نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
لیونل مسی - روساریو
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شهر محل زادگاه لیونل مسی تبدیل به یک موضوع پرتنش در کشور آرژانتین شده است.

موج خشونت مرتبط با قاچاق مواد مخدر در شهر روساریوی آرژانتین، زادگاه لیونل مسی، موضوع یک بحث پرتنش در جلسه روز پنجشنبه کنگره آرژانتین بود. حتی وزیر امنیت آرژانتین، آنیبال فرناندس هم یک سخنرانی انجام داد که در آن از عملکرد دولت در مدیریت این معضل بخصوص دفاع کرد. طبق اعلام فرناندس تنها سال گذشته، ۲ هزار و ۷۷ نفر در شهر رساریو در ارتباط با جرائم مواد مخدر دستگیر شده‌اند. او ضمن تأکید بر لزوم حمله به سرشاخه‌های تأمین کننده مالی شبکه‌های قاچاق مواد مخدر، به قانون‌گذاران کشورش برای تصویب قانونی برای جلوگیری از پولشویی سفارش کرد.

فرناندس گفت: «برای وارد کردن مواد مخدری به روساریو دلار و به صورت نقدی پرداخت می‌شود. این همان جایی است که اگر جلویش را بگیریم به آنها واقعاً ضربه خواهیم زد و الان هم دست به این کار زده‌ایم.» وزیر امنیت آرژانتین همچنین گفت که ابلاغیه در آستانه ارسال به مسئولان استان‌های بوئنوس آیرس، انتره ریوس، سانتافه و کوردوبا است که به موجب آن اقدامات بیشتری برای جمع آوری اطلاعات درباره باندهای قاچاق مواد مخدر صورت خواهد گرفت.

شهر روساریو به عنوان زادگاه لیونل مسی، یکی از جرم‌خیزترین شهرهای آرژانتین در حوزه مواد مخدر است به طوری که تنها در سال میلادی جاری در نتیجه درگیری‌های صورت گرفته میان باندهای تبه‌کار قاچاق موارد مخدر برای تحت کنترل گرفتن مناطق استراتژیک شهر به منظور فروش بهتر این مواد، حداقل ۶۵ نفر کشده شده‌اند. به همین دلیل هم آلبرتو فرناندس رئیس جمهور آرژانتین روز سه‌شنبه هفته گذشته از افزایش نیروهای امنیتی و پلیس فدرال در این شهر و اضافه شدن ۱۴۰۰ نیروی جدید و همینطور اعزام یگان‌های مهندسی ارتش برای سرعت بخشیدن به این عملیات خبر داد.

این مطلب را هم بخوانید: حمله به سوپرمارکت خانواده زن لیونل مسی/ مهاجمان فوق‌ستاره آرژانتینی را تهدید کردند؛ این فرد قاچاقچی است از تو محافظت نمی‌کند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی