استقلال
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مهاجمان استقلال فصلی کابوس‌وار را پشت سر می‌گذارند و عملکردی فوق‌العاده ضعیف را از خود به جای گذاشته‌اند.

استقلال با ۴۳ گل زده برترین تیم لیگ بیست‌ودوم است و اگر آمار گلزنی تیم‌ها در جام حذفی و البته سوپرجام هم لحاظ شود، بازهم شاگردان ریکاردو سا پینتو در فصل جاری رکورددار هستند و با ثبت ۴۹ گل زده، برترین تیم فصل جاری در فاز تهاجمی محسوب می‌شوند. استقلالی‌ها در شرایطی توانسته‌اند ۴۹ گل به‌ثمر برسانند که شمار گل‌های زده مهاجمان آبی‌پوش حتی دورقمی هم نشده و ۴ مهاجم هدف استقلال در مجموع ۹ گل در فصل جاری به‌ثمر رسانده‌اند!

مدیران باشگاه استقلال در ابتدای فصل قرارداد آرمان رمضانی و امیرارسلان مطهری را تمدید کردند و به سراغ جذب سجاد شهباززاده و پیمان بابایی رفتند؛ آن‌هم در شرایطی که ریکاردو سا پینتو هنوز حضورش در استقلال نهایی نشده بود تا بدون انتخاب این سرمربی پرتغالی، تصمیم‌گیری‌ها درباره خط حمله آبی‌ها انجام شود و بعد از حضور سا پینتو، سرمربی آبی‌ها درخواست جذب کاوه رضایی را داد که به دلیل تکمیل بودن فهرست، انتقال رضایی به استقلال میسر نشد.

مهاجمان آبی‌پوش در ماه‌های گذشته تقلای زیادی برای طلسم‌شکنی و کمک به تیم خود داشته‌اند اما نگاهی به آمار و ارقام خط حمله استقلال نشان می‌دهد که حتی در میان مهاجمان استقلال، بازیکنانی با سابقه نزدیک به یک سال گل نزدن نام‌شان به چشم می‌خورد که اتفاق عجیبی است. در ادامه عملکرد ۴ مهاجم تخصصی آبی‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

پنالتی که به کمک پیمان آمد

پیمان بابایی یکی از خریدهای مدیران استقلال در نقل‌وانتقالات تابستانی پیش از آغاز لیگ بیست‌ودوم بود. بابایی در هفته ششم توانست با سماجت و پرسینگ خود اولین گلش در پیراهن استقلال را وارد دروازه نساجی مازندران کند و بعد از گذشت ۸ ماه از آن گل، سرانجام مهاجم آبی‌ها موفق به طلسم‌شکنی شد و در دیدار اخیر آبی‌ها برابر صنعت‌نفت آبادان، در غیاب کوین یامگا پشت ضربه پنالتی به‌دست آمده برای تیمش ایستاد و دومین گل خود در لیگ بیست‌ودوم را به‌ثمر رساند. بابایی در این فاصله ۸ ماهه، ۳ گل برای آبی‌ها ساخت اما ناکام در گلزنی برای تیمش بود تا در کارنامه‌اش فعلاً ۲ گل و ۳ پاس گل به چشم آید.

سوهان کشیدن مهاجمان گل‌نزن استقلال روی اعصاب هواداران/ شلیک ساپینتو با اسلحه خالی!

مطهری و آلزایمر گلزنی

امیرارسلان مطهری بهترین مهاجم استقلال در فصل جاری به شمار می‌رود؛ مهاجمی که هم در لیگ برتر، هم در جام حذفی و هم در سوپرجام برای آبی‌ها گلزنی کرده و کارنامه قابل‌قبولی در لیگ بیست‌ودوم دارد. مطهری بعد از اوج‌گیری که داشت، به‌یکباره روند متفاوتی را در پیش گرفته و بیش از ۲ ماه و ۸ مسابقه از آخرین گل مهاجم باتجربه آبی‌پوشان پایتخت می‌گذرد. ناکامی امیرارسلان مطهری در هفته‌های گذشته باعث شده تا ریکاردو سا پینتو در تصمیمات خود تجدیدنظر کند و ستاره تیمش را از ترکیب اصلی خارج کرده تا بلکه این شوک بتواند باعث احیای دوباره مطهری شود.

سوهان کشیدن مهاجمان گل‌نزن استقلال روی اعصاب هواداران/ شلیک ساپینتو با اسلحه خالی!

فصل پرماجرای آرمان با تنها یک گل

آرمان رمضانی که در ۲ فصل اخیر، ۴ گل مهم و سرنوشت‌ساز برای آبی‌ها به‌ثمر رسانده، در لیگ بیست‌ودوم هنوز در قامت گلزن نتوانسته بدرخشد و تنها گل پیروزی‌بخش آبی‌ها مقابل گل‌گهر روی پاس گل رمضانی به‌دست آمده است. ضمن آنکه او در دور رفت و در دوئل با صنعت‌نفت موفق به کسب پنالتی برای تیمش شد اما عدد صفر در مقابل گل‌هایش در فصل جاری لیگ برتر همچنان به چشم می‌خورد. رمضانی در فصل جاری تنها در جام حذفی یکبار در دیدار ملوان بندرانزلی موفق به گلزنی شده که از آخرین گل رمضانی برای استقلال، بیش از ۲ ماه می‌گذرد!

سوهان کشیدن مهاجمان گل‌نزن استقلال روی اعصاب هواداران/ شلیک ساپینتو با اسلحه خالی!

حسرت ۱۱ ماهه شهباززاده

سجاد شهباززاده بدون‌تردید ناکام‌ترین مهاجم استقلال در فصل جاری است. بازیکنی که اولین خرید مدیران استقلال در نقل‌وانتقالات تابستانی بود اما به نظر می‌رسد که اولین خروجی آبی‌ها در پایان فصل هم خواهد بود. شهباززاده که در هفته‌های اخیر به بازیکنی سکونشین و بی‌انگیزه تبدیل شده، فصل کابوس‌واری را پشت سر می‌گذارد و با وجود اعتماد چندباره ریکاردو سا پینتو به این مهاجم باتجربه، همچنان خبری از گلزنی شهباززاده نیست تا او در فصل جاری بدون گل زده به استقبال پایان فصل برود. آخرین گل شهباززاده در یک مسابقه رسمی، در هفته سی‌ام فصل گذشته در لباس سپاهان به‌ثبت رسیده تا حدود ۱۱ ماه از آخرین گل این مهاجم باتجربه گذشته باشد و او در بازگشت به استقلال دوره‌ای کاملاً ناموفق را تجربه کند.

سوهان کشیدن مهاجمان گل‌نزن استقلال روی اعصاب هواداران/ شلیک ساپینتو با اسلحه خالی!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی