نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
آمار و ارقام می‌گوید؛ سرمربی استقلالی فولاد مانع قهرمانی استقلال
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

آخرین دیدار استقلال در سال ۱۴۰۱ روبروی تیمی است که سرمربی اش سابقه گرفتن شانس قهرمانی از این تیم را در کارنامه دارد.

داستان استقلال و منصوریان ماجرای ۲۷ ساله‌ای است که به زودی وارد بیست و هشتمین سال خود خواهد شد. استقلالی‌ها فرداشب برای ماندن در کورس قهرمانی قطعاً با تمام قوا به میدان خواهند رفت و منصوریان هم به خوبی می‌داند اگر از آبی‌پوشان پایتخت امتیاز بگیرد شرایطش در فولاد مستحکم تر خواهد شد. همه این موارد شرایط را برای دیدن یک مسابقه زیبا و البته پر حاشیه فراهم می‌کند.

از گمنامی تا شهرت

در فروردین سال ۷۴  نصرالله عبداللهی سرمربی استقلال بود و یک جوان خوش تکنیک اما گمنام توسط امیر قلعه نویی به او معرفی شد. جوانی که جواد زرینچه هم تاکید داشت بازیکن خوبی است. به این ترتیب علیرضا منصوریان از پارس خودرو جدا شد و به جمع آبی‌ها پیوست تا زیر نظر نصرالله عبداللهی و بهتاش فریبا کارش را استارت بزند.

منصوریان در همان سال شناخته شد و درخششی فوق تصور داشت. طوری که با وجود قهرمانی پرسپولیس همه کارشناسان او را به عنوان مرد سال فوتبال ایران انتخاب کردند و زمینه برای حضورش در تیم ملی هم فراهم شد. منصوریان از استقلال به تیم ملی رسید و در جام ملت‌ها، جام جهانی و بازی‌های آسیایی هم حضور یافت. او پس از یک دوره حضور کوتاه مدت در سنگاپور به استقلال برگشت اما سال ۷۷ راهی اروپا شد و تا تابستان سال ۸۱ در زمره لژیونرهای فوتبال کشورمان قرار داشت. منصوریان سرانجام به تیم محبوبش برگشت تا بازوبند کاپیتانی استقلال را مال خود کند و بهار سال ۸۷ در فینال جام حذفی که با قهرمانی آبی‌ها تمام شد. برای همیشه با دنیای بازیگری وداع کرد.

آمار و ارقام می‌گوید؛ سرمربی استقلالی فولاد مانع قهرمانی استقلال

ورود به عرصه مربیگری

منصوریان مربیگری خود را با قرار گرفتن در کنار افشین قطبی تحت عنوان دستیار استارت زد و پس از جدایی قطبی از تیم ملی او یک مسابقه سرمربی موقت بزرگسالان شد و پس از آن تجربه ای ناموفق در تیم امید داشت. در نهایت از تابستان سال ۹۳ کار منصوریان تحت عنوان سرمربی لیگ برتری با نشستن روی نیمکت نفت تهران آغاز شد تیمی‌که متاسفانه حالا دیگر وجود ندارد.

سد راه استقلال شد

اولین فصل سرمربی گری علیرضا منصوریان در لیگ برتر با ضربه بزرگی از سوی او به استقلال همراه شد. این استقلالی قدیمی‌در فصل۹۴ - ۹۳ هر دو بازی رفت و برگشت استقلال را شکست داد و ۶ امتیازی که از آبی‌ها گرفت نقش بسیار مهمی‌در قهرمان نشدن و به آسیا نرفتن تیم امیر قلعه‌نویی را ایفا کرد. یادآور می‌شود منصوریان در آن فصل برابر پرسپولیس هم نمایش خیلی خوبی ارائه داد. نکته مهم اینجاست که علیرضا منصوریان در پانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر نیز با نفت تهران حاضر بود و اتفاقاً در هفته‌های پایانی همان فصل با شکست دادن پرسپولیس کمک موثری کرد تا شانس استقلال برای قهرمانی بیشتر شود اما شکست خانگی آبی‌پوشان برابر تراکتور این ماجرا با پایان خوش برای هواداران استقلال توام نکرد.

داستان‌های استقلال

کاپیتان دهه ۸۰ استقلال در تابستان سال ۹۵ به بزرگترین آرزوی زندگی ورزشی خود دست یافت و روی نیمکت استقلال نشست. حضوری که چیزی حدود ۱۵ ماه تداوم یافت و در استقلال روزهای تلخ و شیرین فراوانی را تجربه کرد. از نایب قهرمانی در لیگ شانزدهم گرفته تا پیروزی خاطره انگیز در دربی زمستان سال ۹۵ و یا شکست فوق العاده تلخ مقابل العین امارات (۱-۶) و یا صحنه ماندگار گرفتن دست رضا مهاجری هنگام تقابل استقلال با پدیده! سرانجام منصوریان در روزهای پایانی شهریور سال ۹۶ از هدایت استقلال کناره گیری کرد و برای مدتی طولانی  اطراف لیگ‌برتر آفتابی نشد.

آمار و ارقام می‌گوید؛ سرمربی استقلالی فولاد مانع قهرمانی استقلال

درگیری با مجیدی

علیرضا منصوریان فصل گذشته هم دوبار تیمش را به مصاف استقلال فرستاد و اتفاقاً در هر دو بازی کار به جنجال کشیده شد. زمانی که او هدایت صنعت نفت آبادان را برعهده داشت در بازی رفت میزبان استقلالی‌ها شد و مسابقه با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. در پایان بازی فرهاد مجیدی به شدت از نحوه قضاوت داور وسط انتقاد کرد و تاکید داشت نباید قبل از دربی چنین اتفاقاتی برای استقلال به وقوع می‌پیوست. داستان مجیدی و منصوریان به بازی برگشت هم کشید و اسفند ماه پارسال پس از اینکه استقلال توانست قبل از دربی پایتخت با یک گل از صد صنعت نفت در ورزشگاه آزادی بگذرد علیرضا منصوریان رفتار سرمربی استقلال را به باد انتقاد گرفت و تاکید کرد فرهاد باید در حرکاتش تجدیدنظر کند. انتقاداتی که البته مجیدی هرگز به آنها پاسخ نداد.

کمک به قهرمانی استقلال

اگرچه استقلال فصل گذشته مقتدرانه و بدون حتی یک ناکامی‌قهرمانی در لیگ برتر را جشن گرفت ولی منصوریان هم به نوعی غیرمستقیم کمک‌حال آبی‌پوشان شد. او با صنعت نفت در زمستان سال گذشته پرسپولیس را شکست داد و سه امتیاز فوق العاده حساس از سرخپوشان در کورس قهرمانی با آبی‌ها گرفت. امتیازی که جدا از مسئله جدولی به لحاظ روانی هم روی پرسپولیس تاثیر گذاشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • عادل IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    منصوریان دوست داشتنی است اگر هم بنده خدا مقابل العین نتیجه بدی گرفت چند دلیل عمده داشت ۱-نداشتن امید نورافکن با وجود اینکه منصوریان نیاز مبرم به این بازیکن جوان داشت اما چون رضا شاهرودی سرمربی تیم امید درخواست کرده بود علی منصور به خاطر تیم ملی امید اجازه داد که نور افکن برود ۲-امید ابراهیم فرمانده وطراح تیم دو کارته بود ۳-روزبه چشمی مصدوم بود ۴-فرشید باقری دقیقه ۳۰مصدوم شد واقعا دست علی منصور حسابی خالی بود وچند تا جوان گمنام‌به مصاف تیم تا دندان مسلح العین رفتند وآن نتیجه را گرفتند وگرنه همچین نتیجه ایی رقم نمی خورد در ضمن پنجره بسته بود واستقلال یارگیری هم نکرده بود
  • اس اس کبیر IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    ای کاش استقلال هم مثل پیروزی یکی مثل تارتار.یا حمیدمطهری داشت تا سه امتیازهای باارزش راتقدیم کنند.حالاببینیدمنصوریان چه جوری مقابل استقلال بازی میکنه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی