نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
تیم ملی فوتبال ایران
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فوتبال ایران از داستان گل‌کوچک و بازی در محله‌ها جدا شد و به موازات آن، متاسفانه در بحث آکادمی‌های حرفه‌ای هم پیشرفت نکرد.

حشمت مهاجرانی سرمربی نام‌آشنای ایرانی که اولین جام جهانی تاریخ فوتبال ما را با او در ۱۹۷۸ آرژانتین تجربه کردیم، در مصاحبه با خبرورزشی می‌گوید این حق فوتبال ایران است که قهرمان جام ملت‌های آسیا شود.

خبرنگار خبرورزشی، سوال مهمی را با مهاجرانی در میان می‌گذارد و از او می‌پرسد دلیل این‌که می‌گویید حق فوتبال ایران است قهرمان آسیا شود، چیست؛ پاسخ مهاجرانی این بود: به خاطر این‌که ما نیروی انسانی کافی را داریم. فوتبالیست‌های ایرانی فوتبال را خیلی خوب می‌فهمند. بچه‌های ایران از کودکی در کوچه و محله با این ورزش آشنا می‌شوند و فوتبال را می‌فهمند. چون جوانانی که تا این اندازه شعور فوتبالی و فیزیک لازم برای این رشته را دارند می‌توانند قهرمان آسیا شوند.

یکی از مشکلات عمده فوتبال ایران در گذشته این بود که استعدادها در کوچه و خیابان با این ورزش آشنا می‌شدند؛ این ضعف بزرگ فوتبال ما بود اما بدبختی این است که در طول زمان پیشرفت نکردیم و آکادمی‌های درست و درمان برای آموزش فوتبال نداریم. در نتیجه همان کوچه و خیابان را هم از دست دادیم و با مرگ «فوتبال گل‌کوچک» در محله‌ها، بخش وسیعی از استعدادها حیف و میل شدند.

نکته بحث‌برانگیز دیگر این‌که، تمام فوتبال را نمی‌شود با متر و معیار عشق و عاشقی تحلیل کرد؛ عاشق‌ترین و پابرهنه‌ترین بچه‌ها در کشور برزیل هستند اما این تیم هم در جام جهانی ۲۰۲۲ قهرمان نمی‌شود. اگر بخواهیم فقط با اتکا به عشق و غیرت به جنگ حریفان آسیایی برویم، ژاپنی‌ها از ما در این زمینه خوش‌غیرت‌تر و کارآزموده‌تر هستند؛ چرا که تاریخ جام ملت‌ها را با کسب جام‌های متعدد درنوردیده‌اند.

واقعیت این است که قهرمانی تیم ملی ایران در جام ملت‌ها، این روزها نه یک واقعیت ملموس که اگر اتفاق بیفتد، تنها یک معجزه است. کیفیت لیگ و شرایط باشگاه‌داری ایران به اضافه دانشی که همچنان فوتبال کشور به لحاظ فنی و سخت‌افزاری به آن نیاز دارد، باعث می شود تا نه فقط از ژاپن، کره جنوبی و استرالیا بلکه از اغلب کشورهای حوزه خلیج فارس عقب بمانیم.

فراموش نکنیم ما هنوز در این فوتبال، فاقد کمک داور ویدیویی هستیم؛ بحث غیرت و علاقه جوانان فعلا بماند برای بعد...

در همین ارتباط بخوانید: قهرمانی جام ملت‌های آسیا حق ایران است

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • علی رضا sss IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    خدایی دربرابر تیم منظم وبا برنامه ژاپن استرالیا کره وحتی عربستان نه ! اما ماهم بازیکن خلاق داریم که فقط نتیجه راعوض میکنه نه فوتبال زیبا و باکلاس بین المللی
    • حسن پرسپوليسی IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
      تا زمانی آدمهای خود تحقیری داریم تا زمانی که کارمون شده فقط خود زنی. مسولان مون فقط حرف می‌زنند شما ها خبر نگارا فقط حرف می زنید ما مردم فقط حرف بزنیم حتما قهرمانی رو تو خواب باید ببینیم کسی کار نمیکنه فقط حرف
    • میلاد IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
      تنها برتری ایران مقابل تیمای اسیایی فقط و فقط قدرت بدنی و فیزیک مناسبه نه تاکتیک تیمی و تکنیک فردی . برای همین مقابل ژاپن و کره و عربستان و استرالیا که بازیکناش قدرت بدنی و فیزیک مناسبی دارن هیچ حرفی برای گفتن نداریم
  • مسيح IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    خدايش حق ژاپن عربستان يا کره هست بچه چه اعتماد بنفسي ميگن شناس اول قهرماني ايران
  • ۹ IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    عمرا ما قهرمان بشیم
  • m IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    به هیچ عنوان قهرمان نمیشیم،هرگز
  • فرزند ایران IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    اصلا مردم‌ براشون مهم نیست
  • محمدرضا IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    با ژیان می‌خواهیم بریم با بنز و پورشه رقابت کنیم
  • فرامرز IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    هر واقعیت تلخی از دروغ شیرین بهتره در یک شرایط خاص و با شانس ممکنه قهرمان بشیم اما در واقعیت فوتبال خیر .چون در مورد بهبود کیفیت کار نکردیم چون در آموزش پایه ها خیر .در پرورش مربی با کیفیت که تیم های تحت مدیریت شون فوتبال بازی کنند هم موفق نبودیم دلمون رو به موفقیت های مقطعی خوش کردیم مثلاً سریع ترین صعود به جام‌جهانی اما در نظر نگرفتیم اگر مثلاً در گروه مون عربستان به جای عراق که در رنکینگ فیفا شرایط برابری داشتند هم گروه ما می شدند آیا این سریع ترین صعود امکان پذیر بود یا نه ؟ در بند نتیجه های قدیم بودن هم امکان تحلیل درست رو از ما گرفته مثلاً ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۸ مراکش رو شانسی برد در صورتیکه این مراکش بود که فوتبال بازی کرد و ما صرفاً دفاع کرد جواد خیابانی با لحن فیلسوفانه ای در برنامه‌های مربوط به جام جهانی قطر می گفت مراکش طی این چهار سال چه کرد که این همه موفق شد ؟دیگه معلومه که کیفیت بازی مراکش در همون بازی و نحوه باختش رو فراموش کرده . خلاصه این که مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد .ما کار نکردیم پس انتظار مزد گرفتن بیهوده ست
  • ناصر IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    قاطعانه میگم خیر حق ما قهرمانی نیست شاید ما باید با فوتبال خدا حافظی کنیم .باچند دلیل ساده.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی