نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰
۴ |
۰
کلوب| ساپینتو برای استقلال مربی نشد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شاید حتی خوشبین ترین هوادار استقلال هم فکر این را نمی کرد که خیلی زود پس از قهرمانی باشکوه در فصل گذشته باز ناکامی سراغش بیاید و خاطره شیرین شکست ناپذیری در فصل گذشته تبدیل به تلخی‌های این فصل شود.

تغییرات متعدد و متوالی روی نیمکت استقلال حال و روز وخیمی را برای این تیم ساخته است طوری که این تیم هر فصل شاهد حضور یک مربی روی نیمکت بوده است، از منصوریان گرفته تا شفر و سپس مجیدی، بعد فکری و باز مجیدی، سپس استرا و باز مجیدی و حال ساپینتو...

بیشترین حضور از این جمع را تنها شفر داشته که آن هم به دو فصل کامل نینجامیده است و در پایان فصل دوم با یک شکست بد موقع از کار برکنار شد و سپس فرهاد بوده که با یک فصل و نیم پس از استرا بیشترین حضور را روی نیمکت آبی پوشان داشته اند که هر کدام شان به دو فصل ختم نشده است.

این همه تغییر و تحول بدون فایده یک دهه بدون جام را برای استقلال آورده است.

و این فصل هم داستان سومین سرمربی خارجی یک دهه اخیر استقلال هم راه به جایی نبرد و از دست دادن دو جام و این همه محرومیت و اخراج از سویی دیگر اوضاع را برای نیمکت این فصل آبی پوشان سخت تر کرده بود.

به معنای واقعی ساپینتو هم برای استقلال مربی موفقی نشد و پس از شکست در فینال حذفی ایران را به مقصد کشورش پرتغال ترک کرد و با اعلام محرومیت ۴ ماهه تازه اش شاید بازگشت دوباره برای یک فصل دیگر را در پرده ای از ابهام و بن بستی قوی قرار داده است.

شاید نتوان بسیاری مشکلات این یک دهه اخیر را تنها در سرمربی و کادرفنی جستجو کرد و عوامل و دلایل دیگری از جمله مدیریت و وزارت و... در این ناکامی یک دهه ای استقلال سهیم بوده اند و تنها یک سرمربی یا کادر فنی چند نفره نمی‌توانند هم مسائل فنی را به دوش بکشند و گردن بگیرند و هم مسائل غیرفنی که باز هم به مسائل فنی فشار وارد می‌کنند را گردن بگیرند و پاسخگو باشند.

اما کاش ساپینتو هم همانند شفر در سال اول یک جام می‌آورد تا برای سال دوم باز یک ثبات حداقلی روی نیمکت آبی پوشان شاهد بودیم و اگر تغییری هم در راه بود به سال بعد و پس از پایان فصل بعد موکول می‌شد اما هم مسائل فنی و عدم کسب قهرمانی حداقل در یکی از دو جام این فصل و همچنین مسائل اخلاقی که این فصل خیلی گریبان استقلال را گرفت و باعث غیبت‌های متعدد ساپینتو روی نیمکت شد همه و همه باعث شدند تا بگوییم ایشان هم برای استقلال مربی موفقی نشد حتی در کوتاه مدت، حتی در سال اول حضورش.

محمود فخرالحاج| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • هومن US ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    نان عده ای در بی ثباتی استقلال است ، بعد از قلعه نوعی که تقریبا ۳ فصل از ۹۱ تا ۹۴ مربی استقلال بوده ، استقلال در ۸ سال ۱۲ مربی عوض کرده ، حتی ۴ بازی بدون مربی بازی کرده! ، تقریبا همین تعداد هم مدیر عامل و هیات مدیره عوض کرده ، تقریبا ۲۴ ماه هم با سرپرست( بدون مدیرعامل ) بوده . تقریبا در ۸ سال گذشته تنها یک فصل در موقع نقل و انتقالات سرمربی داشته که آن فصل هم قهرمان شده . این چه معجزه ای از وزارت ورزش است که استقلال همیشه بحران داشته باشد الله اعلم
  • کلنگلیس IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    درباره ی نظرسنجیتون بایدبگم بهترین مربی سالهای اخیرلنگ اول سلطانیفر بوده بعد باباافشاریان بلکمک حسن ظهیری
  • ناشناس IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    تفرقه بینداز و حکومت کن ، این راه رو در استقلال پیش گرفتن‌بین هواداران پیشکسوتان و ... تفرقه بندازن که خودشون بوسیله ی یه سری عوامل و داورا حکومت کنن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی