داور یک پنالتی دیگر هم به پرسپولیس بدهکار شد/ دفاع تمام‌قد یک پرسپولیسی از ساکت الهامی
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مهاجم اسبق پرسپولیس گفت: هیچ مربی نمی‌آید مصلحت تیمش و شرافت خودش را فدای مسأله دیگری سازد.

مرتضی کرمانی‌مقدم مهاجم اسبق پرسپولیس و تیم ملی که به همراه فرشاد پیوس مسئولیت فنی تیم داماش را در شش بازی پایانی این تیم قبول کرده‌اند، از شرایط خوب این تیم و شانس بالایش برای صعود به رقابت‌های لیگ یک حرف می‌زند.

پیشکسوت پرسپولیس از شانس بالای پرسپولیس برای قهرمانی در دو بازی پایانی که به نوعی فینال مسابقات محسوب می‌شود هم صحبت کرد. مربی فعلی داماش از هجمه واردشده به دو مربی لیگ یعنی ساکت الهامی و مجتبی حسینی انتقاد کرده و قاطعانه در این خصوص صحبت می‌کند که هیچ مربی مصالح تیم خودش را فدای تیم‌های دیگر نخواهد ساخت.

از تیم باشگاهی‌تان داماش شروع کنیم که به نظر شانس بالایی برای صعود به مرحله پلی‌آف پیدا کرده؟
فرشاد پیوس و من برای شش بازی پایانی فصل به تیم داماش رفته‌ایم و خدا را شکر در پنج بازی که مسئولیت فنی این تیم را در اختیار داشتیم به ترتیب به ۴ برد و یک تساوی رسیده‌ایم و اگر در بازی بعدی‌مان صاحب برد شده و رقیب‌مان متوقف شود شرایط خوبی برای پلی‌آف و نهایتا صعود به لیگ یک پیدا خواهیم کرد.

بازی پرسپولیس مقابل پیکان را چگونه ارزیابی کردید؟
پیکان شرایط خوبی در جدول نداشت و هر مربی که خطر سقوط را احساس کند با تمام توان می‌جنگد از همین رو دو تیم جانانه جنگیدند. در این بین پرسپولیس باید در نیمه اول کار پیکان را تمام می‌کرد که به این مهم نرسید تا در ادامه و در نیمه دوم استرس زیادی بر تیم حاکم شود و کار سخت‌تر شود.

در نیمه دوم شرایط پرسپولیس را چگونه ارزیابی کردید؟
یکی از سخت‌ترین بازی‌های فصل پرسپولیس را شاهد بودیم. گل نزدن در نیمه اول موجب شد تا استرس بر بازیکنان غلبه کند اما تعویض‌های خوب و تهاجمی یحیی در نیمه دوم شرایط را برای رسیدن به گل بهتر کرد و موجب شد تا قدرت تهاجمی تیم بیشتر شود و در نهایت پرسپولیس سه امتیاز طلایی را کسب کند و در صدر بماند و باز هم شانس خودش را برای قهرمانی به‌عنوان مدعی اول زنده نگه دارد.

اما به نظر رسید که عیسی مانند دربی و بازی مقابل گل‌گهر برنده و قوی ظاهر نشد.
بله عیسی زیاد خوب نبود ضمن این‌که غیبت میلاد سرلک هم که محروم بود روی عملکرد خط میانی پرسپولیس تأثیر گذاشته بود. از سوی دیگر استرس بازی حتی کمی روی بیرانوند هم تأثیر گذاشته بود و موجب شده بود تا این بازیکن هم روی چند صحنه اشتباه داشته باشد اما به هر حال نکته کلیدی بازی، پیروزی پرسپولیس بود که خوشبختانه پرسپولیس به آن رسید و دوباره صدر را پس گرفت تا خودش را باز هم به‌عنوان شانس اول قهرمانی مطرح سازد.

در خصوص صحنه‌های حساس داوری چه صحبتی دارید؛ دو صحنه که حرف و حدیث‌هایی را همراه داشته است؟
پنالتی که به سود پرسپولیس گرفته شد کاملا درست بود چون مدافع پیکان در حالی که پریرا می‌رفت صاحب توپ شود پای او را زد و خطای صددرصد پنالتی مرتکب شد که اگر نمی‌زد پریرا در موقعیت گل‌زنی قرار می‌گرفت. از سوی دیگر در یک صحنه دیگر هم بازیکن پیکان پای سعید صادقی را زد که هزار درصد پنالتی بود اما نمی‌دانم چرا داور آن پنالتی را نگرفت و کمک داور که خیلی نزدیک به صحنه بود آن صحنه را پنالتی اعلام نکرد. در هر حال هیچ حقی از تیم پیکان ضایع نشد بلکه پرسپولیس یک پنالتی هم از داور طلبکار شد که اگر بازی مساوی می‌شد به هر حال واقعا در حق پرسپولیس اجحاف شده بود اما خدا را شکر که به‌هر حال همه چیز به خوبی سپری شد و پرسپولیس هم به حق خودش که برد بود دست یافت.

اضلاع قهرمانی را چندضلعی می‌دانید؟
به نظرم با اختلاف ۴ امتیازی که پرسپولیس با استقلال پیدا کرد استقلال دیگر شانسی برای قهرمانی در لیگ نخواهد داشت و تمرکزش را بیشتر بر روی قهرمانی در جام حذفی معطوف خواهد کرد و جنگ اصلی قهرمانی لیگ بین پرسپولیس و سپاهان خواهد بود که در این بین باز هم شانس اول پرسپولیس است چون من معتقدم هواداران در روز جمعه به شکل باشکوهی تمام ظرفیت طبقه اول و پایینی ورزشگاه را پر خواهند کرد تا مانند بازی مقابل پیکان باز هم به تیمشان روحیه بدهند و تیمشان را مقابل گل‌گهر هم به یک پیروزی با ارزش دیگر برسانند. البته بازی با گل‌گهر هم سخت است چون این تیم جام حذفی و شانس سهمیه در لیگ را تقریبا از دست داده از این‌رو با تمام قدرت مقابل پرسپولیس حاضر خواهد شد اما انگیزه و شانس پرسپولیس برای قهرمانی و موفقیت در ورزشگاه آزادی بسیار بیشتر است و هم تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهد این شانس بزرگ را از دست بدهد چون همه چیز دست خودش است. به همین دلیل پرسپولیس نمی‌خواهد در دوقدمی قهرمانی این شانس بزرگ را به سپاهان بدهد از این‌رو شاید جمعه و شاید هم در قائمشهر قهرمانی پرسپولیس رقم بخورد.

در زمان زدن پنالتی ترابی استرس نداشتید؟
ترابی عالی پنالتی را زد و پرقدرت به وسط دروازه کوبید تا دروازه‌بان پیکان را مقهور هوش و قدرت بالای ضربه‌اش سازد.

در رابطه با دو مربی هوادار و حتی همین پیکان برای بازی‌هایشان مقابل پرسپولیس حرف و حدیث زیادی وجود داشت!
هیچ مربی نمی‌آید مصلحت تیمش و شرافت خودش را فدای مسأله دیگری سازد. من ساکت الهامی را خوب می‌شناسم و اعتقاد دارم اگر تیمش به استقلال باخت فقط به این خاطر بود که آن روز، روز استقلال بود و تیم هوادار روزش نبود. از سوی دیگر دیدید بعد از هجمه‌هایی که به پیکان وارد کردند مجتبی حسینی و تیمش چگونه مقابل پرسپولیس جنگیدند از این‌رو هیچ مربی مصالح خودش و تیمش را فدای تیم دیگری نخواهد کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • دریک وند IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    انشالا بازی بعد این پنالتی طلب را هم خدمت شما عرضه خواهیم کرد
    • علیرضا IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      داور خیلی سعی کرد بخاطر دستور از بالا برای پرسپولیس پنالتی نگیرد تا نتیجه ی دلخواه عسطقلال و فدراسیون در بیاد ولی اخرش مقهور قدرت تیم پرسپولیس شد و دید بیش از این بخاد نتیجه را برای کیصه کشا دربیاره گندش در میاد و شر میشه بناچار پنالتی دوم رو گرفت .حالا هم که پرسپولیس ۳ امتیاز شیرین و حیاتی لازم را گرفت ان یک پنالتی به نامردی نگرفته شده را به عسطقلال میدیم شاید در بازی بعد بتونه یه امتیاز از حریفش بگیره و بیش از این نره زیره پرسپولیس.😂😂😂
    • لنگ ننگ فوتبال ایران و آسیا IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      تیم لنگ بالای چهل ساله که بیشترین امتیازاتش رو از داوری ها داره میگیره.. زمان برانکو بیشلز ۴۰ امتیاز در چند فصل را طارمی علیپور بودیمیر و...با تمارض و دایو پنالتی گرفتن .. داوران از این جماعت می ترسن تو کوچه وخیابان تهدید نشن ..بخاطر همین سعی می کنن سری که درد نکنه دستمال نبندند..حالا این جماعت دلشون خوش باشه که جام میگیرین بدون تبانی بدون کمک داوری..!!
  • سپاهانیم IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    این قهرمانی از بیرون زمین بازی در می آید بعدا حقایق مشخص می شه
  • پاسداری IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    بدبخت اون اصلا پنالتی نبود داور از بالا دستور داشت که پنالتی بگیره خطا رو قائدی و هند گولسیانی داور پولکی عمدا نگرفت تا فسپولیس قهرمان کنند .بازی گل گهرم داور قطعا به نفع خواهد گرفت
    • ساپی موقشنگ برامون بمونی حالا حالا ها😀 IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      براای کیسه با دایوو بستنای قاییدی فقط باید پنالتی بگیرن ، اگه داور شیرجه های قایدی رو پنالتی بگیره از نظر کیسه کشا لیگ فوتبال مثله پارسال پاکه،ولی اگه قایدی دایوو بزنه و داور نگیره میشه وزیر پرسپولیسی و فوتبال کثیف
  • جهان آرا IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    پرسپولیس خیلی تیم خوبی هست و همه تلاش میکنند ولی استقلال متاسفانه فقط بفکر حاشیه الکی هستش سرمربی هم بنظر بیشتر دنبال حاشیه هست
  • عیسی IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    مصاحبه اینوکه هیچ سمتی درتیمهای لیگ برتری نداره روباشاهرخ بیانی درحمایت ازاستقلال که خودش مربی هواداره وادن داستانهایی که گفته شده روباهم مقایسه کنید!
  • محمد IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    پیکان مقابل پرسپولیس جنگید ولی هوادار هرگز ،به نظرت با جنگیدن ۶ گل خورد اگر نمیجنگید چی میشد ؟!
  • AANA IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    واقعا خدتون مسخره کردین یا مردمه همه این مملکت دیدن که شما دارین به یه تیم کمک میکنید تا بره قهرمان بشه وقتی ریئس کمیته داوران پرسپولیسی باشه مشخصه کدوم تیم قهرمان میشه بعد کی زیر نظرش هست داوران حتما اگر تیمش پیروز نشد حتما یه پنالتی باش بگیر تا لحظه اخر شده
  • جمالوند IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    این داور ( بنیادی فر )در فینال جام حذفی مقابل استقلال واسه لنگ پنالتی ناحق میگیره و این پنالتی که هرچند پنالتی هم نبود جبران میکنه 😁😂🤣😀😃🤣😂🤣
    • Kamyar IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      کیسه کش بیچاره،اگر فدراسیون بدهی ها و دزدی های مدیران کیسه رو نمیدادن،سال آینده باید می‌رفتید لیگ دسته سوم.جایی که لیاقتتونه.بعدشم شما عرضه نداشتید نفت آبادان رو که نه تاکتیک داشت و نه مربی،شکست بدین و نفتی ها یه توپ آوردن داخل هیجده کیسه و همون یه توپ هم گل شد.تیم کیسه عرضه و شخصیت برنده شدن نداره،چرا میسوزی و به سرورتون توهین می کنید.از بازی با فولاد و هوادار و آلومینیوم معلوم بود که کیسه چه تیم خوبی داره.این ۳ بازی رو با تبانی و زد و بند برنده شدین.مابقی بازیها رو هم یا داور براتون پنالتی گرفت یا بازیکنان تیم های حریف مقابل تیم کیسه شل بازی کردن که تیم کیسه بتونه گل بزنه و برنده باشه.پارسال یه جام کاملا سفارشی تقدیمتون کردن،چون میدونستن تیم کیسه لیاقت قهرمانی و کسب جام نداره.خدا می‌دونه تا چند ساله دیگه رنگ هیچ جامی رو دیگه نمی بینید.تنها جامی که احتمالا ببرید،مایع ظرفشویی جام خواهد بود.
  • بهزاد IN ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    قابل توجه کیسه کشا،خوشبحال شما تا میبینین قهرمان نمیشین طرفدار تیمهای دیگه میشین، بازیهای خودتون رو با گلگهر توی این چند فصل نگاه کنین شاید خجالت بکشین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی