نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
اینتر میامی؛ باشگاهی که برای مسی ساخته شده است!/ تأثیر لئو در MLS بزرگ‌تر از بکام خواهد بود؟
منبع: The Guardian
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

لیگ فوتبال آمریکا هرگز تا این حد برای جذب بازیکنی تلاش نکرده بود. اما با در پیش بودن جام‌جهانی ۲۰۲۶، این حرکت می‌تواند پیروزی بزرگی برای آمریکایی‌ها باشد.

لیونل مسی استعدادهای خود را به ساحل جنوبی، یا به عبارت دقیق‌تر فورت لادردیل می‌برد. اینترمیامی سرانجام در جذب بهترین بازیکن تاریخ پیروز شد. این بزرگ‌ترین انتقال در تاریخ لیگ فوتبال آمریکا است، حتی بزرگ‌تر از انتقال دیوید بکام افسانه‌ای در سال ۲۰۰۷ به لس‌آنجلس گلکسی.

بکام چشم‌انداز فوتبال ایالات متحده را تغییر داد. انتقال او به گلکسی نه تنها MLS را در آمریکا بیشتر از پیش جا انداخت، بلکه لیگ را به مقصدی مناسب برای برخی از شناخته‌شده‌ترین نام‌های این ورزش تبدیل کرد. بکام، مالک مشترک اینترمیامی، با رساندن بهترین بازیکن تاریخ به MLS دستاوردهای خود را کامل کرده است.

اینترمیامی سال‌ها به دنبال مسی بود. وقتی در سال ۲۰۱۸ امتیاز MLS به این باشگاه اهدا شد، بازیکن آرژانتینی به بکام تبریک گفت. او در ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی گفت: «چه کسی می‌داند، شاید چند سال دیگر به من پیشنهاد بدهید». زمانی که مسی در سال ۲۰۲۱ بارسلونا را ترک کرد، اینترمیامی به سرعت به او پیشنهاد داد اما مسی پاری‌سن‌ژرمن را انتخاب کرد، جایی که بکام نیز زمانی در آن بازی می‌کرد. در اوایل سال جاری، بکام در یکی از جلسات تمرینی پاری‌سن‌ژرمن شرکت کرد و در کنار مسی دیده شد، مطمئناً در این دیدار به اینترمیامی نیز اشاره شد.

اینترمیامی بر اساس این ایده ساخته شد که مسی روزی به این باشگاه بپیوندد. ژاوی آسنسی از بارسلونا به عنوان مدیر ارشد بازرگانی باشگاه استخدام شد در حالی که ویکتور الیور، یکی دیگر از مدیران سابق بارسا، به عنوان معاون ارشد انتخاب شد. گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که تاتا مارتینو، سرمربی سابق آرژانتین و بارسلونا، به عنوان گزینه مربیگری این تیم در نظر گرفته می‌شود. زمزمه‌هایی مبنی بر انتقال سرخیو بوسکتس، جوردی آلبا و لوئیس سوارس نیز به اینترمیامی شنیده می‌شود و این تیم در نهایت ممکن است به تیم مسی و دوستانش تبدیل شود.

لیونل مسی

اینترمیامی در زمین شرایط بدی دارد. مسی در پاری‌سن‌ژرمن در کنار نیمار و کیلیان امباپه بود و حالا در میامی همبازی رابرت تیلور خواهد شد که زمانی در لینکلن‌سیتی حضور داشت. مسی ممکن است مجبور شود بازی‌ها را به تنهایی به پیروزی برساند تا تیمش را در جدول بالا ببرد: آنها در انتهای کنفرانس شرق هستند و پنج شکست متوالی در لیگ را از سر گذراندند. همچنین سوالاتی هم وجود دارد در مورد اینکه آیا ورزشگاه موقت DRV PNK با ظرفیت ۱۸۰۰۰ نفر در فورت لادردیل برای بازی‌های آینده مناسب است یا خیر. آیا استادیوم بزرگ‌تر هارد راک، خانه تیم فوتبال آمریکایی میامی دلفینز، میزبان برخی از مسابقات اینترمیامی خواهد شد تا بلیت‌های بیشتری به فروش برسد؟ به نظر می‌رسد که در همین ابتدای امر مسی تاثیرش را گذاشته و طبق گزارش فوربس ارزان‌ترین بلیت‌ها در وب‌سایت‌های فروش مجدد برای اولین حضور مسی در ماه آگوست، بیش از ۵۰۰ دلار مبادله می‌شوند.

خرید مسی بسیار فراتر از اینترمیامی است. لیگ آمریکا انواع اهرم‌ها را برای دستیابی به برنده جام‌جهانی به کار گرفت، زیرا معتقد است که او مرحله جدیدی از رشد را برای لیگ آغاز خواهد کرد، درست مانند بکام در ۱۶ سال پیش. MLS به طور کلی از وابستگی قبلی به ستاره‌های مسن‌تر برای جذب هواداران جدید فراتر رفته، اما مسی متفاوت است، او بیشتر از هر کس دیگری می‌تواند تاثیرگذار باشد و تفاوت ایجاد کند.

بکام لیگ را تغییر داد. MLS از ۱۳ تیم در زمان امضای او به تعداد فعلی ۲۹ تیم افزایش یافت، و تیم سی‌ام لیگ در سال ۲۰۲۵ به آن ملحق خواهد شد. بکام در طول پنج سال و نیم حضور خود در این باشگاه، باعث شد که هر فصل ۳۰۰۰۰۰ پیراهن لس‌آنجلس گلکسی به فروش برسد. او در برنامه‌های تلویزیونی و تبلیغات با ستاره‌های NFL ظاهر شد. بدون قدرت و تاثیر این ستاره انگلیسی، MLS امروز بسیار متفاوت به نظر می‌رسید.

دیوید بکام

با در پیش بودن جام‌جهانی ۲۰۲۶ به میزبانی آمریکا، کانادا و مکزیک، و مسی که اکنون یک بازیکن MLS است، انگیزه رشد در فوتبال ایالات متحده طی سه سال آینده به سطوح جدیدی خواهد رسید. اگر قرار است MLS به یکی از قوی‌ترین لیگ‌های جهان تبدیل شود، این دوره بسیار مهم خواهد بود.

جذابیت خود میامی را نباید نادیده گرفت. مسی در آنجا دارایی‌هایی دارد و گفته می‌شود که خانواده‌اش از بودن در این شهر لذت می‌برند. هیئت حاکمه فوتبال آرژانتین همچنین قصد دارد یک مرکز در میامی بسازد و تعداد بیشتری از آمریکایی‌های جنوبی در حال پیوستن به MLS هستند.

ممکن است اپل سال گذشته این موضوع و امضای مسی را در تصمیم خود برای امضای قراردادی رکوردشکن به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار با MLS لحاظ کرده باشد. طبق گزارش‌ها، مسی درصدی از اشتراک‌های Season Pass جدید MLS را دریافت خواهد کرد. ساخت سریال مستندی درباره این مرد ۳۵ ساله قبلا سفارش داده شده. AppleTV+ اساساً به MessiTV+ تبدیل خواهد شد.

اعتقاد بر این است که درصدی از فروش پیراهن‌های آدیداس نیز لحاظ خواهد شد. چهره این بازیکن آرژانتینی روی بیلبوردهای سراسر جهان نصب شده، اما اکنون از آن برای فروش MLS استفاده می‌شود، و به نظر می‌رسد که خود بازیکن هم از شهرت خود استفاده می‌کند تا مدت زمان حضورش در لیگ را تا حد امکان سودآور کند.

لیونل مسی

هرگز MLS تا این حد برای جذب بازیکنی تلاش نکرده بود. دان گاربر، عضو هیئت مدیره MLS در اوایل سال جاری، با اشاره به خلاقیت مورد استفاده در تنظیم قرارداد با مسی، گفت: «ما در ارائه راه‌های هوشمندانه برای جذب بازیکنان برای باشگاه‌هایمان در بازار مناسب، بسیار مؤثر عمل کردیم.»

اگر مسی تاثیری که خیلی‌ها از او انتظار دارند را بگذارد، ارزشش را دارد. گاربر می‌گوید: «من او را کسی می‌دانم که از موانع زیادی عبور می‌کند و می‌تواند بزرگ‌تر از هر ورزشکاری در هر ورزشی باشد که تا به حال در ایالات متحده بازی کرده است.»

اگر انتقال بکام به MLS پتانسیل لیگ و فوتبال در ایالات متحده را برجسته کند، مسی می‌تواند کسی باشد که به طور کامل آن را درک کرده است.

دیوید بکام و لیونل مسی

این مطالب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • سارا IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    بردن مسی به باشگاه آمریکایی مثل انتقال پله دردوران گذشته به باشگاه آمریکایی برای معروف شدن وپیشرفت فوتبال امریکا درباره پیوستن پله وفرانتس بکن بایر آلمانی دردوران گذشته به فوتبال امریکا شنیدم انگار اون داستان داره تکرار میشه بعدازچندسال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی