تاثیر تغییر بند آزادسازی هالند بر غول‌های فوتبال/ اتفاقی که روی آینده مسی، نیمار و راموس اثر می‌گذارد
منبع: Marca
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تمدید قرارداد گواردیولا سناریوی جدایی احتمالی هالند از منچسترسیتی را تغییر داده و کار باشگاه‌های دیگر را سخت‌تر کرده است.

در مورد آینده ارلینگ هالند معماهای زیادی وجود دارد زیرا همانطور که نشریه «مارکا» در جولای ۲۰۲۲ گزارش داد، بیش از یک نوع بند آزادسازی در قرارداد او وجود دارد. گفته می‌شد که جدایی او از منچسترسیتی در سال ۲۰۲۴، ۲۰۰ میلیون یورو و جدایی در سال ۲۰۲۵، ۱۷۵ میلیون یورو هزینه خواهد داشت.

این بازیکن نروژی موفق شد دو بند آزادسازی را به منچسترسیتی تحمیل کند، فرمولی که قبلاً در دوران حضورش در بوروسیا دورتموند و سالزبورگ هم از آن استفاده می‌کرد.

او از همان ابتدا به توصیه مینو رایولای فقید گوش کرده بود و به این فرمول متوسل شد تا تابستان گذشته پس از پرداخت ۱۰۰ میلیون یورو توسط منچسترسیتی (۷۰ میلیون یورو برای بند آزادسازی و ۳۰ میلیون یورو کمیسیون) بوروسیا دورتموند را به مقصد لیگ برتر ترک کند. همچنین دورتموند در تابستان ۲۰۱۹ مبلغ ۲۰ میلیون یورو را با اعمال همان بند پرداخت کرد و او را از سالزبورگ خرید.

تغییر شرایط باشگاه‌ها با توجه به بند آزادسازی هالند

حالا اما سناریو تغییر کرده است. همانطور که اوریو دومنک در رادیو کاتالونیا گزارش داد، تعهد هالند به منچسترسیتی به آینده پپ گواردیولا مرتبط بود و مشخص شد که در صورت تمدید قرارداد سرمربی کاتالان، بند خروج این مهاجم ممکن است تغییر کند. گواردیولا قرارداد خود را تا ژوئن ۲۰۲۵ تمدید کرد، یعنی بند قرارداد مهاجم نیز به طور خودکار تمدید شده و مبلغش اکنون ۲۰۰ میلیون یورو برای سال ۲۰۲۵ است، نه ۱۷۵ میلیون یورو.

به این ترتیب، خواستاران مهاجم نروژی اکنون با قیمت و جدول زمانی دیگری روبه‌رو هستند و این موضوع می‌تواند نتایج مهمی در بازار نقل و انتقالات داشته باشد. به گزارش RMC Sports، پاری‌سن‌ژرمن حاضر است حدود ۲۰۰ میلیون یورو برای بازیکن نروژی بپردازد، انتقالی که می‌تواند روی لیونل مسی، سرخیو راموس و نیمار تاثیر بگذارد. در همین حال، رئال مادرید به موازات برنامه خود برای کیلیان امباپه به کار خود ادامه می‌دهد و اگر موفق به جذب او نشود، باید برای به خدمت گرفتن هالند تا سال ۲۰۲۵ مبلغ ۲۰۰ میلیون یورو پرداخت کند.

اساسا، تمدید قرارداد گواردیولا کار را برای سایر باشگاه‌ها سخت‌تر کرد و آنها یا باید مبلغ آزادسازی او را بپردازند یا مدت طولانی‌تری منتظر بمانند تا او سرانجام از اتحاد خارج شود.

این مطلب را هم بخوانید: پیچیدگی‌های آینده هالند در منچسترسیتی/ از بند فسح قرارداد ۲۰۰ میلیون یورویی تا آینده گواردیولا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی