پس از ۱۳۰ کشته در فوتبال؛ میزبانی جام جهانی از این کشور گرفته شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فیفا همان طور که پیش بینی می‌شد امتیاز میزبانی جام جهانی زیر ۲۰ سال را از اندونزی گرفت.

مسابقات جام جهانی زیر ۲۰ سال هر دو سال یک بار برگزار می‌شود. این مسابقات در سال ۲۰۲۱ قرار بود در اندونزی برگزار شود که به دلیل کرونا لغو شد و فیفا اعلام کرد میزبانی اندونزی به سال ۲۰۲۳ موکول می‌شود اما در پی یک اتفاق تلخ در مسابقات باشگاهی اندونزی این میزبانی از این کشور آسیایی گرفته شد و به زودی در یک کشور دیگر برگزار می‌شود.

مسابقات جام جهانی جوانان با حضضور ۲۴ تیم برگزار می‌شود. به تازگی مسابقات جام ملت‌های آسیا برای تعیین چهار نماینده فوتبال آسیا در ازبکستان برگزار شد که متاسفانه ایران با شکست در برابر عراق شانس حضور در این مسابقات را از دست داد.

چندی قبل دو تیم آرما اف سی و پرسبایا سورابایا به مصاف یکدیگر رفتند و شکست آرما در این بازی باعث شد که اتفاقات عجیبی پس از پایان این دیدار رقم بخورد. شکست آرما اف سی منجر به خشم هواداران این تیم و هجوم آنها به زمین شد که با برخورد شدید نیروهای امنیتی و ضرب و شتم آن‌ها روبرو شدند. پرتاب گازهای اشک‌آور به سمت تماشاگران کار را بدتر کرد و باعث شد که هزاران نفر به سمت خروجی ورزشگاه‌ هجوم ببرند.  خبرهای اولیه حاکی از این بود که نزدیک به ۱۳۰ نفر در این حادثه کشته شدند اما مقامات دولتی کمی بعد اعلام کردند که تعداد کشته‌ها به ۱۷۴ نفر افزایش پیدا کرده است و شرایط ۱۱ تماشاگر نیز بسیار وخیم است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Amir IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    دلیل اصلی عدم برگزاری در این کشور، چیز دیگری است ، از عزیزان تحریریه تقاضا داریم اگر نمیتوانند دلیل اصلی را بگویند روی آن موضوع مانور ندهند سپاس
  • باافتخارپرسپوليسيم IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    دليل اصلي صعود اسرائيل به مسابقات جام جهاني اندونزي هستش.كه مقامات ورزش اندونزي دراستان بالي خواهان اخراج اسرائيل شده بودند .كه فيفا هم ميزباني رااز اندونزي گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی