نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
کریستیانو رونالدو
منبع: Goal
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

تیم النصر هنگام ورود کریستیانو رونالدو با قرارداد هنگفتش در صدر جدول قرار داشت، اما الان الاتحاد صدر را غصب کرده است. آیا رونالدو باعث ناکامی تیم است؟

قطعا کریستیانو رونالدو هنوز هم مشهور و محبوب است. او شنبه گذشته عکسی از خود با لباس زیر منتشر کرد و در دو ساعت اول چهار میلیون لایک در اینستاگرام به دست آورد. علاوه بر این، انتقال پرسود او به عربستان سعودی باعث شد تا رقیب سابقش، لیونل مسی، را از صدر فهرست پردرآمدترین ورزشکاران فوربس کنار بزند.

با این حال، داستان در زمین کمی متفاوت بوده است. وقتی او در ماه ژانویه با هیاهوی بسیار زیادی وارد ریاض شد، النصر صدرنشین لیگ حرفه‌ای عربستان بود. باشگاه جدید رونالدو در نهایت پس از الاتحاد دوم شد، الاتحادی که اولین قهرمانی خود را پس از ۱۴ سال به دست آورد. النصر پنج امتیاز از قهرمان عقب افتاده و تنها یک بازی دیگر در پیش دارد.

چه اتفاقی رخ داده؟ آیا ورود رونالدو باعث عملکرد ناامیدکننده تیم در نیم‌فصل دوم بوده است؟

اکنون مرد بهتری هستی؟

رونالدو اخیراً اعتراف کرد که دومین دوره حضورش در منچستریونایتد بد بوده که در سخت‌ترین شرایط به پایان رسید و انتقاد برخی از سرسخت‌ترین هوادارانش را برانگیخت. با این حال، او آن دوران را بخشی از رشد خود می‌دانست، که به او کمک کرد به بلوغ برسد. او در مصاحبه‌ای با اسپورت تی‌وی پلاس در ماه مارس گفت: «من الان مرد بهتری هستم.»

ممکن است درست باشد، اما واقعا شخصیتش آرام‌تر از قبل نشده است. رونالدویی که در عربستان سعودی دیده‌ایم، حتی از هر تجسم قبلی «CR۷» تهاجمی‌تر و پرخاشگرتر است. در عرض یک ماه دیدیم که او با عصبانیت توپ را شوت زد تا از زمین خارج شود (در حالی که النصر ۲-۰ پیش بود!)، یک بطری آب را لگد زد، به نیمکت خودش حمله کرد، به خاطر یک تماس عصبانی شد، یکی از اعضای تیم رقیب که می‌خواست سلفی بگیرد را هل داد، تعویض پیراهن را رد کرد، و حتی حریفش را به سبک کشتی‌گیرها به زمین انداخت.

بدتر از همه هم که رفتار زشتش در برابر هواداران الهلال در تاریخ ۱۸ آوریل بود، وقتی هواداران نام مسی را فریاد می‌زدند رونالدو حرکت ناپسندی انجام داد و باعث شد تا خیلی‌ها خواهان اخراج او از عربستان شوند.

در همین رابطه: حرکات زشت رونالدو در عربستان/ کریستیانو عصبانی‌تر از همیشه +ویدیو

حسودها شایعه می‌سازند

رونالدو در عربستان مجبور شد با افزایش تمرکز رسانه‌ای بر زندگی خصوصی‌اش کنار بیاید. حتی گزارش‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه رابطه او با جورجینا رودریگس چندان خوب نیست. اما نامزد رونالدو به سرعت واکنش نشان داد و نوشت: «حسودها شایعه می‌سازند، احمق‌ها باور می‌کنند.»

این چیزها برای خانواده موضوع جدیدی نیست. تنها تفاوتی که ماجراجویی در عربستان برای آنها دارد این است که با توجه به غیرقانونی بودن زندگی یک زن و مرد در کنار یکدیگر بدون ازدواج، آنها مجبور به بررسی وضعیت تاهل خود شدند. به نظر می‌رسد دولت عربستان برای رونالدو و جورجینا استثنا قائل شد، اما هنوز هم برخی قوانین دست و پا گیر دیگر برای جورجینا وجود دارد مانند پوشاک و پست‌های رسانه‌های اجتماعی، که باعث شده این مدل و اینفلوئنسر تمایل به برگشتن به اروپا داشته باشد.

در همین رابطه:

رونالدو چقدر در ناکامی النصر در لیگ حرفه‌ای عربستان مقصر است؟/ گنـــــاه CR7

زندگی نه چندان شاد

ریوالدو، اسطوره برزیلی اخیرا تصمیم رونالدو برای پیوستن به النصر را زیر سوال برد و مدعی شده که «گاهی اوقات بازیکنان فریب قراردادهای بزرگی را که در عربستان امضا می‌کنند، می‌خورند. اما زندگی در آنجا بسته‌تر است و فوتبال همیشه آنطور که آنها انتظار دارند آسان نیست. شاید او در حال گذراندن دوره‌ای از ناامیدی است. آیا پولی که به او پرداخت می‌شود برای جبران زندگی نه چندان شادی که در حال حاضر دارد کافیست؟»

گزارش‌ها در اسپانیا حاکی از آن است که رونالدو از استاندارد زیرساخت‌های عربستان سعودی راضی نیست و موندو دپورتیوو ادعا می‌کند که از نظر رونالدو عربستان «بسیار دور از جامعه مدرن است». با این حال، بی‌انصافی خواهد بود که دوران حضور رونالدو در عربستان سعودی را به عنوان یک تجربه کاملاً تلخ به تصویر بکشیم.

ما خانواده او را دیدیم که با شادی روی سکوها می‌نشینند. رونالدو را دیدیم که هنگام دریافت دو کیک از سوی باشگاه، یکی برای تولدش و یکی برای رکوردشکنی برای بیشترین تعداد بازی ملی در تاریخ، شاد و سرخوش بوده است. حتی بازیگوشی او را هم دیدیم که در جلسه تمرینی نقش عکاس را برای تیم بازی می‌کرد.

تصاویر عکاسی رونالدو در تمرین النصر را ببینید: شغل جدید رونالدو در عربستان/ کریستیانو هنرنمایی کرد

بازتابی از خود سابقش

همچنین بدون شک مواقعی وجود داشته که به نظر می‌رسید او دوباره از فوتبال خود لذت می‌برد. برنده پنج توپ طلا ممکن است در دو بازی اول رقابتی خود برای النصر گل نزده باشد، اما او پس از هشت گل در تنها چهار بازی، به عنوان بهترین بازیکن ماه فوریه لیگ حرفه‌ای عربستان انتخاب شد.

او در ۱۹ بازی ۱۴ گل به ثمر رساند، که آمار خیلی خوبی است، حتی اگر پنج تا از آن ضربه‌ها از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده باشد. همچنین جرقه‌هایی از سرعت قدیمی او دیده می‌شد که باعث می‌شد مدافعان حریف به گرد پایش هم نرسند و حتی یک گل از روی ضربه ایستگاهی به ثمر رساند. البته، در مواقع دیگر، او دقیقاً شبیه همان چیزی بود که هست: یک سوپراستار سالخورده که در تلاش برای برقراری ارتباط با هم‌تیمی‌هایی با کیفیت پایین‌تر از خودش است.

رونالدو مدرسه‌ای در اطراف خود ایجاد می‌کند

اینطور نیست که رونالدو هرگز تأثیر مثبتی بر هم‌تیمی‌های خود نداشته باشد. درست مانند تاثیرش در یوونتوس، به اطرافیانش در النصر الهام داد تا استانداردهای خود را در مورد سلامتی و تناسب اندام بالا ببرند. ژوزه بلسا، کارشناس تغذیه در این باره گفت: «من هم مثل بقیه در مورد اینکه کار با کریستیانو چگونه خواهد بود و اینکه آیا باشگاه قرار است تغییرات زیادی داشته باشد، مطمئن نبودم، اما فوتبالیستی حرفه‌ای‌تر از او ندیدم. هر مکالمه با او آموزنده است. ما با هم ملاقات کردیم و در مورد رژیم غذایی او صحبت کردیم، در مورد اینکه چگونه او اهمیت تغذیه و استراحت برای بهبود عملکرد را درک می‌کند.

او اولین نفری است که به تمرین می‌رسد و آخرین نفری است که تمرین را ترک می‌کند. برخورد با او فوق‌العاده است. کریستیانو خیلی به من کمک می‌کند، ما دیگر نمی‌توانیم چیزی به او یاد دهیم، بلکه او مدرسه‌ای در اطراف خود ایجاد می‌کند. بقیه بازیکنان همان کاری را انجام می‌دهند که او انجام می‌دهد زیرا هر کاری که او بکند برای بهبود عملکردش فوق‌العاده است. از زمانی که او در اینجا حضور داشته است، همه بازیکنان با شدت بیشتری تمرین کرده‌اند و رژیم غذایی سخت‌تری را دنبال کرده‌اند. باشگاهی مثل این ندیدم که بازیکنان هر بار با بدن بهتری در مقابل من ظاهر شوند. آنها چربی کمتر و عضلات بیشتری دارند و زیاد تمرین می‌کنند.»

رونالدو چقدر در ناکامی النصر در لیگ حرفه‌ای عربستان مقصر است؟/ گنـــــاه CR7

همیشه باید به چنین بازیکنانی احترام گذاشت!

بیم آن می‌رفت که آمدن او باعث  ناراحتی یا کنار رفتن برخی بازیکنان شود. به هر حال، قرارداد او اساساً ونسان ابوبکار را مجبور به ترک باشگاه کرد، اما ملی‌پوش کامرونی متعاقباً فاش کرد که رونالدو در واقع سعی کرده بود او را متقاعد کند که در تیم بماند.

زمانی که بلافاصله بازوبند کاپیتانی به رونالدو داده شد، نگرانی‌ها و انتقادها بیشتر شد، اما باز هم جلول‌الدین مشاریپوف، هافبک تیم تاکید کرد که هیچ‌کس در تیم، حتی عبدالله مادو کاپیتان قبلی، با این تصمیم مشکلی ندارد. این بازیکن ازبکستانی به سایت «اسپورتس» گفت: «اگر بقیه بازیکنان کاپیتان رونالدو باشند کمی عجیب است. ما انتظارش را داشتیم. کاپیتان سابق ما با کمال میل بازوبند را بدون هیچ مشکلی به کریستیانو رونالدو سپرد. من فکر می‌کنم این بهترین راه حل است. غیر از این نمی‌تواند باشد. قبل از آمدن کریستیانو، افراد زیادی از من پرسیدند که شماره ۷ را به او می‌دهی؟ چطور می‌شود این شماره را به او نداد؟ او کریستیانو رونالدو است! همیشه باید به چنین بازیکنانی احترام گذاشت! بعد از دادن شماره خیلی‌ها تصور می‌کردند که من از تیم جدا خواهم شد. من بدون هیچ مشکلی شماره‌ام را دادم.»

رابطه گارسیا و رونالدو محکوم به فنا بود

متاسفانه کاپیتان رونالدو نتوانست آنها را به عنوان قهرمانی لیگ برساند. با این حال، برخی مقصر این شکست غافلگیرکننده را مربی سابق رودی گارسیا می‌دانند. نحوه برخورد این مربی فرانسوی با قرارداد شوکه‌کننده باعث شد همه فکر کنند که رابطه آنها از همان ابتدا محکوم به فنا بوده است، چرا که گارسیا در اولین کنفرانس مطبوعاتی مشترک آنها به شوخی می‌گوید که می‌خواست مسی را به خدمت بگیرد.

اما در واقعیت، مشکلات بین این دو نفر پس از باخت ۳-۱ مقابل الاتحاد در سوپرکاپ عربستان در ۲۶ ژانویه آغاز شد، زمانی که گارسیا رونالدو را عامل شکست این تیم دانست و ادعا کرد که از دست دادن موقعیت او مسیر مسابقه را تغییر داد. رابطه آنها از آن لحظه به بعد هرگز مانند قبل نشد و پس از ماهها تنش پس از تساوی ۰-۰ مقابل الفیها در ۹ آوریل همه چیز به اوج رسید. در عرض ۴ روز، گارسیا رفت.

النصر مورینیو یا زیدان را به خدمت می‌گیرد؟

رونالدو با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی از سرمربی برکنار شده قدردانی کرد و گفت که کار کردن با این مربی ۵۹ ساله باعث افتخارش بوده، اما به طور گسترده گزارش شده است که این مهاجم نقش مهمی در جدایی مربی داشته است. رونالدو با تاکتیک‌های گارسیا مشکل داشت و احساس می‌کرد تیم را عقب نگه می‌دارد. دینکو یلیسیچ بلافاصله به عنوان مربی موقت انتخاب شد، اما نتوانست فصل را تغییر دهد و النصر نه تنها قهرمان شد، بلکه توسط الوحده از جام پادشاهی نیز حذف شد.

در نتیجه، گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه باشگاه تلاش خواهد کرد یک مربی برجسته را برای تضمین موفقیت در فصل آینده به تیم بیاورد، و ژوزه مورینیو و زین‌الدین زیدان دو نام بزرگ هستند که ممکن است به النصر بیایند.

رونالدو چقدر در ناکامی النصر در لیگ حرفه‌ای عربستان مقصر است؟/ گنـــــاه CR7

او می‌ماند یا می‌رود؟

موقعیت رونالدو مشخصا امن است. باشگاه مشتاق است که او قراردادش را که تا سال ۲۰۲۵ اعتبار دارد، به پایان برساند. و درک آن آسان است. او تأثیر بزرگی بر وضعیت شبکه‌های اجتماعی النصر داشته است، به طوری که حساب اینستاگرام آنها از ۸۶۰۰۰۰ فالوئر قبل از ورود او به ۱۴.۷ میلیون نفر افزایش یافته است. همانطور که موصلی در اولین کنفرانس مطبوعاتی گفت، این معامله چیزی فراتر از فوتبال بود و امید این است که رونالدو همچنان به ارتقای وجهه باشگاه، بلکه ارتقای لیگ ادامه دهد.

با این حال، اگر عصبانیت‌های رونالدو و بهم خوردن رابطه‌اش با گارسیا چیزی را ثابت کرده باشد، این است که او یک شخصیت به شدت رقابتی باقی می‌ماند. او همچنان تشنه پیروزی است و تشنه گلزنی، بدون توجه به سطح. واضح است که او در حال حاضر به جایگاهی که دارد قانع نیست و این بدان معناست که صحبت از بازگشت به اروپا به این زودی‌ها از بین نخواهد رفت.

هنوز بعید به نظر می‌رسد که هیچ باشگاهی در لیگ قهرمانان اروپا او را به خدمت بگیرد. اینطور نیست که الزامات فوتبال در سطح نخبگان در شش ماه گذشته تغییر کرده باشد و یا اینطور نیست که رونالدو به اندازه کافی در لیگ حرفه‌ای عربستان کار نکرده که نشان دهد همچنان بازیکن موثری است.

در واقع، زمانی که او را با بوروسیا دورتموند پیوند زدند، کارستن کرامر، مدیر عامل باشگاه به نشریه کیکر گفت که ارزش باشگاه «به دنبال‌کنندگان رسانه‌های اجتماعی بستگی ندارد. ما یک باشگاه فوتبال هستیم، این نکته کلیدی است.»

با این حال، رونالدو رونالدو است. او ممکن است به اندازه کافی مصمم باشد تا برای ساکت کردن کسانی که معتقدند او و باشگاه النصر با این انتقال اشتباه کردند، یک فصل دیگر در عربستان بماند.

الحریفی اعتراف کرد: «اگر من یکی از مدیران النصر بودم، با کریستیانو قرارداد امضا نمی‌کردم. به دنبال مسی یا هر بازیکن دیگری می‌گشتم.»

پس منصفانه می‌توان گفت که اگرچه رونالدو قطعاً مقصر تمام مشکلاتی نیست که به قیمت از دست دادن قهرمانی النصر تمام شد، او واقعاً راه‌حل‌های زیادی که از او انتظار می‌رفت، را هم ارائه نکرد.

در همین رابطه:

رونالدو چقدر در ناکامی النصر در لیگ حرفه‌ای عربستان مقصر است؟/ گنـــــاه CR7

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • کینگ مسی IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    رونالدو نمیتونه قبول کنه فوتبالش تموم شده و وقت خداحافظی رسیده! هر تیمی اونو بگیره به همین مشکل دچار میشه . مسی هم نهایتاً دو سال دیگه بتونه سطح بالا بازی کنه و خدا کنه مشاورانی بهتر از رونالدو داشته باشه و در اوج خداحافظی کنه نه مثل رونالدو از همه جا بیرونش کنن بعد خداحافظی کنه. وضعیت فعلی رونالدو ترحم برانگیز شده! دیگه تو لیگ درجه صدم هم دارن همه تقصیرها رو میندازن گردن رونالدو و برای وجهه رونالدو اصلا خوب نیس
    • ..... IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      دست و پاهاش رو ببندند هم از هر بازیکنی ارزشمندتر و عالی تر است ضمنا ما ایرانی ها کجای جهانیم که درمورد حدود و ثغور رونالدو و مسی سخن کنیم
    • کینگ مسی IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      ربطی به ایرانی بودن یا نبودن نداره! ورزش حرفه ای علم هست و میگه بازیکنی که از سن ۳۶ سال گذشت بدلایل فیزیولوژیکی باید ورزش حرفه ای رو کنار بذاره و گرنه کنار میذارنش. باشگاههای اروپایی این مسایل رو راحت درک میکنن وقتی میگی دست و پای این بازیکن رو ببندن از همه بازیکنان عالی تر کار می‌کنه اولا که عالی خودش صفت تفضیلی هست و نیاز به تر نداره ثانیاً این حرف یعنی تفکرات آماتور، و گرنه اونی که کاربلد هست، خیلی راحت میگه رونالدو؟ اون الان ۳۶ سال داره (مصاحبه پرز) !!
  • ehsan IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    وجود یک شیر تو باغچه هم به ضرر خودشه هم محیط اطراف... امیدوارم مسی درس عبرت بگیره و نیاد عربستان.
  • ehsan IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    وجود یک شیر تو باغچه هم به ضرر خودشه هم محیط اطراف... امیدوارم مسی درس عبرت بگیره و نیاد عربستان.
  • مجتبی IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    یعنی این بنده خدا نمیدونست توی خاورمیانه چه خبره؟ آخه عربستان هم شده جا برای فوتبال حرفه ای!!!؟
  • مرتضی کشاورزی IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    رونالدو بازیکن حسود و خود خواهیه،هرجا بره اونج محکوم به فناست، ۵توپ طلا هم زیاده براش
    • سعید IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      تو چقدر نفهمی که توپ طلاهای مسی جونتونو که چندین بار اصلا حقش نبود رو ارزشمند میدونین؛ مسی با رسانه ها مسی ؛ الان دقیقا باید بفهمین ک رسانه ها از همه جا دارن رونالدو رو میکوبن و وقتی مسی جونتون ی گل میزنه به به چه چههااا شروع میشه خودتونو الکی نزنین ب خواب شرف دارین حق بگین
  • علیرضا IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    مارادونا و مسی و رونالدو تا ابد در ذهنم فوتبال دوستان خواهند بود.اعجوبه های دوست داشتنی اند
  • علیرضا IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    مارادونا و مسی و رونالدو تا ابد در ذهنم فوتبال دوستان خواهند بود.اعجوبه های دوست داشتنی اند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی