نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
مقایسه جالب اسطوره منچستریونایتد؛ با بزرگانی مانند کانتونا، لینکر، ویالی و زولا بازی کرده‌ام اما هالند از همه آن‌ها بهتر است!/ ارلینگ به فکر ماشین‌های گاراژش نیست
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مارک هیوز در مورد برتری ارلینگ هالند از خیلی از مهاجمان تاریخ فوتبال صحبت کرده و تحت تاثیر استعدادهای این بازیکن جوان قرار گرفته است.

مارک هیوز با برخی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال بازی کرده؛ اریک کانتونا و اندی کول در منچستریونایتد، جانلوکا ویالی و جانفرانکو زولا در چلسی و گری لینکر در بارسلونا. با این حال، مرد ولزی هرگز چیزی شبیه به ماشینی به نام ارلینگ هالند ندیده است.

هیوز خودش هم یک مهاجم معمولی نبود اما به شدت تحت تاثیر اولین فصل حضور هالند در سیتی که در آن ۵۲ گل به ثمر رسانده، قرار گرفته است. او به نشریه «سان» گفت: «نمی‌توانم بگویم که تا به حال پدیده‌ای مانند هالند را دیده‌ام. و او مطمئناً بهتر از این هم می‌شود. او در حال حاضر یک مرد جوان ثروتمند است و با پول نمی‌توان او را وسوسه کرد. او فقط می‌خواهد روی فوتبال اثر مخصوص به خود را بگذارد و به اینکه چند ماشین در گاراژش است اهمیتی نمی‌دهد. انگیزه او این است: چه کاری انجام دهم تا مردم من را به خاطر داشته باشند؟»

بازیکنان کمی هستند که می‌توانند با چنین قدرتی در مورد ویژگی‌های هالند صحبت کنند. هیوز تجربه زیادی از بازی در کنار بزرگان و جذب آنها به عنوان سرمربی دارد.

او با اریک کانتونا در سال ۱۹۹۳ به سرالکس فرگوسن کمک کرد تا به پیروزی‌های متوالی دست یابد. در اولدترافورد همچنین با کول، برایان مک‌کلر، پل اسکولز، برایان رابسون، نورمن وایتساید، دیوید بکام و رایان گیگز بازی کرد. در یک دوره کوتاه در بارسلونا در فصل ۱۹۸۶-۱۹۸۷، گری لینکر شریکش در خط حمله بود. زمانی که به صورت قرضی در بایرن مونیخ حضور داشت، با لوتار ماتئوس رختکن مشترک داشت. پس از به ثمر رساندن ۱۶۳ گل در ۴۷۳ بازی برای شیاطین سرخ، در سال ۱۹۹۵ راهی چلسی شد و جانفرانکو زولا و جانلوکا ویالی یارانش بودند. او سپس برای ساوتهمپتون بازی کرد و با مت لو تیسیه پیوند خورد. او مربیگری را با تیم ملی کشورش آغاز کرد و بعد به بلکبرن رفت و اولین مربی دوران مالکیت ابوظبی در منچسترسیتی شد.

مارک هیوز و اریک کانتونا

مارک هیوز و گری لینکر

مارک هیوز و جانلوکا ویالی

مارک هیوز

با این حال، با وجود همه آن نام‌های معروفی که در کنارشان بازی کرده و با آنها کار کرده است، از هالند بیشتر از هرکس دیگری تعریف می‌کند. او گفت: «همیشه مهاجمان بزرگی در فوتبال وجود داشتند اما اکثرشان در برخی موارد ضعیف بودند، شاید به اندازه کافی سریع نبودند یا از نظر تکنیکی عالی نبودند و یا شاید باید بیشتر روی مهارت هد زدن کار می‌کردند. اما به این بچه نگاه کنید و ببینید کاری نیست که او نتواند انجام دهد. او قدرت دارد، سرعت دارد، هوش هم دارد. و او می‌تواند با فوتبالی که پپ گواردیولا بازی می‌کند هماهنگ شود. هالند فوتبالیست باهوشی است و می‌تواند به سرعت کارهایی را که برای تخریب خط دفاعی حریف لازم است، انجام دهد. او می‌داند که می‌تواند به روش‌های مختلف به تیم‌ها ضربه بزند. بازی در کنار بازیکنانی مانند کوین دی‌بروینه، ایلکای گوندوغان، جک گریلیش و برناردو سیلوا به آموزش او کمک کرده و هوشی را که از قبل در بروسیا دورتموند در حال رشد بود، تقویت کرد. نفوذ پپ گواردیولا نیز بسیار مهم است. واقعاً چیزی وجود ندارد که او نتواند به دست آورد، هیچ محدودیتی وجود ندارد. او همچنان خود را به سطوح جدید و شگفت‌انگیزی ارتقا خواهد داد، و در واقع پدیده‌ای است که ما هرگز مانندش را در این دوران و شاید هرگز ندیده‌ایم.»

ارلینگ هالند

این مطالب را هم بخوانید: 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی