نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
ببینید: افشاگری علی کفاشیان از ادعای مسئولان عالی‌رتبه درباره تبانی کی‌روش با قطر/ برای خود من واقعا تاسف‌برانگیز بود!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سال‌ها قبل و هنگام برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، قبل از بازی ایران و قطر شایعه تبانی کی‌روش با مسئولان قطری در ایران مطرح شده بود که صحت نداشت و تیم ملی آن بازی را با یک گل برد.

تیم ملی فوتبال ایران موفق شد سه بار پیاپی به جام جهانی صعود کند. ملی‌پوشان ایران در سال ۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ به جام جهانی صعود کردند تا تعداد حضورشان در جام جهانی را به عدد ۶ برسانند.

در بازی های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴، تیم ملی در بازی مقابل ازبکستان در تهران شکست خورد تا شرایط شاگردان کی‌روش برای صعود سخت شود. ایران در آن زمان مجبور بود برای صعود ۳ بازی پیش رو را پیروز شود. شاگردان کی‌روش موفق شدند قطر، کره جنوبی و لبنان را شکست دهند و به عنوان تیم اول راهی برزیل شوند.

پیش از بازی ایران و قطر در ایران شایعه شده بود که کارلوس کی‌روش سرمربی وقت ایران با مسئولین این کشور تبانی کرده تا با شکست مقابل این تیم آن‌ها به‌جای ایران راهی برزیل شوند! ایران در آن بازی موفق شد با تک‌گل رضا قوچان‌نژاد پیروز شود تا گام بلندی برای رسیدن به برزیل برداشته باشد.

در همین ارتباط، فرهاد عشوندی خبرنگار ورزشی با بازنشر ویدیوی زیر در توییتر خود نوشت: علی کفاشیان خیلی شفاف داره می‌گه نمایندگان نهادهای امنیتی قبل جام جهانی ۲۰۱۴ گفته بودن کی‌روش با قطر برای حذف تیم ملی تبانی کرده بوده. کفاشیان که یه عمر خودش با اون سیستم‌ها رابطه نزدیک داشته براشون تاسف خورده! تو این سال‌ها همین کارشناس‌ها کلی اتهام و لطمه به ورزش زدن…

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فرامرز IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    در آن دوره ازبکستان شانس صعود را به همراه ایران و کره‌جنوبی داشت نه قطر و با توجه به این که بازی آخر ازبکستان با قطر در زمین خودش بود سرنوشت صعود را هم خود ازبکستان برای خودش مشخص می کرد اوضاع جدول هم به گونه‌ای بود که یا ایران با برد در برابر این سه تیم به عنوان تیم اول صعود می کرد یا اگر در مقابل هر کدام از این تیم برنده نمی شد سوم می شد و به پلی آف راه پیدا می کرد و ازبکستان دوم می شد و مسافر برزیل یعنی در عمل ایران شانس دوم شدن را نداشت قطر که در هر حالت کورسوی امیدی برای بالا آمدن نداشت مثل این که آن دوستان از فوتبال چیزی بار شان نبود و قادر به محاسبه شرایط جدول نبودند اما دو حالت دارد یا علی کفاشیان دروغ می گوید و تنها برای شوخی و خنده در این روزهای نوروز این حرف را می زند یا این که واقعاً علی کفاشیان رئیس وقت فدراسیون فوتبال نیز توانایی درک این شرایط جدول را نداشت که این بسیار تأسف بار تر است که ببینید نفر اول فوتبال کشور از چه قماشی بودچون که این یک حساب دو دو تا چهار تای ریاضی ست.
    • محمد IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      باسلام البته ایران باسوریه بازی کرد درصورتیکه میتوانست باسوریه بازی بهتری انجام دهد که سوریه به پلی آف رفت که جبارف بازیکن قدیمی استقلال نیز درصحبتی که بارسانه های ورزشی راداشت اینراعنوان کرد که شمابسوریه چراغ سبز نشان دادید وبنوعی تبانی کردید واگربازی خودتان رامیکردیدراحت آنهاراشکست میدادید، درصورتیکه بازی درآزادی بود ومتاسفانه تیمهای ملی مادربرابراین تیمها نتایج خوبی نگرفته ازلبنان که باخروج کشکی دروازبانمان بایک گل شکست خوردیم وبازی رفت باسوریه درمالزی وبازی دراستادیوم بدون صندلی وزیرباران شدید وپراب درزمین وداوری درحد مدارس وتظاهرکردنهای زشت بازیکنان سوریه وتمارض در کشورهای عربی سالهای پنجاه ، بایددرتهران آنقدرشل ووارفته بازی نمیکردیم ومتاسفانه این فرهنگ تظاهر به حال دادن همیشه کاررابه اماواگرکشانده واگربازیکنانی مث خدادادوقوچی بدادتیم نمیرسیدن معلوم نبود چه حال وروزی داشتیم وبارئیسهای فدراسیونی مث کفاشیان وتاج وضعمان بهترازاین نخواهدبود.بایدذهنیت بازیکنان تغییر کند واین بایدازپایه شکل بگیرد وتازمانیکه وضع فوتبال پایه ما اینقدرابتدائی ودرحدصفرهست امیدی نیست چون ورزش درمدارس صفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی