سرجیم رتکلیف
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرجیم رتکلیف برای مذاکره بر سر تصاحب تیم منچستریونایتد و بازدید از امکانات باشگاه و زمین تمرینی وارد اولدترافورد شد.

امروز نوبت سرجیم رتکلیف و همکارانش در کمپانی اینئوس بود که تور VIP منچستریونایتد را دریافت کنند. رقیب سرسخت او در به چنگ آوردن باشگاه شیاطین سرخ، یعنی ثروتمندان قطری، روز پنچشنبه این تور را دریافت کرده بودند.

شیخ جاسم بن حمد آل‌ثانی، یکی از اعضای خانواده سلطنتی حاکم در قطر، پیشنهادی را ارائه کرده که گمان می‌رود کمتر از قیمت درخواستی ۶ میلیارد پوندی گلیزرها باشد. قیمت پیشنهادی آل‌ثانی ۵ میلیارد پوند گزارش شده است، اما او قول داده که بدهی باشگاه را پاک کند و بودجه بازسازی و تجهیز امکانات اولدترافورد و کارینگتون را ارتقا دهد.

اما سرجیم رتکلیف یکی از ثروتمندترین مردان بریتانیا و گروه اینئوس او نیز پیشنهاد وسوسه‌انگیزی ارائه دادند. رتکلیف، هوادار ۷۰ ساله یونایتد، اعلام کرده که «منچستر را به منچستریونایتد برمی‌گرداند»، و وعده داده که باشگاه را مدرن، مترقی و هوادار محور کند.

و امروز نوبت او بود که به اولدترافورد برود تا ببیند چه چیزی می‌تواند بخرد. اندی کوری و جان ریس، شرکای جیم در اینئوس، و راب نوین، رئیس اینئوس اسپورت و دست راست قدیمی این میلیاردر، در تئاتر رویاها حضور داشتند. و همچنین ژان کلود بلان، مدیرعامل اینئوس اسپورت، و سر دیو بریلزفورد، مدیر ورزش اینئوس اسپورت، به آنها پیوستند.

رتکلیف که مالک تیم لیگ ۱ نیس است، با ورود به اولدترافورد مورد استقبال ریچارد آرنولد قرار گرفت. این گروه هم مانند نمایندگان خاورمیانه، با کارکنان بخش‌های مختلف از جمله بخش فوتبال، امور مالی و بازرگانی و همچنین تئاتر رویاها و کارینگتون دیدار می‌کنند. هم استادیوم و هم زمین تمرینی نیاز به بازسازی دارند و این بازدید به آنها اجازه خواهد داد تا پولی که برای این کار مورد نیاز است را ارزیابی کنند.

سرجیم رتکلیف

سرجیم رتکلیف

سرجیم رتکلیف

نشریه «میل» گزارش داده که مناقصه دوم باید تا اواسط هفته ارائه شود و به بانک آمریکایی گروه راین که کار فروش را انجام می‌دهد، دعوت شود. آنها سپس با مالکان آمریکایی مشورت می‌کنند و بعد به آنها دسترسی کامل به حساب‌های یونایتد داده می‌شود و در آخر مذاکرات بعدی انجام می‌شود.

رتکلیف که یکی از بزرگان صنعت پتروشیمی است، در دوران اوج خود حدود ۲۱ میلیارد پوند سرمایه داشت. او کمپانی چند میلیارد پوندی اینئوس را ادامه می‌کند و مالک باشگاه نیس فرانسه، لوزان سوئیس، به علاوه یک‌سوم تیم فرمول یک مرسدس بنز است.

این مطلب را هم بخوانید: نگاهی به دنیای پر زرق و برق میلیاردری که مشتری منچستریونایتد شد/ از اخراج شدن از کار به دلیلی مضحک تا کسب درآمد میلیارد پوندی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی