نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۷
۰ |
۰
ورزش پیلاتس برای افزایش قد
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

برخی از افراد بر این باورند که ورزش هایی مانند پیلاتس می تواند قد آنها را افزایش دهد. بیایید صادق باشیم، این امکان پذیر نیست.

ورزش فقط می تواند وضعیت جسمانی ما را بهبود بخشد. ورزش توانایی حرکت ستون فقرات را بهبود می بخشد و آن را به میزان مناسبی افزایش می دهد. برای بررسی بیشتر موضوع افزایش قد با پیلاتس با ما همراه باشید.

آیا پیلاتس می تواند بدن ما را بلندتر کند؟

در حالی که بسیاری از مربیان پیلاتس از این ورزش به عنوان "ورزش برای افزایش قد" یاد می کنند، این بیشتر یک شکل گفتاری است. پیلاتس ممکن است فرد را لاغرتر و بلندتر نشان دهد، اما ترکیبی از وضعیت بدنی و عضلانی فرد است. همانطور که گفته شد، پیلاتس می تواند با بهبود قدرت، آگاهی و وضعیت بدن، توانایی ما را برای افزایش طول ستون فقرات بهبود بخشد.

یکی از راه هایی که پیلاتس باعث افزایش طول بدن می شود این است که خود ماهیچه ها را بلندتر کند. نشان داده شده است که هر دو تمرین مقاومتی و تمرینات انفجاری عضلات باعث افزایش طول سلول های عضلانی می شوند و در نتیجه ظاهری طولانی تر و لاغرتر برای ورزشکار ایجاد می کنند.

توجه داشته باشید که وقتی فردی پیلاتس را تمرین می کند، بدون افزایش توده عضلانی (که می تواند با وزنه های سنگین یا سایر اشکال ورزش اتفاق بیفتد) به طول عضله اضافه می شود. در عین حال، پیلاتس همچنین می تواند باعث کاهش چربی شود و ظاهری لاغرتر را در سراسر خطوط بدن ایجاد کند. کاهش عرض در فریم بدن ما به این صورت است که قد ما افزایش یافته است.

نکته: در نظر داشته باشید که ممکن است این ورزش برای برخی افراد کارایی نداشته باشد. اگر می خواهید بدانید کدام ورزش برای شما مناسب است به مقاله چه ورزش هایی قد را بلند می کند مستر قد مراجعه کنید.

فواید پیلاتس برای بهبود وضعیت بدن

اگر به دنبال این ورزش محبوب هستید، هدف خود را واقع بینانه تعیین کنید. هدف از افزایش قد با پیلاتس بلند کردن عضلات و کشش ستون فقرات است. در کنار این دو مورد مهم، پیلاتس می تواند به بهبود وضعیت بدنی ضعیف نیز کمک کند. بسیاری از افراد بدون اینکه متوجه باشند با وضعیت نامناسب (مانند قوز کردن) زندگی می کنند و این می تواند به طور مصنوعی قد واقعی آنها را کاهش دهد.

با این تفاسیر دو فایده اصلی پیلاتس که نباید نادیده گرفته شود به شرح زیر است:

دستگاه گوارش بهتر کار می کند

بهبود وضعیت بدن با پیلاتس می تواند هضم شما را بهبود بخشد. هنگامی که با ستون فقرات خنثی می ایستید یا می نشینید، فشار غیر طبیعی را از اندام های داخلی خود خارج می کنید. در نتیجه معده و روده می توانند فعالیت های خود را به طور موثر انجام دهند.

عملکرد مغز بهبود می یابد

وضعیت مناسب عملکرد مغز را بهبود می بخشد. همانطور که تنفس و گردش خون آسان تر می شود، بدن خون رسانی اکسیژن به مغز را افزایش می دهد. بهبود عملکرد مغز می تواند منجر به افزایش تمرکز و توانایی حل مسئله شود.

مزایای دیگر پیلاتس چیست؟

پیلاتس

بسیاری از افراد برای سوزاندن کالری، کاهش وزن و ظاهر بهتر ورزش را شروع می کنند. شاید به همین دلیل است که می پرسند آیا افزایش قد با پیلاتس امکان پذیر است یا خیر؟ اما زیباتر به نظر رسیدن تنها و مهمترین مزیت نیست. در طول این مقاله به تقویت عضلات و وضعیت بدنی خوب اشاره کردیم، اما مزایای دیگر این تمرین چیست؟

  • پیلاتس به عنوان یک ورزش با ضربه و شدت کم، آسیب های مفاصل را کاهش می دهد و همچنین می تواند ظرفیت ریه ها را افزایش دهد.
  • تمرینات پیشرفته آن باعث تعریق، افزایش ضربان قلب، کاهش چربی، کاهش کلسترول و بهبود سیستم قلبی عروقی می شود.
  • حرکات آهسته و کنترل شده آن شما را از بدن خود آگاه می کند. ماهیچه های قوی و مفاصل انعطاف پذیر حاصل از این تمرین برای کسانی که در سایر فعالیت های بدنی شرکت می کنند مفید است.
  • و برای بسیاری از افراد یکی از بهترین فواید آن آرامش است. مهم نیست که روز شما چقدر پر استرس بوده است، 45 دقیقه پیلاتس حال شما را بهتر می کند. استرس عامل اصلی بسیاری از بیماری هاست و کنترل آن می تواند در درازمدت به شما کمک کند.

نکاتی برای افزایش قد با پیلاتس

برای استفاده از این تمرین برای افزایش قد با همان مکانیزمی که گفتیم، این نکات را بدانید و رعایت کنید:

ثابت قدم باشید: نمی توانید انتظار داشته باشید که با شرکت در کلاس پیلاتس هر دو هفته یکبار به نتایج واقعی برسید. اگر بتوانید یک برنامه منظم را ترجیحاً سه بار در هفته برای نتایج مطلوب برنامه ریزی کنید، نتایج بسیار سریعتر به دست خواهند آمد.

صبور باشید: شروع این تمرین به این معنی نیست که بعد از یک یا دو هفته که از خواب بیدار می شوید، دو اینچ قدتان بلندتر می شود. در عوض، روی مفاهیم کلیدی این تمرین شگفت انگیز تمرکز کنید که به شما کمک می کند قدتان بلندتر شود و ستون فقرات خود را هم تراز کند.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم شما را با مزایا و معایب پیلاتس برای افزایش قد آشنا کنیم. امیدواریم که مفید بوده باشد. اگر هر سوالی داشتید می توانید به وب سایت مستر قد مراجعه کنید.

منبع : Mrghad.ir

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی