نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
ادعای عجیب یک پرسپولیسی؛ یک‌بار هم قهرمان آسیا شدیم/ برد دربی به بعضی‌ها فشار آورده است
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: این افتخار را داریم که با شکست الهلال و المحرق قهرمان آسیا شدیم.

مرتضی فنونی‌زاده مدافع اسبق پرسپولیس و تیم ملی معتقد است هر اقدامی که دو تیم مدعی دیگر انجام دهند در عزم و اراده بازیکنان پرسپولیس برای قهرمانی خللی به وجود نمی‌آید. در رابطه با بازی پیش روی پرسپولیس مقابل پیکان و سایر مواردی که اخیراً برای سرخپوشان به وجود آمده فنونی‌زاده صحبت کرده است.

 در رابطه با بازی پرسپولیس و پیکان در ورزشگاه دستگردی و چمن خراب این باشگاه چه صحبتی دارید؟

به هر حال بعضی‌ها هر کاری که از دستشان برمی‌آید انجام می‌دهند تا پرسپولیس را از ورزشگاه آزادی دور کنند و به طرق مختلف برای پرسپولیس به زعم خودشان مشکل و حاشیه درست کنند اما خیالشان راحت باشد که پرسپولیس اسیر این حاشیه‌ها نمی‌شود و کار خودش را با قدرت بیشتری انجام می‌دهد. کیفیت زمین موجب می‌شد که پرسپولیس باز هم بازی مالکانه خودش را به حریفش تحمیل کند و تیم مقابل را تحت فشار قرار دهد اما با وجود اینکه بلیت‌فروشی هم به باشگاه پیکان می‌رسید و شرایط برای دو تیم کاملاً عادلانه بود بازی در ورزشگاه دستگردی هم خوب نیست اما بازیکنان پرسپولیس می‌دانند که نباید صدر را به هیچ قیمتی از دست بدهند و اتفاقاً همین کار را هم انجام خواهند داد و از آنجا که توانایی زیادی به لحاظ فنی دارند و دست یحیی به لحاظ بازیکن درون زمین و روی نیمکت باز است پرسپولیس با قدرت هر چه تمام‌تر مقابل پیکان بازی خواهد کرد و از این بازی سربلند بیرون خواهد آمد. پیکان تیم خوبی است و هر دو تیم از قدیم تیم‌هایی از خانواده یکدیگر بوده‌اند. بازی این دو تیم در دور رفت مساوی شد اما بازیکنان پرسپولیس در حال حاضر در شرایطی قرار دارند که برای باقی ماندن در صدر باید برنده شوند و این کار را هم انجام می‌دهند چون تحت هیچ شرایطی پرسپولیس نباید امتیاز از دست بدهد.

 شناخت سرمربی پیکان از افکار و تفکرات یحیی برای پرسپولیس مشکل‌ساز نخواهد شد؟

در هفته‌های پایانی که شناخت تیم‌ها از یکدیگر به اوج خودش رسیده اما از آنجا که روحیه بازیکنان پرسپولیس بسیار بالاست و از سوی دیگر دست یحیی به لحاظ بازیکن هم خیلی بازتر است از این‌رو پرسپولیس برنده بازی خواهد شد و با شکست پیکان چشم به دو فینال هفته‌های پایانی خواهد داشت تا قهرمانی دیگری را دشت کرده و کماکان عنوان پرافتخارترین تیم لیگ برتر و ایران را برای خودش حفظ کند.

 در رابطه با قرعه جام حذفی که پرسپولیس باید با هوادار در ورزشگاه دستگردی بازی کند چه تحلیلی دارید؟

پرسپولیس از سد هوادار می‌گذرد و قطعاً با از میان برداشتن حریف به فینال خواهد رسید.

 اما سرمربی هوادار گفته که پرسپولیس را شکست می‌دهد و با رسیدن به فینال انتقام شکست سنگین از استقلال را هم می‌گیرد؟

به نظرم سرمربی هوادار نباید چنین اظهارنظرهایی داشته باشد و شخصاً از او چنین اظهار نظری را بعید می‌دانستم اما با وجود این به نظرم پرسپولیس اگر با قدرت واقعی‌اش ظاهر شود هیچ تیمی نمی‌تواند مقابل آن قد علم کند. من شخصاً معتقدم پرسپولیس و استقلال از سد حریفانشان در جام حذفی می‌گذرند و در فینال حریف هم خواهند شد که در این فینال هم پرسپولیس برنده خواهد شد. اتفاقاً خودم هم تجربه این موفقیت را دارم. در سال 1360 هم در لیگ قهرمان شدیم هم در جام حذفی که استقلال را در فینال جام حذفی در ضربات پنالتی شکست دادیم و قهرمان شدیم.

 یکی از بازیکنان سابق استقلال خطاب به افشین پیروانی گفته که اگر بدون باخت قهرمان شدید برای ما کری بخوانید و در ادامه گفته که حداقل یک‌بار قهرمان آسیا شوید و بعد دست‌تان را مشت کنید؟

من فکر کنم برد در دربی خیلی به آن دوست عزیزمان فشار وارد ساخته که اینطور اظهارنظر کرده است. ما دربی را بردیم و تیم‌مان هم در صدر است و شانس اول قهرمانی محسوب می‌شود. ضمناً یک‌بار هم قهرمان آسیا شدیم و این افتخار را داریم که در همان سال با شکست الهلال و المحرق قهرمان شدیم. پس بهتر است دوستان تاریخ را بهتر و با دقت بیشتری مطالعه کنند.

 در رابطه با برد سخت پرسپولیس مقابل گل‌گهر چه توضیحی دارید؟

پرسپولیس در نیمه اول عالی بازی کرد و به دو گل رسید و تاکتیک خودش را به حریف دیکته کرد ضمن اینکه دو موقعیت گل دیگر را هم داشت که بازیکنان آن را از دست دادند. هر چند در نیمه دوم کمی از روی شکم‌سیری بازی کردند اما در نهایت پیروز شدند و به نیمه نهایی رسیدند نکته‌ای که خیلی برای پرسپولیس مهم بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۷
  • 63636366666 IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    اولا دربی را شما نبردید دربی را به شما هدیه دادند بعو اون جام درجام بود در آسیا مثل جام حذفی خودمون بعدش شما در دربی با وجودی که استقلال خوب نبود هفتا دقیقه دفاع اتوبوسی کردید در باره قهرمانی هم خدا کریمه هنوز هیجی مشخص نیست
    • اسی کیسه پاره کن IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      کدوم هفتاد دقیقه حمله کردین که فقط یک موقعیت داشتین کیسه کش جماعت چرا نمی‌فهمه جام درجام و لیگ اسیا در هم ادغام شد و لیگ قهرمانان آسیا تشکیل شد ،حالا بیا به کیسه کش ها حالی کن
    • شاهین IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      جام پارسال استقلال کثیفترین جام کره خاکی بود.... تمام ارکان ورزش و فوتبال درش دخیل بودند
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      اسمش جام در جام بوده ولی کیفیت تیم ها و رقابت ها از لیگ دست یک تهران هم پایین تر بوده. مثلا پرسپولیس 13 – پنجاب پاکستان 2 ...المحرق بحرین 8 – النجمه لبنان 1 .... الهلال عربستان 9 – محمدان بنگلادش 1 .... حالا اسم تیم ها رو ملاحظه کنید تا به سطح کیفی رقابت ها پی ببرید: فنجاء ‌، کراما یودا تیگا بریلیان، موهان باگان، رئنوا سری لانکا. هنوز رقابت ها به وسطش نرسیده بود که تیم های درپیت و سطح پایین آسیا دیدن که اصلا بازی کردن توی این جام، همون اعتبار نصف و نیمه اونا رو هم خراب می کنه بنابراین همه از رقابت ها انصراف دادن. الفیصلی ، القادسیه ، رئنوا سری لانکا. بعدا تیم دوو رویالز هم انصراف داد و پرسپولیس الهلال رو یک بر صفر برد و در فینال المحرق تیم درجه 5 آسیا رو در 180 دقیقه بازی رفت و برگشت به زور یک بر صفر برد و مثلا قهرمان یک جام شد. انقدر کیفیت رقابت ها و سطح تیم ها به شدت پایین بوده که اگه کسی ندونه فکر میکنه مسابقات فوتسال بوده. اگه دقیق نگاه کنیم انگار فقط پرسپولیس و الهلال در یک جام بودن و با هم بازی کردن و برنده قهرمان شد. بازی دو جانبه بود که برنده قهرمان شد.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      پرسپولیس حکومتی رو در دربی به صورت مهندسی شده پیروز کردن تا امسال قهرمانش کنن. اگه پنالتی استقلال روی مهدی قایدی در دقایق ابتدایی بازی گرفته می شد یامگا گلش می کرد و بعد پرسپولیس دیگه نمی تونست کل بازی اتوبوس جلوی دروازش بذاره و مجبور می شد بکشه جلو. در نتیجه فضاهای بسیار زیادی برای مهاجمان سرعتی و تکنیکی استقلال به وجود می اومد و گل های بعدی هم زده می شد. داور هم که از قبل توجیه شده بود جلوی فاجعه رو برای پرسپولیس گرفت.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      اصلا کسی دید پرسپولیس تو دربی فوتبال بازی کرده باشه؟ ما موقعیت اول رو داشتیم که اگه گولسیانی کل هیکلش با دست های بازش رو جلوی مهدی قایدی ننداخته بود که اون توپ گل می شد و داور هم پنالتی رو اعلام نکرد که استقلال سریع به گل برسه تا نکنه استراتزی تعیین شده یحیی گلمحمدی خراب بشه. یه طوری میگن انگار پرسپولیس 50 تا موقعیت گل ایجاد کرد که استقلال فقط یه دونه موقعیت داشت. اگه اون پنالتی گرفته می شد اتوبوس از جلوی دروازه پرسپولیس کنار می رفت و موقعیت ها و گل های بعدی هم از راه می رسیدند
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      به تقلید از اروپا اومدن جام در جام و سوپرجام آسیا گذاشتن بعدا دیدن همه انصراف میدن و سطح رقابت ها و کیفیت تیم های شرکت کننده بسیار پایینه بنابراین حذفش کردن. اصلا ادغام نشد. الان هم اسمش لیگ قهرمانان اسیاست که باز از اروپا گرفتن ولی همون جام باشگاه های آسیاست. مثل لیگ برتر ایران که ففط اسمش لیگ برتره و شما مقایسه کنید با لیگ برتر انگلیس.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      دو قهرمانی استقلال تو آسیا.......حسرت ابدی پرسپولیسیا ....... منظورم اینه فقط می تونید از دور نگاهش کنید اما امکان نداره بتونید بهش برسید.
    • علی IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      جام در جام آسیا حساب نیست اما بازی های چهارجانبه حسابه!؟
    • محمد IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      دوست عزیز قهرمانی پارسال تیمت بعدازده سال به تمام معنا هدیه بود.
    • شیش ۶ IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      یه چند وقت دیگه اجرلو خودش میاد میگه جریان جامی که به کیثه دادن چی بوده!حاج فتل اولین کسی بود که پته ی اجر رو ریخت رو اب و البته تاوانش را با ابروی چند ساله ی خود داد!ولی اینجور کثافتکاریها را برای همیشه نمیشه پنهان کرد و یه روزی یه جایی میزنه بیرون.البته برادران قاچاقچی خودمون همه میدونن چی شد که یهو بعداز یک دهه ! و با ورود یکنفر! و ۱۷ پنالتی یه تیمی جام میبره!!!کثافت اندر کثافت بابت یک جام .
    • تاااااااج IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      در پاسخ به آقای شاهی : جام پارسال سوزناک ترین جامی بود که استقلال به لنگیا نشون داد. به جرات باید بگم که جام طلایی استقلال حتی از قهرمانی های استقلال در آسیا و فینال های تاج در آسیا هم بیشتر لنگ رو آتیش زد.
    • م س IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      ما که مشخص هست چه تیم های گردن کلفتی را شکست دادیم الهلال و...وقهرمان جام درجام شدیم شما بفر مایید سند قهرمانی در آسیای شما در سال های دور چی هست؟شماییکه برد دربی تان اینطوری بوده که بازیکن تعویضی مجدد وارد زمین میشود وآب از آب تکان نمیخورد وداور وفدراسیون وزمین وزمان از شما حمایت کردن ای حساب نیست؟
    • فرشاد IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      ولی سال بعدش کیسه در همین بازیها حذف شد آقاقن پر مدعا تازه از جام چهارجانبه که شما توسط زور اشرف پهلوی در تهران با زدو بند اول شدید هنوز که هنوز پز آن را می دهید در صورتیکه ای اف سی اصلا آنها بحساب نمیاره
    • محمدرضا IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      شما راست میگید دو تا چهار جانبه رو بردید
    • کیسه سوز IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      دوست عزیزیک کم منطق داشته باش ضررنمیکنی بازی قبل کیسه اومدن تبانی کردن باهوادارتاروحیه تیم ببرن بالاازعیسی بی خبربودن فرومیکنه داوراگه یه پنالتی براشمانگرفت پنالتی یامگاروی عبدی روکه همه کارشناساخطاتشخیص دادن نگرفت پس آب هدرنده🤣😂
    • مجتبی IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      این جامی که لنگیا بهش افتخار میکنن ،استقلال دو بار قهرمان شده اما حتی ارزش به زبان آوردن نداره در برابر دو قهرمانی و دو نایب قهرمانی آسیا. قهرمانی جام در جام فقط برای تیم‌های سطح سه و چهار آسیا افتخار محسوب میشه. جای سوال داره که پیکان اصلا از حق ضایع شده خودش صحبت نمیکه. حق بدین که برای اهالی فوتبال شائبه ایجاد کنه
  • داریوش IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    دوستان حتی اوت های بغل رو فکر کنم حمله کیسه حساب کردن!!!! درضمن جام درجام اون سالها دست کمی از قهرمانی آسیا نداشت ! مطالعه چیز خوبیه و ضمنا یکی از ستاره های حلبی شما مربوط به سالیه که کلاچهار تا بازی کردین !!!!یعنی ی چی تو مایعهای جام در جام !!!!! پس سکوت در این جا چیز خوبیست
  • طرفدار IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    به نظر می رسد جناب فنونی زاده خودش به تاریخ بنگرد ان قهرمانی ربطی به جام باشگاه های اسیا ندارد الکی و جعلی ستاره زدید تا نسوزید دیگر اینکه شوخی نیست قهرمانی بدون شکست که بارسلونا هم تا حالا دست نیافته و سوم اینکه بابا مسعود با ان هزینه برای تیم بی اعتبار در اسیا نتوانست کاری کند
  • ایران IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    بیچاره لنگیا. خیلی دلم براشون میسوزه. عقده و حسرت قهرمانی آسیا و داشتن ستاره واقعی تاابد توی دلشون می‌مونه. شماها بدون بابا مسعودتون دیگه هیچی نیستید. کثیف ترین جام های تاریخ توی اون ویترین شماست که پنج سال بجای بطری آب معدنی و دستمال کاغذی بتونید چهارتا دونه جام بذارید تا عقده نداشته باشید. اون قهرمانی آسیا هم که این میگه مال جام در جام منسوخ شده بود که ای‌اف‌سی به طور رسمی از ۲۰۰۳ اونو غیررسمی و منحل شده توصیف کرد. توی خواب آسیا بمونید کوچولواااا
  • تاااااااج IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    در پاسخ به آقای اسی : اگر ادغام شده و فاتحان اون جامها هم جزو قهرمان های آسیا بحساب میان، پس چرا تو لیست فاتحان نیستن ؟
  • ناشناس IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    اگه جام پارسال ما کثیف بود جامهای اسنپی شما رو تو این چند سال کجای دلمون باید بذاریم
  • اس اس.تیم مردمی IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    اولا که جام درجام اسیا درحد واندازه های جام ولایت خودمون بود ویک پای ثابت اون تیم برق شیراز والزورا عراق بودند وثانیا قهرمانی طلایی سال گذشته استقلال بی شک پاک ترین قهرمانیهای چندسال اخیر بوده که اکثر تیمها تبریک گفته وتونل افتخار زدند درحالی که بعضی تیمها را به زور قهرمان میکردند که حتی یه توپ جمع کن هم تبریک نگفت 😂😂😂😂
  • محمود IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    سلام اون کسی که گفته هر وقت بدون پاخت قهرمان شدید، اونوقت مشت گره کرده نشون بدید. خیلی بچه تر از ان هست که یادش بیاد که پرسپولیس در سال ۱۳۵۲ ، اولین دوره جام تخت جمشید و سومین دوره لیگ فوتبال ایران تیم پرسپولیس تهران بدون باخت برای دومین بار قهرمان این دوره از رقابت‌ها شد. یعنی مال سال 1352 مشت مون رو گره کردیم
    • تقویم تاریخ IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      اولین دوره که ۱۲ تیمی بود پرسپولیس بدون باخت قهرمان شد سومین دوره تخت جمشید که دربی رفت رو به تاج باختین خخخخخخخخخخ ضمنا آقای گل اولین و دومین دوره جام تخت جمشید هم مرحوم غلامحسین مظلومی شد
    • زهرا IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      گل گفتید آقا محمود زنده باشید انشاالله تعالی زنده باد پرسپولیس سرتاسر مردمی آریایی همیشه قهرمان محبوب و مظلوم و غریب انشاالله تعالی یا منتقم
  • طرفدار IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    اصلا چرا بحث می کنید هر دقت لنگی ها توانستند یک نیمه کاپ اسیا نه دو تا بیاورند ان وقت بیایند التماس کنند تا بنشینیم بحث کنیم والا تیم بدون اعتبار در اسیا چه برای گفتن دارد
  • تاریخ تمدن افتخار IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    دربی تموم شد قهرمان لیگ هم تا ۳ هفته دیگه پرسپولیس میشه . تمرکزتون را بهم نزنید تا حداقل نایب قهرمان بشید نه کمک نایب قهرمان. تیمی در حز و اندازه های پرسپولیس نداریم که بخواد کری برامون بخونه. برای قهرمانی باید دوباره جک تری دی بخرید غیر از خرید داور
    • سلام بر شرافت یحیی IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      هروقت خودتون بودید و تیمتون بیا وسط میدون کُری بخون تا الان فقط شورای تامین نیومده بود کمکتون که اونا هم اومدن بلکه پیکان هم به ضرب و زور بتونین ببرید ، تیمی کُری میخونه که بدون بابا و عمو و دایی و ...... بیاد توی مستطیل سبز
  • ق IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    کیسه درسال1970(54سال قبل)باحمایت حکومت وقت که تیمش بوده بازی درچهارجانبه باشرکت هامنت لبنان.سلانکورمالزی.مدان اندونزی.هاپویل اسراِییل در ورزشگاه امجدیه قهرمان شد/سوال آیاکسی این تیمها که متعلق به محلات آن کشورهاست میشناسند؟هرکی شناخت یک کیسه جایزه میگیره
  • ایران IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    احسنت مرتضی ....
  • مجید تاجی IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    من بعنوان یه تاجی قدیمی ...خواهش میکنم این کرکری های بچه گانه رو بزارین کنار ، دربی تموم شده و مبارک دوستان قرمز، انقدر توی حاشیه نرید، با همین رفتارها نزدیک سی و دوساله هیچ جام آسیایی به وطن نیومده یکم کینه ها و تنگ نظری هارو نسبت به هم کنار بزارین ، چرا هر کدوم میرن آسیا دیگر تیمها دنبال آسیب زدن به اون هستن... خلاصه رفتار و اعمال هواداران قدیم خیلی مردونه تر و رفاقتانه بود تا این دوره ...سعی کنید از تخریب هم دوری کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی