چرا برزیل برای اولین مرتبه در تاریخ لباس سیاه پوشید؟
منبع: Marca
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

برزیل برای اولین بار در تاریخ در بازی دوستانه مقابل گینه پیراهن مشکی پوشید تا پیامی ضد نژادپرستی در فوتبال ارسال کند.

در اقدامی قدرتمند علیه نژادپرستی، برزیل با پوشیدن پیراهن‌های تمام مشکی به جای پیراهن‌های زرد روشن نمادین خود در دیداری دوستانه با گینه در بارسلونا بیانیه‌ای صادر کرد. این اولین باری بود که بازیکنان برزیل پیراهن‌های مشکی پوشیدند که نمادی از ایستادگی آنها در برابر تبعیض نژادی بود. این تصمیم به دلیل آزار نژادپرستانه وینیسیوس جونیور در هنگام بازی برای رئال مادرید اسپانیا در طول فصل جاری گرفته شد.

قبل از بازی دوستانه در ورزشگاه اسپانیول، هر دو تیم در مقابل بنری ایستادند که روی آن به زبان پرتغالی نوشته شده بود «با نژادپرستی، بازی وجود ندارد». وینیسیوس و یارانش نیز به نشانه همبستگی زانو زدند.

وینیسیوس با به ثمر رساندن یک گل از روی نقطه پنالتی در پیروزی ۴-۱ برزیل نقش داشت. در تلاش بیشتر برای مبارزه با نژادپرستی در فوتبال، وینیسیوس موافقت کرد که به کارگروه فیفا بپیوندد که برای رسیدگی به این موضوع اختصاص یافته است.

برزیل روز سه‌شنبه در لیسبون به مصاف سنگال خواهد رفت و به مبارزات ضد نژادپرستی خود ادامه خواهد داد.

این مطالب را هم بخوانید:

چرا برزیل برای اولین مرتبه در تاریخ لباس سیاه پوشید؟

چرا برزیل برای اولین مرتبه در تاریخ لباس سیاه پوشید؟

چرا برزیل برای اولین مرتبه در تاریخ لباس سیاه پوشید؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • m IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    موضوع کاذب نژادپرستی از سوی تندروهای غرب ستیز ایران مطرح و انرا به عامل بحران ساز و سقوط تمدن قدرتمند و پیشرفته غرب تبدیل کرده اند. این موضوع درحالی مطرح است که بسیاری پستهای مهم امریکا و اروپا توسط سیاهان مدیریت میشوند. انفجار جمعیتی سیاهان امریکا که با پول و برنامه ایران رخ داده، بر بحران کاذب نژادپرستی شدت و وسعت بخشیده. درحالیکه سیاهان برای کار از افریقا به امریکا امدند، اکنون جای امنی برای صاحبان اصلی این سرزمین و ولی نعمتان شغل و زندگیشان نگذاشته اند. اکنون که سیاهان به عامل بحران سازی و ناامنی در امریکا و اروپا تبدیل شده اند، هر حرکت تدافعی مردم و مسئولین، بعنوان اقدام تبعیض نژادی تبلیغ میشود که موجب تحریک بیشتر سیاهان و انفعال بیشتر سیاستمداران میشود. از زمان انقلاب ایران، سیاهان امریکا بعنوان نیروی برانداز داخلی امریکا مورد توجه قرار گرفتند و تقریبا تمام اتفاقات ناگوار در این راستا رخ میدهد و بهترین بهانه، موضوع کاذب نژادپرستی و اجرای سناریوهای محرک جامعه و انفعال سیاستمداران است. جورج فلوید یک فاسد و مجرم تحت تعقیب بود و این افسر نتنها نباید محاکمه شود بلکه باید تقدیر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی