نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
ناصر محمدخانی - یحیی گل‌محمدی - افشین پیروانی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ناصر محمدخانی ستاره پیشین پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم با برتری در تمامی بازی‌های باقی‌مانده قهرمان خواهد شد.

پس از شکست شاگردان یحیی گل محمدی برابر سپاهان اصفهان، فاصله آنها با صدرنشین به ۴ امتیاز رسید. کم نیستند کسانی که معتقدند با توجه به سبک‌تر بودن بازی‌های تیم سپاهان، نسبت به پرسپولیس و حتی استقلال، تیم اصفهانی از شانس بیشتری برای قهرمانی در لیگ بیست و دوم برخوردار است.

ناصر محمدخانی فوق ستاره پرسپولیس در دهه ۶۰ در این رابطه می‌گوید: پرسپولیس برخلاف جام حذفی در لیگ برتر و دیدار برگشت نمایش خیلی خوبی ارائه نداد. نیمه اول واقعا بچه‌ها در حد خودشان ظاهر نشدند و تنها سایه‌ای از آن پرسپولیس بازی در نقش جهان بودند. سپاهان اما به نظر می‌رسید واقعا انگیزه داشته باشد و در نهایت هم به آنچه می‌خواست، رسید.

او ادامه می‌دهد: نیمه دوم از وقتی که پرسپولیس ۱۰ نفره شد به نظرم بهتر بازی کرد. پرسپولیس با کمی‌سخت گیری داور بازی ۱۰ نفره شد ولی خیلی دوید و جنگید و به نظرم روی یک غافلگیری گل خورد. اگر پرسپولیس در نیمه اول هم مثل نیمه دوم و بعد از ۱۰ نفره شدن بازی می‌کرد می‌توانست دوباره برنده بازی شود. پرسپولیس در جام حذفی خیلی قوی بازی را شروع کرد و خیلی زود در اصفهان به گل رسید و ۴ گل هم به یکی از مدعیان جام زد و سپاهان را حذف کرد.

برخی‌ها معتقدند با این شکست پرسپولیس می‌توان گفت شانس قهرمانی سپاهان افزایش پیدا کرده است اما ناصر محمدخانی خاطرنشان می‌کند: به نظر من هم بازی‌های سپاهان اصفهان روی کاغذ راحت‌تر از پرسپولیس و حتی استقلال است. شاید به همین دلیل هم کارشناسان مدعی شده‌اند سپاهان از شانس بیشتری برای قهرمانی برخوردار باشد اما نظر خود من چیز دیگری است. پرسپولیس در هفته بیست و هفتم یک فینال مهم با استقلال دارد و اگر دربی و ۶ بازی دیگر را هم ببرد شک نکنید قهرمان خواهد شد. یحیی گل محمدی مربی باتجربه‌ای است و به درستی هم از بازیکنانش خواست ناامیدنشوند و با قدرت و امیدواری در بازی‌های باقی مانده بجنگند. بازیکنان پرسپولیس باید همه بازی‌هایش را ببرد و دیگر حق هیچ اشتباهی ندارد.

پرسپولیس - سپاهان

ناصرمحمدخانی در خصوص دیدار بعدی پرسپولیس در رفسنجان و برابر مس نیز یادآور شد: این بازی هم اصلا و ابدا آسان نیست. تیم مس رفسنجان از تیم‌های خوب و قلدر این فصل است که راحت گل نمی‌خورد. نفرات خوبی هم دارد و می‌تواند یقه هر تیمی‌را بگیرد. پیروزی اخیر این تیم مقابل تیم اوج گرفته تراکتور تبریز هم گواه این ادعاست. البته همان طور که گفتم تیم پرسپولیس محکوم به پیروزی و برد است و باید تمام بازی‌های باقی مانده خودش را ببرد تا بتواند قهرمان شود. برای پرسپولیس نباید فرقی داشته باشد که با چه تیمی‌بازی می‌کند و باید و باید همه بازی‌های خودش را ببرد.

ستاره پیشین خط حمله پرسپولیس ضمن اشاره به عملکرد لئاندرو پریرا یادآور می‌شود: من امیدوارم این بازیکن واقعا بتواند با تیم هماهنگ شود. آنچه او در دیدارهای گذشته ارائه داده شاید خیلی رضایتبخش نبوده باشد و تنها یک پنالتی و اخراج را در جام حذفی از سیاوش یزدانی گرفت. با این حال شاید هنوز برای قضاوت زود باشد ولی انتظار خود من از یک بازیکن خارجی آن هم از نوع برزیلی اش به مراتب بیشتر است. باز تکرار می‌کنم من امیدوارم پریرا بتواند در دیدارهای باقی مانده بیشتر به پرسپولیس کمک کند چرا که همه از او انتظار دارند به جای کارت گرفتن و اخراج شدن، برای تیم جدیدش گل هم بزند.

فوق ستاره اسبق تیم ملی ایران در خصوص انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم کشورمان نیز می‌گوید: امیر قلعه‌نویی کارنامه مشخصی دارد و از مدیریت خوبی هم برخوردار است. او به گواه اغلب کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال بهترین انتخاب در مقطع کنونی بود. امیر قلعه‌نویی سال‌هاست در فوتبال ما در سطح بالا مربیگری می‌کند و پیش‌تر نیز یک مرتبه سرمربی تیم ملی ایران بوده است. بنابراین از تجربه کافی برای نشستن روی این صندلی برخوردار است اما فقط یک سئوال از فدراسیون فوتبال دارم. چرا فقط تا پایان جام ملت‌های آسیا به امیر قلعه‌نویی فرصت داده اند؟ او اگر بخواهد جوانگرایی کند یا تغییر نسل در تیم ملی بدهد که ضروری است باید حداقل تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ فرصت داشته باشد. در این یک سال او نمی‌تواند خیلی جوانگرایی کند و باید بیشتر به فکر نتیجه گرفتن باشد. به شخصه معتقدم باید به سرمربی ایرانی هم به اندازه مربیان خارجی مثل کارلوس کی‌روش فرصت داد. ما سه جام جهانی به کی‌روش فرصت دادیم و تیم ملی را به او سپردیم اما هرگز از گروه خود صعود نکردیم اما وقتی نوبت به انتخاب یک ایرانی رسید، قرارداد یکساله شد. به هر حال برای امیر قلعه‌نویی به عنوان نماینده مربیان ایرانی و سرمربی تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت دارم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • ممد اس اس IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    کاش قلیچ این کری رو خونده بود نه شممممممما!!!!!!!!!!!!خدا رحمت کنه تمام اسیران خاک رو
  • . IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    یجوری پیشکسوتها از بازیهای باقی مونده و دربی حرف میزنن انگار همین حالا همه رو برده و سپاهان هم چندتایی رو مطمئن میبازد!از ۲۱امتیاز باقی مونده با این سبک بازی پرسپولیس و این بازیکنان نهایتش بتونن ۱۰امتیاز دیگه بگیرن هنر کردن.دربی هم اگه نبازن یه مساوی بیشتر نمیتونن بگیرن.تا دلتون هم بخاد برای هر کدومش میتونن دلیل و توجیه بیارن .از داوری بگیر تا نگرفتن پول و انواع و اقسام مصدومیت و سرماخورده گی و بدشانسی و روزمون نبود و اِله و بِله!ببینید کی گفتم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی