سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰
۰ |
۰
عجیب اما واقعی؛ پدر ستاره تیم وکیل باشگاه شد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

قطریها قصد دارند از اماراتی‌ها الگوبرداری کنند و تیمهای مختلف در نقاط گوناگون جهان بخرند.

شرکت سرمایه گذاری ورزشی قطر (QSI)، شرکت دولتی کشور قطر که مالکیت پاری‌سن‌ژرمن  را بر عهده دارد، با خرید چندین باشگاه به دنبال الگوبرداری از مدل تجاری گروه فوتبال سیتی، معروف به سیتی گروپ و مالکان اماراتی آن است. طبق گزارش سایت گلوبو اسپورته، مورد جدید سرمایه گذاری این صندوق سرمایه گذاری، تیم سانتوس برزیل خواهد بود و در این راه آنها از نیمار سانتوس داسیلوا، پدر نیمار، به عنوان واسطه استفاده خواهند کرد .

مذاکرات در حال حاضر در دور دوم خود قرار دارد. گروه سرمایه گذاری قطر از آندرس روئدا، رئیس سانتوس، درخواست کرده است تا صورت مالی را ارائه کند. پدر نیمار در این روند نقش اساسی دارد و البته این اولین بار نیست که او برای تیم برزیلی مداخله می کند. چند ماه پیش، او به بستن قرارداد با اسپانسر اصلی باشگاه یعنی Blaze کمک کرد. نیمار سابق پاری‌سن‌ژرمن زمانی که در ماه گذشته برای تماشای بازی کوپا سودامریکای سانتوس مقابل آئوداکس ایتالیانو به ویلا بلمیرو رفت، علاقه خاصی به باشگاه سابقش دارد و پدر او نیز تعصب خاصی روی این باشگاه دارد.

روزنامه فرانسوی اکیپ هم نوشته مذاکرات اولیه ناصر الخلیفی با برزیلی‌ها برای خرید بخشی از سهام باشگاه سانتوس آغاز شده است. اما ادعای جالب اکیپ این است که نماینده الخلیفی در این مذاکرات، پدر نیمار است.

این برنامه مالکان قطری پاری‌سن‌ژرمن از چندی پیش با خرید ۳۰ درصد از سهام باشگاه پرتغالی براگا آغاز شد. صندوق سرمایه‌گذاری ورزشی قطر در ادامه فعالیت‌هایش در اروپا قصد دارد باشگاه اسپانیایی مالاگا که به لیگ دسته سه این کشور سقوط کرده را هم خریداری کند. اکیپ می‌گوید صندوق قطری که ناصر الخلیفی، رئیس پاری‌سن‌ژرمن، یکی از افراد تاثیرگذار آن است قصد خرید باشگاهی در بلژیک را هم دارد که تا این لحظه نام آن مخفی نگه داشته شده است.

اما در حوزه فوتبال آمریکای جنوبی پروژه قطری‌ها تازه آغاز شده است. اکیپ می‌گوید الخلیفی برای ورود به فوتبال آمریکای جنوبی قصد دارد بخشی از سهام باشگاه پاری‌سن‌ژرمن را به فروش برساند. او در سال ۲۰۱۱ مالکیت کامل این باشگاه فرانسوی را به دست گرفت.

سانتوس در حال حاضر با ۱۱ امتیاز در رتبه نهم جدول سری آ برزیل قرار دارد. از فصل جاری لیگ برزیل ۷ هفته سپری شده و سانتوس در این مدت ۳ پیروزی، ۲ تساوی و ۲ شکست به دست آورده است. سانتوس یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های آمریکای جنوبی است که علاوه بر قهرمانی‌های متعدد در فوتبال این کشور سه بار قهرمان کوپا لیبرتادورس شده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی