پشت پرده خشم بی‌سابقه مورایس در سپاهان/ پرسپولیس خواب سرمربی زردپوشان را آشفته کرد
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در روزهای پایانی این فصل، ژوزه مورایس، خشمگین تر از همیشه به نظر می‌رسد.

در فاصله چهار روز تا اتمام رقابت‌های طولانی فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ فوتبال ایران، سرمربی پرتغالی سپاهان پس از گذشت نزدیک به ۱۰ ماه از حضور در ایران، هرروز صبح با کابوس قهرمانی رقیب از خواب بلند می‌شود.

دستیار سابق مورینیو که رختکن‌های پرتنشی مثل رئال مادرید، چلسی و اینتر را تجربه کرده، در شرایطی پای به ایران گذاشت که باشگاه سپاهان مصرا به دنبال استخدام وی بود اما او پس از حضور در اصفهان، گشت و گذار و بررسی پیشنهاد تیم اصفهانی، با وسواس بسیار، حاضر به امضای قرارداد با طلایی پوشان شد.

سرمربی سابق الهلال و چونبوک موتورز، کنجکاوی‌برانگیزترین چهره‌ای بود که در تابستان گذشته به فوتبال ایران آمد و همه منتظر بودند تیم سپاهان را تحت نظر او ببینند. او که در همان هفته نخست با پیروزی مقابل استقلال خودی نشان داد، مربی‌ای است با صبر و تحمل بسیار زیاد، نشست‌های مطبوعاتی جالب و سرمربی تیمی که نمایش‌هایی هجومی و رو به جلو ارائه می‌کند.

سپاهان کوبنده، به احتمال زیاد امتیاز کافی برای قهرمانی به دست نیاورده و حریف دیرینه، این شانس را دارد تا با اختلاف یک امتیازی، برای ششمین بار در هفت سال اخیر، به قهرمانی در فوتبال ایران برسد. در هفته آخر البته، برای سپاهان همه چیز ۵۰-۵۰ است. آن‌ها به دیدار مس کرمانی می‌روند که برای بقا در لیگ امتیاز می‌خواهد اما از طرفی کمی هم خیالش راحت است که اگر نفت آبادان مقابل گل‌گهر زانو بزند، با هر نتیجه‌ای در لیگ باقی می‌ماند.

اما سپاهان در حالی این بازی را پیش می‌برد که بخشی از تمرکز تیم معطوف به دیداری است که در قائمشهر برگزار می‌شود. مسابقه‌ای بین دو تیم سرخپوش و پرطرفدار لیگ برتری با بازیکنان بسیاری که ریشه مازندرانی دارند. این مسائل باعث می‌شود سپاهان به ظن بالا، قهرمانی را از دست رفته ببیند.

آخرین امیدهای آن‌ها این هفته در مسابقه پرسپولیس مقابل گل‌گهر پرپر شد و حالا یک ۹۰ دقیقه تا پایان لیگ در شرایطی باقی مانده که به نظر نمی‌رسد نساجی توان متوقف کردن پرسپولیس را داشته باشد. اگرچه هر اتفاقی در هر مسابقه فوتبال ممکن است رخ بدهد و بازیکنان با انگیزه های شخصی بتوانند کاری بزرگ را انجام بدهند.

اما سرمربی سپاهان بودن در موقعیت فعلی را یک ظلم آشکار در حق تیم خود ارزیابی می‌کند. او هنوز نتوانسته با بازی برابر تراکتور و دو ضربه پنالتی که برای این تیم در ده دقیقه پایانی گرفته نشد، کنار بیاید. برای همین هم در همه مصاحبه ها نیشی به سیستم اداره کننده فوتبال می‌زند و پرسپولیس را تیمی متفاوت و گل سرسبد در فوتبال ایران می‌خواند.

او به طور جد عقیده دارد سپاهان شایسته قهرمانی بوده و این عنوان از دست آن‌ها بیرون آورده شده. جالب اینکه سپاهان با وجود اتفاق تبریز باز هم می‌توانست امروز صدرنشین لیگ باشد اگر بازی با ملوان را آن طور عجیب و مفت از دست نداده بود. این صحنه‌ها، پنالتی‌های مقابل تراکتور، گل خورده بازی ملوان و چیزهایی از این دست هستند که خواب سرمربی سپاهان را آشفته می‌کند. کسی که یک بار هم مرگ را تجربه کرده و به همین سبب، با بینشی متفاوت به قضایا نگاه می‌کند و مسائل را آن طور جدی نمی‌گیرد. با این حال فشار رقابت در فوتبال ایران در حدی است که خونسردترین آدم‌ها را هم به تک و تا وا می‌دارد و این چنین است که فاتح رختکن‌های چلسی، اینتر و رئال در رختکن سپاهان گاهی طوری عصبانی می‌شود که هیچ کس باور نمی‌کند.

البته در شایستگی تیم سپاهان هم تردیدی نیست اما این لیگ فقط یک قهرمان دارد و بس. حتی اگر سپاهان تمام تلاشش را کرده و بهترین خود را به نمایش گذاشته و بیشترین موقعیت گل در لیگ را خلق کرده باشد. این‌ها ارزشمندند اما جام فقط با یک خانه جدول رده بندی کار دارد. آخرین خانه ردیف اول افقی: امتیاز!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • علی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    یعنی مورایس مربی سپاهان در بازی مقابل نساجی در اصفهان نبوده که یک گل عقب بودند و دروازه‌بان آنها باید اخراج میشد که داور اینکار را نکرد و۳ امتیاز هم برای تیم مورایس وساکت لپ تاپی تقدیم کرد.....
    • یه ایرانی IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
      وایضا پنالتی مقابل پیکان و بازیکن اخراجی پیکان که روند بازی را تغییر داد ... بگو زیاد جوش نزن دیگه بیشتر از این نمیشه به شما حال بدن!
  • سرباز IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    احتمال قهرمانی سپاهان را دست کم نگیرید . غرور و ساده انگاری حریف هر تیمی را نابود می کند . شک نکنید همان بلائی که سر پرسپولیس برانکو در دیدار با نفت و راه آهن ( فصلی که پرسپولیس دوم شد ) و استقلال ساپینتو بعد از برد شش گله در برابر هوادار آمد سر پرسپولیس این فصل هم می آید . برد پر گل برابرگل گهر سیرجان آفت پرسپولیس خواهد شد و خوش خیالی و غرور پرسپولیس باعق قهرمانی درامتیک سپاهان می شود .
  • ناشناس IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    مورایس جزو بهترین های لیگه و انصافا بازیکنان مقتدری داره چیزی که عصبیش کرده نابرابری هاست و گرنه با رزومه ای که ایشان داره تجربیاتش در حدی هست که خم به ابروش نیاره سپاهان با تمام قدرت بازیش رو بدون توجه به نتیجه ی پرسپولبس انجام بده تیم سپاهان تیم قدرتمند و قابل احترامیه از دیدن بازیهاشون همیشه لذت بردیم
  • مجید IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    خبر کیسه یادت رفت که بررسی کردن الان شله باید با برد مورد دار مقابل پیکان ۵۷ امتیازی میبود و اصلا برای قهرمانی نباید میجنگید.....هر چند این چرت و پرتها رو مینویسی تا کامنت بگیری
  • فرشاد IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    مورایس و هرکس دیگه تا بالای پرسپولیس باشن باشخصیتن بعدش که میان پایین برعکس میشه
  • ابراهیم از وصفنارد IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    چرا نیگین تو ۴ بازی پشت سر هم با اشتباهات وخشتناک داوری باعث شدن شله زرد و کیسه بهش برسن؟؟؟؟
  • ع ق QA ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    از بازیکنان پرسپولیس می خواهیم با قهرملنی او و ساکت و تاج و بهروند و مظلومی و ملجدی و خطیر را سکته بدهند
  • بابا علي گودرتمند IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    بازم خوبه تا اينجا اومدن. يادمه يه سال از ترس تو شهرشون تو هتل خودشونو محبوس كردند.
  • مهدی IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    اکثر تیمها سوتهایی ک به ضررشون زده شده رو میبینن سوتهایی که به نفعشون زده شده رو نمیگن الان اگه امتیاز های ازدست رفته و بدست آورده شده سپاهان رو لحاظ کنید به پنجاه نمیرسید امتیازشون ولی متاسفانه هر کی بیشتر سود برده بیشتر طلبکاره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی