نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
مازیار زارع - ملوان
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در سیکل معیوب خصوصی سازی فوتبال ایران، باشگاه‌ها برای درخواست اعانه از مسئولان دولتی تشویق می‌شوند.

مازیار زارع سرمربی ملوان انزلی که تیمش در واپسین ثانیه‌های دیدار با آلومینیوم ارک، پیروزی را با تساوی عوض کرد، بار دیگر سفره دلش نزد خبرنگاران باز شد.

زارع این بار، همه را به بهانه حمایت نکردن از ملوان از دم تیغ گذراند؛ از مسولان شهر و استان بگیرید تا رئیس هیئت فوتبال، نماینده مجلس و ... او وعده داد که ساکت نمی‌نشیند و به اعتراض‌هایش با همین سبک و سیاق ادامه می‌دهد. او به نکته عجیب دیگری هم اشاره کرد و مدعی شد امسال، آخرین سال حضورش در ملوان است!

مازیار زارع البته مختار است که با این روش و ادبیات از مسولان شهر انزلی یا حتی استان گیلان برای کمک به تیمش، طلب یاری کند اما کیست که نداند ملوان هم مثل برخی تیم‌ها وارد چرخه خصوصی سازی شده است؛ در واقع همان سیکل معیوب خصوصی سازی فوتبال ایران که باشگاه‌ها را تشویق به درخواست اعانه از مسولان دولتی می‌کند!

به عنوان مثال فرماندار چه مسولیتی می‌تواند در قبال تیم یک شهر داشته باشد یا نماینده مجلس، از کجا باید بارِ بودجه‌های دولتی را برای یک تیم خصوصی ببندد و آب هم از آب تکان نخورد؟

از سوی دیگر، ملوان با حضور یک سرمایه گذار جدید در یکی، دوسالی که گذشت، دیگر ملوان سابق نبوده و نیست. این تیم حداقل در هزینه‌های جاری خود درمانده نشده است. اگر این ملوان را با ملوان دوران صالح نیا و قایقران مقایسه کنیم یا حتی به روزهایی که محمد احمدزاده در این تیم مربیگری می‌کرد نهیب بزنیم، آن وقت متوجه می‌شویم آنهایی که پیش از مازیار زارع در این تیم بودند چه عذابی برای حفظ ملوان کشیدند و صدایشان هم با وجود تمام کوشش‌ها به جایی نرسید.

سرمربی ملوان بابت حمایت‌هایی که از تیمش نمی‌شود متوقع است؛ در این زمینه می‌شود به او حق داد و حتی این تنهایی را درک کرد. تنها مشکل ماجرا این است که باشگاه‌های ما اغلب وارد چرخه خصوصی سازی می‌شوند اما از ارگان‌های دولتی انتظار معجزه دارند. خلاصه باید در یک کجا تکلیف را مشخص کرد؛ این تیم‌ها خصوصی هستند یا دولتی؟ تا زمانی که در این زمینه تعیین تکلیف نشود، مازیار زارع می‌تواند تا ابدالدهر اعتراض کند و به تعبیر خودش «ساکت هم نشود» اما او هم لابد می داند که: گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • مهراب IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    سیروس قایقران خوش به حالت نیستی عذاب بکشی روحت شاد آرپیجی زن تیم ملی کاپیتان قلب ها
  • مرتضی مقدم IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    جدا از بحث همیشگی درامد که فوتبال ما با قلدری مالک صداسیما از بخش اصلیش محرومه اقای زارع عزیز ،اخه سرمربی گری تو لیگ برتر با لیگ یک متفاوته ،کی غیر مالک فعلی ملوان(که ظاهرا مالک هم حساب نمیشه و رفاقتی کنار تیمه تا مسئولیت مالکیت گردنش نباشه) به شما تیم میده ،شما نمیتونی با رفاقت و نگه داشتن بازیکنای بعضا بی کیفیت لیگ یک تو لیگ برتر نتیجه بگیری ،اره رفاقتی شما فنی رو گرفتی اون یکی مدیریت رو اون یکی هم پول میرسونه ولی نمیشه رفاقتی تو بازی کن من بهت اعتماد دارم ،حداقل تو سال اول نمیشه که سن بعضی بازیکناتم به کسب تجربه نمیخوره ،اره دمتونگرم با این همدلی ملوانو بعد شیش سال(اگه اشتباه نکنم) اوردین لیگ برتر دمتونم گرم ،ولی چه برنامه ای برا لیگ برتر داشتی؟ کدوم بازیکنارو گرفتی؟از موقع اومدین بالا بحث مهاجم نداشتن داشتین کدوم مهاحمو گرفتی؟مسئول بیاد برات تیم ببنده؟داور نذاشت نتیجه بگیری؟هرچند تو یه جاهایی حق داری ولی فنی اصلا حق باهات نیست این میرم هم فراره رو به جلوئه ،برو.
    • حامی IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      یعنی بنظر شما ملوان و زارع با این کیفیت بازیکنا بد نتیجه گرفتن؟ تیمی که تو لیگ یک بوده و تقریبا با همون شاکله به لیگ برتر اومده و بازی کرده و سقوط هم نمیکنه. تا جایی که یادم میاد این و نوری خودشون رو کشتن بازیکن خوب بگیرن موفق نشدن دلیلشم این بود که دست رو هر بازیکنی گذاشتن قیمتش اینقدر بالا بود که در توان مجموعشون نبود. در مورد نویسنده هم باید عرض کنم خدمتشون که مگه تیمای خصوصی دیگه 100% از جیب خرج میکنن؟ چرا به این بیچاره ها رسید آسمون تپید
  • کوروش کبیر IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    این هم آب پاکی روی دست مازیار خان زارع
    • ملوان IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      ملوان فوق العاده نتجیه گرفته.با شرایط موجود .با توجه به اینکه سال اول ورود به لیگ برتر هست.ملوان فوتبالی داشتیم.فوتبال می کنه.شانسی به گل نمی رسه.با توجه به اینکه در ۹۰ درصد بازی‌ها ملوان از داوران ضرر ۱۰۰ درصدی کرده است.هر تیمی اگر جایی ملوان بود.با توجه به داوری‌ها جاش خیلی داغون تر از ملوان بود.اخه چند اشتباه داوری.جالب این هست.همه اشتباهات داوری به ضرر ملوان هست.اخه یکی هم به نفع ملوان اشتباهی بگیرند.قبول دارم.کادر فنی در بعضی بازی‌ها اشتباه داشته.ولی ملوان نمره قبولی گرفته.با این همه نا داوری‌ها....این نا داوری‌ها شروع اش از جام حذفی ملوان پرسپولیس به انزلی بر می گرده...ایران فقط ملوان ودیگر هیچ،۶۳۵
  • علیپور گشتی IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    این باصطلاح نویسنده متن بالا هیچی از شرایط تیم‌ها و واقیعت فوتبال نمی‌داند که اینجوری با بی انصافی نظر میده. شما باید بودجه ملوان و امکانات یه شهر کوچک رو با تیم‌های اصفهانی و کرمانی مقایسه کن بع. نطر بده تو انزلی که هیچ کل گیلان یه کارخونه درست و حسابی و دولتی یا خصوصی یا خصولتی وجود نداره که بتونه حامی ورزش بشه اگه کمک دوستداران ملوان نباشه به خاک سیاه می‌نشست. بیرون گود نشستی و میگی لنگش کن. دم زارع و نوری گرم که تا اینجای کار س بلند بیرون اومدن. تیم‌های نفتی خوزستان رو ببینید. عبرت بگیرید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی