نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
برچه اساسی می‌گویند ساپینتو نباید بماند؟/ استقلال لایق‌ترین تیم برای قهرمانی جام‌حذفی است/ قهرمان لیگ می‌توانست یک تیم دیگر باشد اما...
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پیشکسوت استقلال گفت: با توجه به این نتایجی که سرمربی پرتغالی استقلال در طول این فصل به دست آورده بهترین و درست ترین کار این است که او را حداقل یک سال دیگر در اختیار داشته باشیم.

ستار همدانی بازیکن اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، در رابطه با شرایط باشگاه استقلال در بحث تمدید قرارداد سرمربی پرتغالی اش اظهار داشت: در این باره که گفته می‌شود ساپینتو باید بماند یا نماند، من می‌گویم چرا نباید بماند؟ اگر می‌خواهیم یک فلش بک به فصل قبل بزنیم استقلال تیمی بود که فرهاد مجیدی خیلی برایش زحمت کشید تا بدون شکست، با بهترین خط دفاع و ۳ هفته باقی مانده تا پایان فصل قهرمانش کرد. چنین تیمی را نمی‌شد به راحتی به هر مربی داد. اینکه کسی با چنین تیمی دوباره موفق باشد کار سختی بود. آن هم با آن آمار و ارقام. در واقع می‌خواهم بگویم کار کردن با چنین تیمی در فصل جدید سخت بود.

وی افزود: شاید اگر یک مربی ایرانی بالای سر استقلال می‌ایستاد کار کردن برایش راحت تر بود تا اینکه مربی خارجی که اصلاً شناختی از فوتبال ایران ندارد را بیاوریم و از او توقع تکرار قهرمانی داشته باشیم. با این همه ساپینتو با رساندن استقلال به رتبه سوم جدول آن هم با این همه مشکلات داوری و مسائل مدیریتی و مالی کار کمی‌نبود.

بازیکن قدیمی‌استقلال اضافه کرد: فراموش نکنیم مردم توقع داشتند این استقلال دوباره قهرمان شود. کار کردن با چنین تیمی جرأت می‌خواهد آن هم برای کسی که هیچ شناختی از فوتبال ایران و نفرات تیمش ندارد. ولی قطعاً مردم و هواداران استقلال می‌دانند تیمی که با شرایط خاص قهرمان می‌شود به راحتی هم وارد حاشیه می‌شود. چون تیمی که ۳۰هفته نباخته قطعاً با اولین شکست به حاشیه می‌رود. حاشیه‌هایی چندین برابر قبل. همین حاشیه‌ها تیم را زمین می‌زنند و از حرکت رو به جلوی آن جلوگیری می‌کند. ولی با تمام این وجود ساپینتو کار خیلی سختی را در دست گرفت. استقلال در همان هفته اول به سپاهان باخت و همان حاشیه‌هایی که همه از آن هراس داشتند در هفته اول لیگ بیست و دوم برای استقلال ایجاد شد.

همدانی خاطرنشان کرد: باید از چند زاویه به این مسئله نگاه کنیم. اول این که آمار و ارقام پارسال با امسال را نباید مقایسه کنیم. دوم اینکه استقلال به یکی از رقبای اصلی و مهم خودش در این فصل یعنی سپاهان باخت. ۳ امتیاز عقب افتادن از سپاهان کار را برای استقلال سخت کرد. یک اصل در فوتبال می‌گوید تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید در بازی‌های رو در رو با تیم‌های مدعی حتماً حداقل ۴ امتیاز بگیرد. چون این امتیازات در دیدارهای دیگر قابل جبران است اما در مصافِ مقابل تیم‌های مدعی جبران ناپذیر به نظر می‌رسد. کما اینکه اگر امروز استقلال از این چهار مسابقه مقابل پرسپولیس و سپاهان حداقل ۵ امتیاز گرفته بود الان شرایط در بالای جدول فرق می‌کرد. ۵ امتیاز به استقلال اضافه می‌شد و ۵ امتیاز از حریفانش کم می‌شد و به طور کلی اسم قهرمان لیگ هم تغییر می‌کرد.

برچه اساسی می‌گویند ساپینتو نباید بماند؟/ استقلال لایق‌ترین تیم برای قهرمانی جام‌حذفی است/ قهرمان لیگ می توانست یک تیم دیگر باشد اما...

وی با اشاره به مسائل مربوط به استقلال در فصلی که گذشت ادامه داد: با تمام مشکلاتی که در فصل گذشته وجود داشت فکر می‌کنم آقای ساپینتو و بازیکنان تیم انصافاً خوب کار کردند. با همه مشکلاتی که در عرصه مدیریتی باشگاه استقلال وجود داشت بچه‌های تیم اتحاد بسیار بالایی داشتند. همبستگی آنها فوق العاده بود و همه اینها نشأت گرفته از آن هیجانات و روش مدیریتی آقای ساپینتو بود. می‌خواهم بگویم که ساپینتو هم بی عیب و نقص نبود. طبیعتاً هرکسی ایرادهایی دارد. همانطور که می‌گویند گل بی عیب خداست اما محاسن او به مراتب بیشتر بود که البته به آن کمتر پرداخته شده. باعث تاسف است که ما همواره به دنبال این هستیم که زخم‌های یکدیگر را پیدا کنیم و انگشتمان روی آنها فشار بدهیم. این کار غلطی است. ما باید از زاویه‌های دیگری هم این فرد را مورد بررسی قرار بدهیم.

همدانی در ادامه صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم اگر ساپینتو یک سال دیگر در استقلال بماند قطعاً می‌تواند با توجه به تجربه اش با آرامشی بهتر، تیمی منسجم تر و در خور نام و جایگاه بزرگ استقلال را راهی مسابقات فصل آینده کند. من مطمئنم اگر در چنین شرایطی استقلال با ساپینتو به لیگ آینده بروند قطعاً می‌تواند قهرمان بشود.

وی همچنین درباره فینال جام حذفی بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال گفت: امیدوارم یک بازی زیبا و جذاب را از سوی هر دو تیم شاهد باشیم و در پایان استقلال به عنوان برنده قهرمان زمین را ترک کند. چون واقعا کمترین حق استقلال همین است. برای تیمی که هم خوب فوتبال بازی کرد، هم زیاد گل زد و هم هوادارانش را از تماشای یک فوتبال دیدنی سیراب کرد. به نظرم استقلال لایق قهرمانی در جام حذفی است و به این مهم دست پیدا خواهد کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • کلنگلیس⛏️💔 IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    ازقهرمانی استقلال چیزی نگو قربانزاده وحمیدسرعتی ناراحت میشن
  • جابری IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    با نظر تو کسی قهرمان نمیشه پس نظرت هم بدرد خودت میخوره
  • صادق IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    جالبه هر کی تو یه تیمی بازی کردم اون تیم رو لایق قهرمانی میدونه. اصلا شرایط تیم لایق چیه ؟؟ یه جوری دارن حرف میزنن آدم فکر میکنه یه بچه 10 ساله دراه صحبت میکنه نه یه بازیکن و مربی فوتبال. ولی واقعیت اینه که جام قهرمانی رو به تیم برنده میدن نه به تیمی که ما فکر میکنیم لایق هستش. به قول مورینیو سیتی میتونه توپ رو به خونش ببره ولی این منم که 3 امتیاز رو گرفتم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی