی