نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
چطور می‌گویند گروه ایران آسان است؟/ قلعه‌نویی بُرش دارد و از پس بزرگ‌ترهای تیم ملی برمی‌آید/ مربی که حرفش حرف نباشد مرباست!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مربی اسبق تیم ملی گفت: به این حرف‌ها اعتقاد ندارم که گروه ایران آسان است. اتفاقاً با توجه به ساختار بدنسازی امروز فوتبال همه تیم‌ها در طول دقیقه ۹۰ خطرناک هستند.

اصغر شرفی، بازیکن و مربی اسبق تیم ملی که سابقه حضور در هر سه دوره قهرمانی ایران در جام ملتهای آسیا را در کارنامه دارد در گفتگو با خبر ورزشی؛ درباره گروه بندی تیم ملی ایران در مسابقات جام ملت‌های 2023 آسیا اظهار داشت: هیچ حریفی در شرایط امروز فوتبال دنیا آسان نیست. در فوتبال امروز تیم‌ها اینقدر قدرت بدنی دارند که ۹۰ دقیقه می‌دوند. زمانی بود که تیم‌ها بعد از ۲۰ دقیقه اول پایشان می‌گرفت و تیم بهتر برنده می‌شد اما امروز قوانین فوتبال فرق کرده است.

وی افزود: درست است که ما شاید روی کاغذ تیم برتر این گروه باشیم اما برای نمونه تیم امارات را به هیچ وجه نمی‌توانیم دست کم بگیریم. فدراسیون فوتبال امارات خیلی خرج کرده است. گرچه به نظر می‌آید که همه چیز به نفع ماست ولی باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در این بار که خیلی‌ها معتقدند خودمان هم نمی‌توانستیم چنین گروهی را برای ایران قرعه کشی کنیم خاطرنشان کرد: نباید با این حرفها خودمان را فریب بدهیم. من با احترام به همه کارشناسان، این موضوع را قبول ندارم. همانطور که ما دیگران را در فوتبال آسیا می‌شناسیم آنها هم ایران را مثل کف دستشان می‌شناسند.

شرفی اضافه کرد: همه مسابقات با نتیجه مساوی شروع می‌شود و هیچ تیمی از پیش برنده نیست. اینکه ما ۱۰ بازیکن لزیونر داریم نمی‌تواند تضمینی برای پیروزی تیم ملی ایران باشد. منکر این نیستم که حریفان گردن کلفتی با ما همگروه نشده‌اند اما اینکه ما گروه مان را آسان تلقی کنیم اشتباه است.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان تاکید کرد: امیدوارم با قرعه بهتری که برای تیم ملی رقم خورده از همان بازی اول برای زهر چشم گرفتن از دیگران به میدان برویم. برویم و همه را تار و مار کنیم. باید با قدرت وارد مسابقات جام ملت‌های آسیا بشویم تا قدرت مان را به دیگران نشان بدهیم.

چطور می‌گویند گروه ایران آسان است؟/ قلعه‌نویی بُرش دارد و از پس بزرگ‌ترهای تیم ملی برمی‌آید/ مربی که حرفش حرف نباشد مرباست!

شرفی در این باره که گفته می‌شود قلعه‌نویی از پس بزرگان تیم ملی مثل طارمی‌و بقیه برنمی‌آید توضیح داد: اتفاقاً امیر قلعه نویی از آن دست مربیانی است که برش دارد. مربی که بازیکن حرفش را نخواند مربّاست و قلعه نویی اصلاً چنین آدمی‌نیست. او با اینکه قد و قامت بلندی ندارد اما من معتقدم دو مترش توی زمین است و خوب می‌داند که اگر از پس این بچه‌ها بر نیاید کلاهش پس معرکه است.

وی گفت: امیر قلعه نویی مربی خوبی است. شاید قیمتش یک دهم مربی خارجی باشد اما به عنوان یک کسی که بزرگتر تیم ملی ایران است میتواند با بازیکنان ارتباط برقرار کند. بازیکن تیم ملی فوق العاده باهوش است. او بلافاصله بک گراند شما را می‌بیند و از روی لباس پوشیدنت میفهمد شما چه کاره هستید. قلعه‌نویی از این نظر چهره موجهی دارد. سابقه کاری اش هم مشخص است.

وی همچنین در این باره که گفته می‌شود آندرانیک تیموریان در تمرین تیم ملی راحت سر بازیکنان بزرگ تیم ملی فریاد می‌کشد تأکید کرد: اینکه آندرانیک تیموریان چند بازی ملی دارد یا در لگ برتر انگلیستان بازی کرده را کاری ندارم اما به طور کلی شخصیت مربی در حین تمرین باید طوری باشد که بازیکن حساب ببرد. بودن یکی مثل تیموریان در تیم ملی لازم است. بازیکن باید بداند کسی که بالای سرش است توانایی‌های کافی فنی را دارد. اگر مربی ضعیف باشد بازیکن هم برایش تره خرد نمی‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی